Fitness Seller

Last van kuit tijdens hardlopen in de sportschool

lesane

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
76kg
Hoi,

ik zit al zeker 6 maanden met een kuit probleem. Ik doe dus aan cardio, 2 a 3 x in de week. Ik begin met fietsen, beetje bovenbeenkrachttraining, dan roeien, en dan voornamelijk cardio oefeningen. Nu voel ik mijn kuit tijdens de training al snel aangespannen worden, maar het blijft bij aanspannen. Totdat ik dus ga hardlopen, dan krijg ik steken in de kuit(en). Ik kan dus nooit langer dan 2 min hardlopen. Erg vervelend. Ik dacht dat het wel weg zou trekken, maar niet dus.

Nu heb ik gegoogled en kwam ik kousen tegen die volgens 'hen' zou helpen, bijvoorbeeld de compressiekousen van VitaSan. Zie:
VitaSan® een kniekous die speciaal werd ontwikkeld voor de (duur)sportbeoefenaar.

Heeft iemand ervaring met deze kousen en/of ander advies voor mijn probleem?

Bedankt.

Je zegt dat je er alleen last van hebt bij het hardlopen, heb je überhaupt goede hardloop schoenen?

hoi,

ik heb gevoetbald (op nationaal niveau, 1ste klasse, jeugd)
en ik had ook zoiets, maar aan de knieen.

het trappen ging enzo
fitness ging
conditie lopen ging
maar als het tempo werd opgedrevn, kreeg ik steken in de knieen, en soms ook in de kuiten

Ik ben daarmee bij de kiné gegaan
die zei dat het goed is om te gaan zwemmen.

Ik ben inmiddels gestopt met voetballen, maar die zwemkuren hebben me geholpen

probeer het eens...
baat het niet, dan schaadt het niet

Loop je wel rechtop?
Probeer met 'n rechte rug te rennen, en kleinere passen. Zo heb ik het in ieder geval proberen op te bouwen.

Succes!

Ik heb er ook last van, het lijkt alsof ik kramp in mijn kuit krijg na het hardlopen(kort).
Dan ga ik ff stoppen en strekken, en na een paar minuten heb ik er weer last van en dan stop ik maar weer omdat het elke keer terugkomt.

Kan misschien aan je schoeisel liggen of je looptechniek. Anders eens naar de sportdokter gaan.

Zet de helling iets omlaag. Misschien helpt het.

Waarschijnlijk ligt het aan je schoenen zoals al gezegd is.

heb ik ook welleens last van, trainer zei gewoon veel rekken

kan zijn dat de afwikkeling van je voeten niet optimaal is.
Bij de betere schoenenzaken maken ze een kleine video van je loopbeweging en kunnen ze je advies op maat bieden.

kan zijn dat de afwikkeling van je voeten niet optimaal is.
Bij de betere schoenenzaken maken ze een kleine video van je loopbeweging en kunnen ze je advies op maat bieden.

denk ik ook persoonlijk aan,zooltjes .je kan last hebben van een te jolle of een te platte voet waardoor de druk niet gelijk verdeeld word en waardoor je voet een verkeerde houding gaat aannemen om toch maar zijn steun te vinden.Je zou er best voor kijken want het kan al zijn dat je een stressfractuur hebt in een van de beentjes naar je kleine teen toe.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie antwoorden.

Naar mijn mening heb ik goede hardloopschoenen, ik heb ze vorig jaar april aangekocht. Het zijn van die Nike Runnings -> Air Pegagus (deze maar dan in het blauw).

Rekken en strekken doe ik altijd.

Wat betreft een betere schoenenzaak waarbij er een kleine video van mijn loopbeweging gemaakt kan worden, weten jullie welke schoenenzaken dit zijn? Woon in omgeving Nijmegen. Dit wil ik eerst gaan doen. Daarnaar eventueel naar een sportdokter.

Nogmaals bedankt.

runnersworld

Ik denk aan springschenen ?? is het vlies wat word opgerekt (langs scheenbeen)omdat de voet een beweging maakt naar buiten waardoor deze oprekt en dus word belast en dan kan gaan ontsteken en zeer doen..

hou ons wel op de hoogte ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk aan springschenen ?? is het vlies wat word opgerekt (langs scheenbeen)omdat de voet een beweging maakt naar buiten waardoor deze oprekt en dus word belast en dan kan gaan ontsteken en zeer doen..

Ik heb er ff over gegoogled, het heeft wat overeenkomsten maar ik betwijfel het. Ik zal het in ieder geval meenemen naar de sportzaak. thnx

Terug
Naar boven