Fitness Seller

Leg dayyy

Joosttt

Novice
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
65kg
Goeiendag,

Ik had vandaag benen en biceps op mijn planning, mijn been schema ziet er als volgt uit:

Squat
5x5
45 Degree Leg Press
3x10
Lying leg curl
3x12
Leg extension
3x12
Seated calf raise
3x15

Is het verstandig om deze oefeningen achter elkaar uit te voeren met rust ertussen want ik merkte dat ik bij leg extension kapot was en ik kreeg deze bijna niet meer omhoog met alleen 18kg erop. Mijn benen waren doodmoe van de vorige oefeningen. Mijn vraag aan jullie is of het verstandig is om gewoon door te pushen met wat lager gewicht of dat ik even overga naar biceps zodat ik wat rust heb voor mijn benen?

Bedankt.

Laatst bewerkt:
Gewoon door blijven gaan met een lichter gewicht. Je volume voor de bovenbenen is niet heel hoog, dus hier moet je gewoon aan leren wennen. Daarnaast zal ik meer dan 1 oefening voor de kuiten pakken en snap ik niet helemaal waarom je 15reps per set doet bij de calf raises. Ik zou dit gewoon tussen de 8 en 12 houden.

Is toch juist alleen maar goed?
Je wilt juist je spieren goed gebruiken en belasten.

als je zwaar squat heb je die andere oefeningen niet echt nodig squat pakt alles. dan zou ik wel 7 werksets doen. mis met drop set
bv: ik deed gister met de squat 20kgx 12, 40x10 60x10 80x10 100x5 120x 5 130 2x5 100kgx10 met gelijk daarna 60kg x20
dit waren mijn enigste oefeningen voor mijn benen. Ik ben geen fan van al die isolatie.

misschien nog wat standing calf raise (standing is beter voor de stretch)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog redelijke spierspijn van deze oefening, maar dat komt vast omdat dit eigenlijk de echte eerste keer is dat ik been wat serieuzer aanpak. Ik zal mijn schema aanpassen aan de hand van jullie reacties. Bedankt! Ik hou jullie op de hoogte op de volgende keer.

Als je doel kracht is dan zou ik niet zoveel achter elkaar doen. Als je doel massa is gewoon doorgaan tot je kapot bent.

Terug
Naar boven