XXL Nutrition

Last van pols met squaten.

Gast 2315

Colossal Veteran
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
407
Lengte
1m91
Massa
128kg
Ik ben er achter gekomen dat ik last van mijn pols krijg wanneer ik vrij diep squat. Als ik dan weinig herhalingen doe met een zwaar gewicht schiet het erin. Iemand tips?
Na paar dagen ibu is het wel weer over, maar heb liever nergens last van.

Bij backsquats? Misschien laat je de bar teveel op je handen steunen ipv op je traps. Zorg gewoon met je handen alleen ervoor dat de bar op zijn plek blijft.

Als het bij forntsquats is: probeer eens met je armen gekruisd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Lijkt me idd dat je eens moet kijken of je de bar iets anders kunt vast houden

• Topic Starter Topic Starter
Ik pak hem bijna op het breedst beet. Ben 1.90 dus dat kan al snel. Alleen ik grijp hem heel stevig vast eigenlijk. Ik heb hem ook vrij hoog in me nek liggen volgens mij. Zal deze week is andere houdingen aannemen en kijken wat het best voelt.
Maar de stang hoef je dus eigenlijk maar met 2 vingers vast te houden ofzo? Puur voor de balans?

Maar de stang hoef je dus eigenlijk maar met 2 vingers vast te houden ofzo? Puur voor de balans?

Nee ik zou de stang wel met je hele hand vasthouden. Ik denk niet dat de stang erg stabiel ligt als je maar twee vingers gebruikt. Probeer anders eens zonder je duim om de stang (wel hele hand).

Ik pak hem bijna op het breedst beet. Ben 1.90 dus dat kan al snel.

Zo wijd zou ik hem nu ook weer niet vastnemen.

Uit Rippetoe starting strength:

3) Grip the bar as close to your head as possible. This will test your shoulder, elbow and wrist joint flexibility. The closer your hands are (within reason, your hands shouldn't touch your ears), the tighter your upper back will be, and the better the bar will sit on your back. Use a thumbless grip. You aren’t supporting the bar with your hands. You’re holding the bar DOWN against your back. Your wrist should NOT bend in either direction. It should be a straight line from your forearm across the wrist onto your hand.

Vreemd dat je 160 kan benchen zonder last aan de pols, en dan bij squat wél pijn hebt.

Kan zijn inderdaad dat de stang te hoog op je traps ligt ... heb ik ook wel eens ervaren idd

• Topic Starter Topic Starter
That's what you've got tarps for. :D

Heb dr ook wel eens last van gehad, maar ik leg de bar bewust heel erg laag, zonder handen roltie gelijk dr af.

eens gedacht aan polsbanden om de pijn wat te verlichten? op den duur had ik ook wat last van mijn polsen maar deed polsbanden dan pas aan wanneer ik er last van begon te krijgen en dat heeft me eigenlijk wel wat geholpen.

Misschien heb je hier iets aan, je pink onder de stang..........zie foto op de link.

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven