AndroidHealthClinic

Libië wel en Syrië niet?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat bergafwaarts voor Assad heb ik het vermoeden. Turkije laat massa's jihadvechters het land binnen, Qatar zorgt voor wapens en de westerse landen vinden het prima en knijpen een oogje toe.

Als Iran en Hezbollah niet snel ingrijpen veranderd Syrie van bondgenoot in een vijand van deze shia landen. En het is dan afwachten of 'gematigde' moslims of sharia moslims de macht in handen zullen hebben.


Hier een stukje over de Christenen in Syrie, die weten dondersgoed dat ze onder de sharia geen vrij leven meer zullen hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=4LH4t2MiLiI
 
BRUSSEL (ANP) - In Syrië is een Belgische islamitische strijder om het leven gekomen. De 23-jarige Sean Pidgeon uit Laken is de eerste jihadist uit België die in het Arabische land is gesneuveld, meldde de Belgische krant Het Nieuwsblad zaterdag.
Hij zou vorige week zijn gedood tijdens een vuurgevecht. De van oorsprong Congolese Pidgeon was in november met vier vrienden uit de regio Brussel naar Syrië afgereisd om te vechten tegen het regime van president Bashar al-Assad.
Een van zijn vrienden, de 23-jarige Sami Djedou, raakte tijdens het vuurgevecht gewond aan zijn hoofd en schouder. ,,Maar niet erg genoeg om de heilige strijd te staken'', liet hij zijn moeder telefonisch weten. In dat gesprek vertelde hij ook dat Pidgeon was omgekomen.
 
BRUSSEL (ANP) - In Syrië is een Belgische islamitische strijder om het leven gekomen. De 23-jarige Sean Pidgeon uit Laken is de eerste jihadist uit België die in het Arabische land is gesneuveld, meldde de Belgische krant Het Nieuwsblad zaterdag.
Hij zou vorige week zijn gedood tijdens een vuurgevecht. De van oorsprong Congolese Pidgeon was in november met vier vrienden uit de regio Brussel naar Syrië afgereisd om te vechten tegen het regime van president Bashar al-Assad.
Een van zijn vrienden, de 23-jarige Sami Djedou, raakte tijdens het vuurgevecht gewond aan zijn hoofd en schouder. ,,Maar niet erg genoeg om de heilige strijd te staken'', liet hij zijn moeder telefonisch weten. In dat gesprek vertelde hij ook dat Pidgeon was omgekomen.
Goed, 1tje minder die hier terroristje kan komen spelen later.
 
Nog 69 te gaan.

Op 1 april ga ik m'n ouders opbellen om te zeggen dat ik ga strijden in Syrië tegen Assad :roflol::roflol:
 
:D
Nog 69 te gaan.

Op 1 april ga ik m'n ouders opbellen om te zeggen dat ik ga strijden in Syrië tegen Assad :roflol::roflol:

Zeg dan dat je gaat strijden op de gazastrook, klinkt veel geloofwaardiger :D
 
Afghanistan:
Two attacks in Afghanistan killed six Americans -- four service members and two civilians.

Kerry described the killed State Department civilian as "an exceptional young foreign service officer" whom he met last week in Kabul.
Meanwhile, another U.S. service member was killed in a separate attack, a U.S. official said.

Egypte:
At least five people have been killed and five more injured after clashes between Christians and Muslims in Egypt's Qalyubia province, a spokesman for Egypt's health ministry said.


Tensions between Egypt's Christians and the Muslim majority are heightened.

The Christian minority has been the target of a number of high-profile attacks in the past several years.


Irak:
A suicide bomber detonated his vest inside an election campaign tent in central Baquba, Iraq, on Saturday, killing 18 and wounded 51, medical and police officials said.

A number of attacks have been recorded in recent weeks, as provincial elections approach across the country.


Conclusie voor Syrie ? Oorlog voeren zal geen vrede brengen. Assad verdrijven zal geen vrede brengen = geloof tegen geloof = zoek het zelf maar uit. (mijn mening).
 
Laatst bewerkt:
Voor de formaliteit vandaag bekend geworden maar allang geweten:

The leader of the al-Nusra Front, a jihadist group fighting in Syria, has pledged allegiance to the leader of al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri.

"The sons of al-Nusra Front pledge allegiance to Sheikh Ayman al-Zawahiri," Mr Jawlani said in a recording released on Wednesday.
 
Voor de formaliteit vandaag bekend geworden maar allang geweten:

The leader of the al-Nusra Front, a jihadist group fighting in Syria, has pledged allegiance to the leader of al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri.

"The sons of al-Nusra Front pledge allegiance to Sheikh Ayman al-Zawahiri," Mr Jawlani said in a recording released on Wednesday.

Dus nu steunt de USA rebellengroepen die loyaal zijn aan Al-Qaida?
 
Officieel zijn de streng islamieten (waaronder Nusra) valt losgekoppeld van de 'niet sharia' verzetsgroepen in Syria, maar goed in de praktijk werken ze gewoon samen omdat ze dezelfde vijand hebben.

Officieel steunen de VS de gematigden en niet de sharia gasten daardoor is die afscheiding ook ontstaan dat was een voorwaarde voor het Westen om wat hulp te geven. Daarom denk ik niet dat de VS wapens geven of heeeeel beperkt. Kijk Qatar maakt het geen reet uit of ze nou aan extremisten of iets minder extremen wapens geven zolang hun stroming maar de baas wordt.

20 November 2012 Last updated at 10:17 GMT
Islamist rebel groups in the Syrian city of Aleppo say they reject the new Western-backed opposition coalition. In an internet video, they denounced what they called "the conspiratorial project" and said they intend to establish an "Islamist state" in Syria.

Lees deze maar ff: http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-20404175
 
Ik volg het allemaal niet echt maar ik begrijp een ding echt niet: de regimes die uit het zadel zijn geholpen en die nu worden belaagd zijn toch stuk voor stuk vrij pro-westerse gematigde regimes? Het is toch vrij logisch dat als dat wegvalt de kans groot is dat een streng islamitische groepering aan de macht komt, die dan anti-westers is?
 
Ik volg het allemaal niet echt maar ik begrijp een ding echt niet: de regimes die uit het zadel zijn geholpen en die nu worden belaagd zijn toch stuk voor stuk vrij pro-westerse gematigde regimes? Het is toch vrij logisch dat als dat wegvalt de kans groot is dat een streng islamitische groepering aan de macht komt, die dan anti-westers is?
Tja ons probleem niet dat ze ginder houden van dictatuur en allerlei geweld, want dat lokken ze allemaal uit. Volgens mij vinden ze het leuk om oorlogje te spelen en verkiezen ze na hen "bevrijding" weer een (soort van) dictator. Kunnen ze democratisch kiezen wie de volgende machthebber kan worden, kiezen ze iemand die democratie wil afschaffen :rolleyes:. En dan weer gaan vechten later eh. Ze zoeken het uiteindelijk zelf... Vond het eerst zielig voor de bevolking enzo maar als ze dan nog te stom zijn om een degelijk leider te verkiezen...

De oorzaak is natuurlijk ook de snelheid waarmee verkiezingen komen. Het land zou eerst een decennia of zelfs 2 door een internationale regering of uit leiders van de regio (deels) bestuurd moeten worden eer men ze volledige autonomie geeft. De bevolking kan moeilijk van de ene dag op de andere weten wie een goede leider zou kunnen zijn.
Eerst alles wat laten afkoelen en de bevolking kennis laten maken met potentiële kandidaten over een langere termijn.

Ze willen eigen land zelf besturen, wat enigszins wel te begrijpen is. Maar je kan een goede regering en andere machthebbers niet van de ene op de andere dag toveren.

Dom volkje.
 
Zoiets moet ook groeien denk ik zoals het idee van democratie hier ook gaandeweg in de afgelopen 500 jaar heeft ontwikkeld.. maar 'MURICA denkt weer even democratie in te voeren zoals in Irak. Maar wie weet is dit wel vergelijkbaar met de franse revolutie, eerst enkele dictators maar later toch een stabiele democratie. :p
 
DAMASCUS, April 11 (Xinhua) -- Syria on Thursday called on the UN Security Council to list the Syria-based radical group al-Nusra Front as a terrorist one.

The Syrian Foreign Ministry said Thursday that the recent merger has proven the Syrian government's previous claims about the rebel group's connection with al-Qaida.

The ministry's remarks came in letters addressing the UN Security Council, during which it warned against the "crimes" such groups commit in Syria.

Al-Qaida's declaration was also slammed by the main activists group in Syria, Local Coordination Committees, which said in a commentary on Thursday that it totally rejects al-Zawahiri's calls for an Islamic state in Syria, and that the Syrian people are the ones to decide the future of their country.

[Link niet meer beschikbaar]

Nu ze trouw hebben gezworen aan Al Kaida begint men in Syrie zelf ook wat huiverig te worden voor de Nusra baardmannen+vrienden.
 
Britten vinden bewijs chemische wapens Syrië

Britse onderzoekers hebben bewijs gevonden dat in Syrië chemische wapens zijn gebruikt. Dat meldt de Times zaterdag.

De forensisch experts onderzochten een grondmonster dat Syrië was uitgesmokkeld in een geheime Britse operatie.

Bronnen bij de Britse Defensie meldden dat er bewijs is gevonden dat er ''een of ander chemisch wapen'' is gebruikt.

Obama heeft ergens gezegd dat chemicaliën een 'gamechanger' zijn dus ik denk serieus dat er op korte termijn radicalere plannen komen voor Syria bijvoorbeeld troepen. Alleen dit is meer dan ooit een wespennest want zowel Assad als streng islamieten zullen gehakt willen maken van alle westerse troepen die in Syrie komen.
 
Obama heeft ergens gezegd dat chemicaliën een 'gamechanger' zijn dus ik denk serieus dat er op korte termijn radicalere plannen komen voor Syria bijvoorbeeld troepen. Alleen dit is meer dan ooit een wespennest want zowel Assad als streng islamieten zullen gehakt willen maken van alle westerse troepen die in Syrie komen.
Syrië is ondertussen te sterk onder invloed van extremistische elementen dus als men nu naar Syrië gaat zal het vooral zijn om te vermijden dat zij de macht overnemen.
Ook al is er bewijs, gaat niet genoeg zijn er troepen naar toe te sturen volgens mij. Enkel als chemische wapens in grotere schaal gebruikt gaan worden zal men optreden. De chemische wapens die tot nu toe gebruikt zijn waren verdunt. En ik denk dat we er niet op kunnen vertrouwen dat de rebellen deze zouden kunnen gebruikt hebben.

Als je weet dat de extremistische rebellengroepen zelfs al leiders van andere rebellengroepen hebben vermoord...
 
En aan de andere kant er worden nu dagelijks al tientallen tot honderden burgers opzettelijk gebombardeerd. Dus het is hypocriet om zich wel te willen mengen in het conflict als er 100 burger gedood worden door chemische wapens maar niet als er 200 burgers gedood worden door bommen.
Ik denk eerder dat die lijn getrokken werd als excuus om zich niet te hoeven mengen aangezien ze wellicht verwachten dat Assad die sowieso niet zou gebruiken.

Landen als bv Frankrijk steunen ook het idee niet meer om wapens te leveren. Dus steun om troepen te sturen zal wellicht ook gedaald zijn. En in het geheim levert de VS al wapens.
 
Ja dat klopt als ze daar heen gaan doen ze dat om Syrie niet in een soort Afghanistan tussen 1996*2001 (Talibanland) te laten veranderen. Blijft staan dat Assad, en Al Kaida het westen niet sparen en dan is het wachten wat de gemiddelde islamiet in SYRIE voor kant kiest. Toch maar Al Kaida dan als er westerse troepen komen.

Het is hypocriet maar ook te begrijpen want als er 1 met chemische wapens begint betekent dat dat de ander het ook mag waardoor het een 'gamechanger' is. En chemische wapens staan (voor mij) niet in verhouding met al het andere.
 
Hezbollah nu meer en meer aan het vechten vanaf Libanon de grens in met Syria om 'Libanezen' in Syrie te verdedigen.

Syria's foreign-backed opposition has accused Lebanon’s Islamic resistance movement Hezbollah of “declaring war” on militants in the Arab country.

A senior Hezbollah leader said the resistance movement has been protecting the Lebanese living in Syrian border villages.
 
Amerika heeft nu ook 'sterk bewijs' op het gebruik van zenuwgas Sarin op kleine schaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven