Fitness Seller

lege maag

Na 3 tot 6 uur gaat het naar je darmen..

Dus zo'n 6 uur

Waarom raad men dan aan om om de 2 tot 2½ uur te eten in plaats van om de 3 uur?

Niet bedoeld als commentaar, maar als vraag gewoon! :)

Waarom raad men dan aan om om de 2 tot 2½ uur te eten in plaats van om de 3 uur?

Goede vraag eigenlijk want enkele jarengelden at ik hoogstens 3x dag(en veel rommel) en toch bleef ik mooi lean en bouwde ik goed massa op.

Om de drie uur kan ook, maar als je om de 2 tot 2 en half uur wat eet is het wat makkelijker om de totale hoeveelheid eiwit die je nodig hebt naar binnen te werken. Ook heeft je lichaam dan een constante toevoer van eiwit, dus als het op een bepaald moment nodig is, is het altijd aanwezig. De laatste reden die ik kan bedenken is dat het je stofwisseling bevorderd, dus automatisch meer gaat verbranden. Ook tijdens rust. Maar als je om de 2 a 3 uur iets eet zal dit wel lukken.

Ik denk dat dat bij iedereen verschilt door het soort van lichaamsbouw.

Wat heeft je lichaamsbouw te maken met passeersnelheid van de maag?

je hebt lange mensen en korte mensen.

Origineel gepost door nicolas24
je hebt lange mensen en korte mensen.

Mijn god... de meest intelligente opmerking ooit...

Sorry hoor maar ik dacht alsje groter bent dated langer duurde :o sorry voor dit misverstand

Duurt niet langer als je langer bent. Hoe groot je maag ook is, binnen ongeveer 6 seconcen zit het voedsel in je maag. Dan gaat de pylorus (sluitspier tussen maag en dunne darm) af en toe wat voeding doorlaten. Hoe snel dit gaat is afhankelijk van de zuurgraad. Vet zorgt bijvoorbeeld dat het wat langzamer gaat. Het is dus afhankelijk van het pylorusritme en niet van lichaamsbouw.

Terug
Naar boven