XXL Nutrition

late maaltijd benadeeld slapen?

DonJon

Cool Novice
Waardering
2
Ik zit met een vraag, s'avonds (half uurtje voor het slapen) neem ik altijd mijn kwark.

500gr magere franse kwark
1 banaan
30gr ultra fine oats
theelepel cacao
wat zaden, noten, rozijnen

nou was ik benieuwd of er bepaalde delen zijn (bijvoorbeeld de banaan of ultra fine oats) waarvan jullie denken dat kun je beter niet voor het slapen nemen.

van een banaantje krijg ik meestal redelijk wat energie en lig soms best lang wakker, kan dat zijn door de energie die ik binnen krijg uit deze maaltijd of zou dat er niets mee te maken hebben?

ohja als iemand nog tips heeft om door de kwark te doen hoor ik ze graag :)

Kwark met noten is wel goed. Zal geen carbs voor het slapen nemen.

Schrap misschien beter die banaan, de rest lijkt me prima. Zolang het in je macros past

Wat is het voordeel van oats voor het slapen gaan?

Dat je eiwitten niet als energie bron gebruikt worden,oftewel deel ervan. En als het in je macros past, kan je net zo goed wel eten (vind ik).

Dat je eiwitten niet als energie bron gebruikt worden,oftewel deel ervan. En als het in je macros past, kan je net zo goed wel eten (vind ik).

Oke, nooit geweten dat het zo zat.. Dus het is aan te raden iets van carbs samen met je kwark te nemen?

Het kwam paar keer ter sprake in andere topics, dat beetje complexe kh in je kwark geen kwaad kan.

Ik zal me er eens in verdiepen, thx! :)

• Topic Starter Topic Starter
Dan verplaats ik dat banaantje wel direct na de training dan zit het ook wel goed, tnx voor de reacties

Kwark slaap ik ook slechter van. Dan moet ik vaker mn bed uit om te plassen, en soms reageer ik op de melksuiker. Ik neem vaak vis als laatste maaltijd, is ook langzaam eiwit.
Maar jij neemt er zoveel suikers bij, daar zou ik sowieso niet van kunnen slapen.

Banaan bevat toch juist stoffen waar je beter van slaapt?

Verder slaap ik juist prima van een grote maaltijd, dus zal geen advies geven.

Terug
Naar boven