XXL Nutrition

Levrone's one arm shoulder press in de smith?

Dat wordt voor morgen ff uitproberen.

Ik denk dat je hier weer gewoon het verhaal van "binnenkantborst" kunt toepassen.
M.a.w. De vezelbanen lopen gewoon van origo tot insertie en verkorten over de gehele lengte. Je kan een vezelbaan niet dwingen (accentueren) om aan 1 kant meer samen te treken als aan de andere kant.

380px-Deltoideus_posterior.png

Niet het beste plaatje wat er is, maar je kunt zien hoe de vezels lopen.

wat een ecto coach

Klinkt een beetje als een broodje aap verhaal. En ik heb een hekel aan de Smith:p.

kgeloof er niet in :S

Ik denk dat je hier weer gewoon het verhaal van "binnenkantborst" kunt toepassen.
M.a.w. De vezelbanen lopen gewoon van origo tot insertie en verkorten over de gehele lengte. Je kan een vezelbaan niet dwingen (accentueren) om aan 1 kant meer samen te treken als aan de andere kant.

380px-Deltoideus_posterior.png

Niet het beste plaatje wat er is, maar je kunt zien hoe de vezels lopen.

+1.. Buiten dat lijkt het me wel een fijne oefening, goed om eens mee af te wisselen

Je zou meer massa kunnen krijgen in het gedeelte waar je trapezius aansluit op je deltoïde...

Gedeelte waar je traps aansluiten op je deltoide is pees/aanhechting, maw geen spier en dus in die zin niet te trainen. Verders idd hetzelfde verhaal als de binnenkant borst discussie.

Ook hoor ik'm zeggen dat de afstand stang/schouder de afstand van de bovenarm in horizontale positie moet zijn en blijven. Maar als de hoek arm/romp veranderd, veranderd ook deze afstand (je ziet'm ook heen en weer gaan met ze'n romp en z'n onderarm wijkts soms naar buiten)

Maar op zich vind ik het een prima unilaterale oefening, zolang ze er maar geen mumbojumbo omheen proberen te breien.

Plyometrische push ups die hij in het begin doe zijn trouwens ook aan te raden.

Laatst bewerkt:
Die push ups zijn nice en die gaan we morgen eens even proberen.

Als je ze op die manier wilt doen raad ik je aan ze aan het begint te doen en niet aan het eind.

Bijkomstig voordeel is dat je de oefening die na een plyometrische oefening gedaan worden vaak zwaarder kan pakken (als je het aantal reps van de plyo. laag houd)

Als je ze op die manier wilt doen raad ik je aan ze aan het begint te doen en niet aan het eind.

Bijkomstig voordeel is dat je de oefening die na een plyometrische oefening gedaan worden vaak zwaarder kan pakken (als je het aantal reps van de plyo. laag houd)
Toevallig wilde ik morgen borst & rug aanpakken. Dan zou ik als eerste die plyometrische push-ups doen. Wat raad jij aan dan om wat voor volume te hanteren daarbij? (Dat de oefeningen daarop dus niet onder de vermoeidheid gaan lijden.) 3x6 plyo. push-ups o.i.d?

Ik heb er de laatste tijd niet veel meer over gezien/gelezen, maar in de periode dat het veel gebruikt werd werden meestal 2-3 plyometrische reps aangeraden direct vooraf gaande aan een gewone set.

Als 3 oefening wist ik er net nog 15-10-8 uit te persen op die plyo's. Super zware oefening moet ik zeggen.

Terug
Naar boven