AndroidHealthClinic

Last van hoofdpijn bij het tillen van zware gewichten

joris1992

Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
91kg
Vetpercentage
13%
ik heb een aantal maanden geleden van een op de andere dag last van pijn in mijn hoofd vanuit mijn nek als ik zware gewichten gebruik.

als ik bijvoorbeeld ga bankdrukken met 80 kilo is er niets aan de hand maar zodra ik met 100 kilo ga werken krijg ik een verschrikkelijke hoofdpijn die komt vanuit mijn nek.

ik ben al behandeld door de fisio en foto's laten maken maar er is niets mis met me nek.

de fisio dacht dat me nek spieren die naar mijn hoofd toe lopen te veel onder spanning stonden. na 2.5 maand was het weg na een behandeling van de fisio.
toen heb ik ongeveer een maand weer zwaar kunnen trainen en nu komt het weer terug.

heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Hmm, als je 80kg bankt geen last, maar bij 100kg bvb wel.

Hoe is je houding? Forceer je niets bij de hogere gewichten?

Ken ook iemand op training die altijd last had van hoofd/nekpijn en toen we keken hoe die benchte, constant forceren.

Let er op tijdens het duwen dat je geen extra kracht zet op je nek.

Of zenuwen die gekneld zitten?

Adem je genoeg tijdens je oefeningen? en met een goeie ademtechniek?

ik heb een aantal maanden geleden van een op de andere dag last van pijn in mijn hoofd vanuit mijn nek als ik zware gewichten gebruik.

als ik bijvoorbeeld ga bankdrukken met 80 kilo is er niets aan de hand maar zodra ik met 100 kilo ga werken krijg ik een verschrikkelijke hoofdpijn die komt vanuit mijn nek.

ik ben al behandeld door de fisio en foto's laten maken maar er is niets mis met me nek.

de fisio dacht dat me nek spieren die naar mijn hoofd toe lopen te veel onder spanning stonden. na 2.5 maand was het weg na een behandeling van de fisio.
toen heb ik ongeveer een maand weer zwaar kunnen trainen en nu komt het weer terug.

heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Even de minder voor de hand liggende systemische oorzaken daargelaten, lijkt dit beeld te passen bij cervicogene hoofdpijn; het is in essentie naar het hoofd uitstralende pijn vanuit een pijnbron in de halswervelkolom.

Suggesties voor beleid:
- toch nog eens laten kijken naar de functie van de nek (bij voorkeur door een manueel therapeut). Aandachtspunten: latente pijnbron, motor control, mobiliteit.
- 'live' je benchtechniek laten beoordelen

ik had dit na een scheurtje ergens in een nekspier ofzo iets. Spanningshoofdpijn noemde het volgens fysio.
Werd echt misselijk van de pijn bij alles waar de nek een beetje wordt belast, 3 weken rust en niks last meer.

raar dat het bij jouw weerkeerd, dan is er iets meer aan de hand.

• Topic Starter Topic Starter
sorry voor de late reactie jongens maar was even weg!

Het ligt niet aan de houding van het bank drukken want het kwam ook voor bij pull ups en allerlei andere oefeningen. ik ben ook naar een manueel therapeut geweest en deze zei dat mijn spieren van mijn nek naar mij hoofd onwijs erg onder spanning stonden.

ik merk nu dat als ik een goede warming up doe ik er geen last van heb.
ik dee namelijk geen warming up eerst!

Terug
Naar boven