Fitness Seller

Lean bulk combineren met trainen voor Triatlon(?)

Bezoekers in dit topic

Thomazz

Novice
Lid geworden
26 mrt 2020
Berichten
7
Waardering
5
Lengte
1m92
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Gegroet!

(Vooraf gezegd te hebben: excuses als deze thread in de verkeerde sectie is geplaatst :P)

Ik doe nu ongeveer 2,5 jaar fitness, (voornamelijk gefocust op "bodybuilding") ik train 6 x per week en ik zit sinds een paar weken weer in een Lean bulk, aangezien ik mijzelf op het gebied van conditie, uithoudingsvermogen & doorzettingsvermogen wil uitdagen heb ik mijzelf voorgenomen om een eigen triatlon te gaan doen, 3 ~ 4 km zwemmen -> 90 km wielrennen & vervolgens eindigen met 10 km hardlopen, ik ben sinds corona al aardig onderweg met het verbeteren van mijn conditie, maar doordat de sportscholen dichtwaren zat het elkaar ook niet zo erg in de weg.

Vanaf volgende week ben ik van plan om specifiek te gaan trainen hiervoor, denk hierbij aan:

- 2 x per week baantjes trekken
- 2 ~ 3 per week hardlopen
- 2 x per week wielrennen

hierboven op komt dus dat ik 6 x per week mijn fitness heb.

Mijn voornaamste vraag is dus, zal ik gewoon nog kunnen blijven gainen als ik mijn macro's dusdanig hoog hou? (denk aan 3500 ~ 4000 kcal)?

Voor mensen die er interesseert in zijn mijn gegevens:

Lengte:
192 cm
gewicht: 79,8 kg


Bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar jullie reacties, meningen en of gedachtes hier over!
 
Dat zie je toch vanzelf wel. Eet 4000 kcal als je na een week afvalt verhoog je het
 
Gegroet!

(Vooraf gezegd te hebben: excuses als deze thread in de verkeerde sectie is geplaatst :P)

Ik doe nu ongeveer 2,5 jaar fitness, (voornamelijk gefocust op "bodybuilding") ik train 6 x per week en ik zit sinds een paar weken weer in een Lean bulk, aangezien ik mijzelf op het gebied van conditie, uithoudingsvermogen & doorzettingsvermogen wil uitdagen heb ik mijzelf voorgenomen om een eigen triatlon te gaan doen, 3 ~ 4 km zwemmen -> 90 km wielrennen & vervolgens eindigen met 10 km hardlopen, ik ben sinds corona al aardig onderweg met het verbeteren van mijn conditie, maar doordat de sportscholen dichtwaren zat het elkaar ook niet zo erg in de weg.

Vanaf volgende week ben ik van plan om specifiek te gaan trainen hiervoor, denk hierbij aan:

- 2 x per week baantjes trekken
- 2 ~ 3 per week hardlopen
- 2 x per week wielrennen

hierboven op komt dus dat ik 6 x per week mijn fitness heb.

Mijn voornaamste vraag is dus, zal ik gewoon nog kunnen blijven gainen als ik mijn macro's dusdanig hoog hou? (denk aan 3500 ~ 4000 kcal)?

Voor mensen die er interesseert in zijn mijn gegevens:

Lengte:
192 cm
gewicht: 79,8 kg


Bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar jullie reacties, meningen en of gedachtes hier over!
Met zoveel beweging en je lengte denk ik dat 4k veels te weinig gaat zijn en ja het gaat je krachttraining in de weg zitten.
 
Ik denk dat je een keus moet gaan maken welke kant je op wil , wil je blijven bouwen aan je lichaam en bodybuilding doen met bulk / cut enz of wil je duursport gaan doen ..

Een “ bodybuilder “ die al snel te zwaar / vierkant en totaal niet aerodynamisch is zal dat soort afstanden nooit kunnen lopen / fietsen en/of zwemmen ..

Al zou dat conditioneel best kunnen zou het lichaam het niet aankunnen

Het triatlon schema wat je wil doen is al zwaar genoeg , daarnaast gaat 6x per week fitness / kracht je niet helpen maar eerder tegenwerken denk ik
 
Inderdaad,aan dit soort van intensiteit kun je best enkel op de triatlon focusen tot die voorbij is.
 
Welke doelstelling heeft voorrang? Ik denk dat je hier echt een keuze moet maken. Wil je 200kg deadliften of 90km wielrennen?
 
Waarom extra zwemmen en hardlopen naar beneden gehaald? Wel in :)
 
Maar hoe train je daarvoor? Je zal toch het ene voorrang moeten geven aan het ander.
Mijn pr is 150 deadlift en fiets pr 100km.
Ben er nog niet maar is wel haalbaar
Sneller hardlopen is wel lastiger als je buffer bent.
 
Mijn pr is 150 deadlift en fiets pr 100km.
Ben er nog niet maar is wel haalbaar
Sneller hardlopen is wel lastiger als je buffer bent.

Maar 6x pw kt + 6-7x pw cardio (neem aan op redelijke intensiteit als je een triatlon wil doen), is wel écht lastig vol te houden.
 
Hey! Als ik het goed begrijp wil je meer een atleet worden, en ambieer je meer een atletisch fysiek.

Om die reden denk ik dat twee dingen belangrijk zijn:

1) Volume; dagelijks bekijken of je de atletische training van de ochtend kunt aanvullen (en niet overtrainde) met een juiste krachttraining in de avond. Ik zou kiezen voor PPL split. LB combineren met fietsen, Push met hardlopen en Pull met zwemmen.

2) Voeding en supplementen; houd de weegschaal en je energielevel in de gaten. Met jouw lengte en energieniveau moet je erg veel eten. Voorkom dat je afvalt, blijf minstens op gelijk gewicht of kom iedere week een beetje aan.

succes!
 
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor het meedenken, uit elk bericht kan ik wat nuttigs halen :P

Hey! Als ik het goed begrijp wil je meer een atleet worden, en ambieer je meer een atletisch fysiek.

Om die reden denk ik dat twee dingen belangrijk zijn:

1) Volume; dagelijks bekijken of je de atletische training van de ochtend kunt aanvullen (en niet overtrainde) met een juiste krachttraining in de avond. Ik zou kiezen voor PPL split. LB combineren met fietsen, Push met hardlopen en Pull met zwemmen.

2) Voeding en supplementen; houd de weegschaal en je energielevel in de gaten. Met jouw lengte en energieniveau moet je erg veel eten. Voorkom dat je afvalt, blijf minstens op gelijk gewicht of kom iedere week een beetje aan.

succes!


Bij dit bericht sluit ik me volledig aan,

Ik probeer een goede mix te vinden tussen bodybuilding en atletisch, mijn traingsschema's zijn vooral gefocust op muscle gaining, en mijn compounds zijn gefocust op kracht.

De reden dat ik mijn conditie op peil wil houden komt mede dankzij het feit dat ik gesolliciteerd heb bij het leger, en hier is een juiste conditie een vereiste.

Over dat voeding ben ik het volledig mee eens, ik denk dat ik vooral moet focussen op het feit dat ik niet mag afvallen, en dus rond de 4000 kcals moet gaan zitten!
 
Ik denk dat het teveel is. Waardoor je alleen maar minder goed op de test gaat scoren bij defensie. Lopen met een rugzak en een vlotte 10km en kunnen afzien en toch scherp blijven, verantwoordelijkheid dragen en communiceren is voldoende. :)

4km is de afstand van een hele, maar 90 fietsen is weer de halve en 10 ?
Waarom deze afstanden?
Kijk eens of een kortere bv de sprint afstand niet wat is.
Welke afstanden leg je nu af ?
 
Hoi RonReves,

Ik heb de verkeerde afstanden doorgegeven excuus :P ik ga 2km zwemmen, 90km fietsen en 10km hardlopen, ik ben al een klein half jaar bezig met wielrennen en hardlopen, maar zwemmen is nieuw voor mij.

Ik ben begonnen met cardio OMDAT ik het leger inga, maar deze triatlon is puur voor mij als momentopname hoe mijn conditie er voor staat en voor de lol, ik vind het leuk om mijzelf uit te dagen en dingen buiten mijn comfortzone te doen.
 
Gegroet!

(Vooraf gezegd te hebben: excuses als deze thread in de verkeerde sectie is geplaatst :P)

Ik doe nu ongeveer 2,5 jaar fitness, (voornamelijk gefocust op "bodybuilding") ik train 6 x per week en ik zit sinds een paar weken weer in een Lean bulk, aangezien ik mijzelf op het gebied van conditie, uithoudingsvermogen & doorzettingsvermogen wil uitdagen heb ik mijzelf voorgenomen om een eigen triatlon te gaan doen, 3 ~ 4 km zwemmen -> 90 km wielrennen & vervolgens eindigen met 10 km hardlopen, ik ben sinds corona al aardig onderweg met het verbeteren van mijn conditie, maar doordat de sportscholen dichtwaren zat het elkaar ook niet zo erg in de weg.

Vanaf volgende week ben ik van plan om specifiek te gaan trainen hiervoor, denk hierbij aan:

- 2 x per week baantjes trekken
- 2 ~ 3 per week hardlopen
- 2 x per week wielrennen

hierboven op komt dus dat ik 6 x per week mijn fitness heb.

Mijn voornaamste vraag is dus, zal ik gewoon nog kunnen blijven gainen als ik mijn macro's dusdanig hoog hou? (denk aan 3500 ~ 4000 kcal)?

Voor mensen die er interesseert in zijn mijn gegevens:

Lengte:
192 cm
gewicht: 79,8 kg


Bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar jullie reacties, meningen en of gedachtes hier over!
Er is een YouTuber “Wutru” die ook een triatlon heeft gedaan als krachttrainer. Docu staat op zn kanaal, misschien heb je daar wat aan.
 
Beetje laat in deze discussie.
Welke doelstelling heeft voorrang? Ik denk dat je hier echt een keuze moet maken. Wil je 200kg deadliften of 90km wielrennen?
Maar hoe train je daarvoor? Je zal toch het ene voorrang moeten geven aan het ander.
Je hebt gelijk en ook weer niet.

Het is prima mogelijk een meer dan 2x BW DL te hebben en te houden en voor een triathlon te trainen, ook kan je best je conditie in stand houden terwijl je sterker wordt.

Maar je kan na wat beginner gains niet beide tegelijk ontwikkelen, je moet dan accenten gaan leggen en prioriteiten stellen.

Bij krachttraining tijdens een triathlon voorbereiding denk ik meer aan 2x per week fullbody, met name behoud van kracht en oefeningen gericht op de triathlon-onderdelen. Dan na de triathlon weer lekker pompen en bouwen.
 
Beetje laat in deze discussie.


Je hebt gelijk en ook weer niet.

Het is prima mogelijk een meer dan 2x BW DL te hebben en te houden en voor een triathlon te trainen, ook kan je best je conditie in stand houden terwijl je sterker wordt.

Maar je kan na wat beginner gains niet beide tegelijk ontwikkelen, je moet dan accenten gaan leggen en prioriteiten stellen.

Bij krachttraining tijdens een triathlon voorbereiding denk ik meer aan 2x per week fullbody, met name behoud van kracht en oefeningen gericht op de triathlon-onderdelen. Dan na de triathlon weer lekker pompen en bouwen.

Volledig met je eens. Tuurlijk is het mogelijk om in beide beter te worden, maar om écht ergens in te excelleren moet je kijken wat het belangrijkste voor je is en daar je focus op leggen.
 
Ik denk dat je moet oppassen voor overbelasting. Je lichaam heeft rust nodig zijn m te herstellen en sterker/fitter te worden.

Als je die triathlon wilt doen zou ik tijdelijk mijn krachttraining er op aanpassen. 2x per week full body gericht op stabiliteit en blessurepreventie oid.

Daarnaast lees ik afgelopen tijd al een paar keer mensen die de defensie toelating niet halen, die gaan mis op conditie en hardlopen. Hier voor jou de vraag: waar mis je nog iets voor die toelating? Kun je qua hardlopen sneller dan de defensietest? En qua kracht?
 
Ik denk dat je moet oppassen voor overbelasting. Je lichaam heeft rust nodig zijn m te herstellen en sterker/fitter te worden.

Als je die triathlon wilt doen zou ik tijdelijk mijn krachttraining er op aanpassen. 2x per week full body gericht op stabiliteit en blessurepreventie oid.

Daarnaast lees ik afgelopen tijd al een paar keer mensen die de defensie toelating niet halen, die gaan mis op conditie en hardlopen. Hier voor jou de vraag: waar mis je nog iets voor die toelating? Kun je qua hardlopen sneller dan de defensietest? En qua kracht?
Ik ben het helemaal met je eens.

Uit onderzoek naar BUD/S blijkt dat goed scoren bij het hardlopen (3 mile en 4 Mike run) de grootste correlatie heeft met het succesvol doorkomen van Hellweek.

Voorts blijkt dat er op een boel tests een optimale range is waarmee je je kansen vergroot en als je dan nog sterker of sneller bent de kansen op uitvallen door blessures oid groter wordt.

Mijn vermoeden, kort gezegd, is dat een marathonloper niet sterk genoeg is en een powerlifter niet voldoende loopbenen heeft. Met name bij het rucken blijkt dan weer vaak dat kracht een grotere rol speelt bij het volhouden, dan doen de niet-lichtgewichten het vaak weer beter dan de iele renners.

Vaak heb ik ook het idee dat mensen in hun enthousiasme het onderscheid verliezen tussen wat goed is voor de baan, wat goed is om de opleiding succesvol te kunnen doen en wat goed is voor de tests.

Om het even naar het Nederlandse te trekken, laatst zag ik ergens voorbijkomen dat een toegangseis voor de MARSOF (dan moet je al een marinier zijn, dus alleen relevant als voorbeeld) 10km hardlopen in 45 minuten is, dat is best pittig als je gebouwd bent als bodybuilder.

Er heeft hier iemand een tijdje op het forum gelogd die bezig was om in een eoa speciaal arrestatieteam te komen, die was en sterk en liep behoorlijke tijden op de have marathon.

Bij Mountain Tactical Institute en Tactical Barbell zie je dat ze voor verschillende beroepen verschillende accenten leggen.
 
Back
Naar boven