Fitness Seller

last van me pols

zlatan

Novice
Waardering
0
hallo,

ik heb last van me pols gekregen laatst en ik weet niet hoe het pcies kan. Ik denk dat ik heb geforceerd met bankdrukken. Ik druk 90 kilo zelf en 95 kilo lukt me ook wel. Ik ging dus 105 killo drukken met een beetje help. zon 6,7 keer. Na trainen had ik nergens last van. Maar een dag later had ik echt last van me pols. Als ik oefeningen doe die gewicht tegen me pols drukt( zoals bankdrukken) doet eht pijn. Maar als ik met de halter me biceps doe heb ik nergens last van.. Wat moet ik doen?? lang rust nemen kan ik niet uithoudenn!! en ik weet niet of het gaat om een pees of om een spierr!

na jah.. hopelijk kunnen jullie me helpen

MVG

Ik zou het maar wel even ontzien voorlopig. Je zou ook nog polsbandage kunnen proberen, maar ik betwijfel of dat werkt.

• Topic Starter Topic Starter
jah ik heb al zon pols ding.. helpt een beetje.. Maar niet trainen is zooo klote.. alleen hoe kan je je pezen sterker maken??

Door ze te trainen ;)

jah maar voor mijn pos bijvoorbeeld.. Zou ik dan gewoon licht me pols moeten trainen om ze sterker te maken? of maak ik dan allen me spieren sterker in plaats van me pols..? of alletwee natuurlijkk

Zorgen dat de overbelasting weg gaat en dan langzaam weer opbouwen.

jah pciess... wel het beste he.. hmmm oke THNX

doet het ook pijn als je pushups op je vuisten maakt ?

Waarom vraag je dat, Wazzup? Helpt dat tegen polsblessures?

Maak een vuist met je duim in de handpalm,onder de andere vingers.Beweeg nu je hand/pols weg van je duim,indien pijn ontstaat thv de duimbasis naar boven dan heb je het zitten.Overbelasting of tendinitis(quervain). En dan vrees ik dat rust noodzakelijk is. Bij aanhoudende pijn zou ik toch dokter raadplegen.

The only failure in life is the failure to try.

zlatan zei:
Als ik oefeningen doe die gewicht tegen me pols drukt( zoals bankdrukken) doet eht pijn. Maar als ik met de halter me biceps doe heb ik nergens last van.. Wat moet ik doen?? lang rust nemen kan ik niet uithoudenn!! en ik weet niet of het gaat om een pees of om een spierr!

Misschien gaat het niet om een pees of een spier, maar zit het gewoon in het polsgewricht zelf. Als ik het goed begrijp kun je ook niet dumbbell drukken? Dan zou ik gewoon een tijdje alleen flyes, incline flyes, en cable crossovers doen. Dippen zal ook wel niet lukken nu? Gewoon ff om de blessure heen trainen tot het over is.

Bas Hofkens zei:
Waarom vraag je dat, Wazzup? Helpt dat tegen polsblessures?

Nee, maar als dat niet pijn doet kon het wel eens zijn dat je een "dorsal wrist impingement" hebt.. en waarschijnlijk is dat dan veroorzaakt doordat je je hand te ver achterover laat komen bij push oefeningen (banken bijvoorbeeld). Valse grip, stang meer op de muis van je hand, en een polsbandage (wrist wraps).

re:wazzup

hey wazzup,

Jah als ik met mijn vuisten opdruk heb ik er niet veel last van nee.. Dus heeft het met me grip te maken?? moet ik de stang beter en steviger vasthouden zeker/??

Klap je je hand om bij het bankdrukken? Daarkan de pijn namelijk goed van komen.. Zorg ervoor dat je je armen en polsen paralel hebt!

jah, voor zover ik weet wel.. Alleen somss voel ik tochh een soort druk in de spieren die naar mijn duim lopen..??

hou je je pols wel recht bij bankdrukken?

Als je in 'geplooide vorm' de oefening uitvoert krijg je natuurlijk overbelasting met veel gewicht, het gewicht komt dan teveel op je polsen terecht.

edit : had deze eerst verwijdert omdat ik de verkeerde persoon quote :p
antwoord hierboven dus :) .. :

Mss kan je beter je vingers in een "circel" rond de bar leggen, dus je duim er mooi rond.
Is veiliger ook.

jah ik denk dan dat ik "onbewust" me pols niet recht hou ofzo, dat zou wel verklaren dat alle druk op de hand komt jahh

Hoe je toevallig je hand t.o.v je pols 90 graden?
Gebeurd wel eens legt die halter er lekker in
Maar als je zwaarder gaat kan je problemen krijgen
gr
johncs

Bedankt voor uw reactie, Wazzup. Ik heb op het moment namelijk ook last van polsblessures (al 6-7 weken inmiddels :mad:), daarom vroeg ik het.

Maar waar ik me zo over verwonder; als men false grip gebruikt, lijkt het mij juist dat je je polsen dieper (naar achteren) buigt dan normaal...

Bas Hofkens zei:
Bedankt voor uw reactie, Wazzup. Ik heb op het moment namelijk ook last van polsblessures (al 6-7 weken inmiddels :mad:), daarom vroeg ik het.

Maar waar ik me zo over verwonder; als men false grip gebruikt, lijkt het mij juist dat je je polsen dieper (naar achteren) buigt dan normaal...

Dat valt wel mee.... Wat je ook doet, als de stang dichter op muis van je hand ligt dus rechter boven de pols staat je hand wellicht wel verder naar achteren, maar doordat de hefboom niet meer aanwezig is wordt er veel minder druk op de botjes op de rugzijde van je pols uitgeoefend. Probeer het maar een keer.

Terug
Naar boven