Fitness Seller

Libido Zeer laag door cutten.

kickbokser123

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
71kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Ik ben momenteel aan het cutten met een 500 kcal deficit.
De laatste 6 weken is mijn libido zeer laag en heb ik bijna geen zin in meer coïtus.
Mijn hele leven lang + in mijn bulkperiode was mijn libido ZEKER niet zo laag en weet bijna zeker dat het komt door het cutten.

1. Zou het komen doordat ik simpelweg veel te weinig eet?

2. Ik eet nauwlijks suikers, frisdrank en ongezonde troep (de laatste 4 weken helemaal niets), heeft dit invloed op mijn libido.

3. Ik doe 1x per week een refeed day, 2x per week doen?

4. Ik eet rond de 70 gram vetten (ik weeg rond de 72), opschroeven naar 100?

alvast bedankt.

eet je ook voldoende verzadigde vetten?

Hallo,

Ik ben momenteel aan het cutten met een 500 kcal deficit.
De laatste 6 weken is mijn libido zeer laag en heb ik bijna geen zin in meer coïtus.
Mijn hele leven lang + in mijn bulkperiode was mijn libido ZEKER niet zo laag en weet bijna zeker dat het komt door het cutten.

1. Zou het komen doordat ik simpelweg veel te weinig eet?

2. Ik eet nauwlijks suikers, frisdrank en ongezonde troep (de laatste 4 weken helemaal niets), heeft dit invloed op mijn libido.

3. Ik doe 1x per week een refeed day, 2x per week doen?

4. Ik eet rond de 70 gram vetten (ik weeg rond de 72), opschroeven naar 100?

alvast bedankt.

uw testosteron zal ook zeer laag zijn door te weinig vetten en cholesterol.

Dus

Laatst bewerkt:
kan van alles zijn , misschien vit D te kort ?
effe bloed prikken weet je het zeker .

je moet toch niet verder zoeken. kerel is aan het cutten en eet bijna geen vetten. dan weet je toch genoeg. te weinig vetten = te weinig testosteronaanmaak. om testosteron aan te maken heb je een minimum aan vetten en cholesterol nodig. voor het cutten had hij daar geen last van.

• Topic Starter Topic Starter
kan van alles zijn , misschien vit D te kort ?
effe bloed prikken weet je het zeker .

Thanks idd niet aan gedacht; vit D tekort, mijn ouders komen het ook tekort en hebben supplementatie hiervoor.< maw ik ga het van ze stelen haha.

je moet toch niet verder zoeken. kerel is aan het cutten en eet bijna geen vetten. dan weet je toch genoeg. te weinig vetten = te weinig testosteronaanmaak. om testosteron aan te maken heb je een minimum aan vetten en cholesterol nodig. voor het cutten had hij daar geen last van.

70 gram vet op 70kg is toch prima?

50% eiwit 30% koolhy. 20% vetten. < soms lopen mijn eiwitten uit de hand en eet ik te weinig koolhydraten. vetten blijven altijd rond de 70 gram.. zoals het hoort bij het cutten. 73 wegen = 73 gram vetten, right?

yepp lijkt me ook hoor

Zo gaat dat in relaties, hoort erbij...

hoelang ben je al aan het cutten, zeker als je laag in vet% zit zou ik na 6-8 weken pauze nemen.

70 gram vet op 70kg is toch prima?
beetje weinig, die 1g/kg zou een absolute ondergrens moeten zijn.

Paar dingen:
- vitamine D, 5000 IU p/d
- eet veel verzadigd vet (volle melk, roomboter, kokosolie)
- minstens 8 uur slaap per nacht
- minstens 3 hele eieren per dag eten
- veel rood vlees eten, of een zink supplement nemen (20mg per dag, amino acid chelated)
- alcohol beperken
- chemicaliën/additieven/toegevoegde rotzooi vermijden, hou het bij natuurlijke voeding
- lichaamsvet verlagen

hoelang ben je al aan het cutten, zeker als je laag in vet zit zou ik na 6-8 weken pauze nemen.

3/4 weken serieus gecutt, toen een week ziek geweest en nu weer 1 week vollop. dus rond de 5.

---------- Toegevoegd om 16:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

beetje weinig, die 1g/kg zou een absolute ondergrens moeten zijn.

Paar dingen:
- vitamine D, 5000 IU p/d
- eet veel verzadigd vet (volle melk, roomboter, kokosolie)
- minstens 8 uur slaap per nacht
- minstens 3 hele eieren per dag eten
- veel rood vlees eten, of een zink supplement nemen (20mg per dag, amino acid chelated)
- alcohol beperken
- chemicalin/additieven/toegevoegde rotzooi vermijden, hou het bij natuurlijke voeding
- lichaamsvet verlagen

Thanks, TOP hier ga ik zeker rekening mee houden.

meer eieren (cholesterol?), verzadigde vetten en vit D dus voor mij.

Laatst bewerkt:
terug hoger in vetten gaan.
dan gaat je libido en testosteron vanzelf terug omhoog als alles goed is natuurlijk.

Heb zelf het zelfde probleem. inderdaad meer vetten eten

Zou lekker even wachten om je vol te gooien met al die extra vetten.

Hoe vaak train je in de week? Wat doe je allemaal voor trainingen? Weet je zeker dat je 500 kcal onder onderhoud zit. Misschien je eiwitten verlagen en je carbs wat omhoog gooien.

Zou lekker even wachten om je vol te gooien met al die extra vetten.

Hoe vaak train je in de week? Wat doe je allemaal voor trainingen? Weet je zeker dat je 500 kcal onder onderhoud zit. Misschien je eiwitten verlagen en je carbs wat omhoog gooien.

Waarom wachten met je vetten omhoog te gooien?

Terug
Naar boven