XXL Nutrition

lichaamseigen testosteron?

@Elmo, hoe komt die 50mg eigen test vrij? In pieken en dalen of gelijkmatig?

ik heb gewoon gezegt dat ik met steriods heb gerotzooiid. hij vond het niet leuk maar het is mijn eigen keus zegt ie.

vanmorgen 7 buisjes bloed gegegeven dus ff wachten op de uitslag. Ik heb zo'n vermoeden dat mijn lever waardes niet al te best zijn. Maar ik zal ze eerlijk posten als ik ze heb.

• Topic Starter Topic Starter
Infinity zei:
Waar laat je zo iets eigenlijk testen?
Als ik naar men huisarts gaat zal die tog willen weten waarvoor ik men test-levels wil laten testen lijkt me

Gewoon zeggen tegen je dokter, jij wilt een bloedtest voor je leverwaardes, cholestrol, en bv test.
Hij heeft niets te weigeren, klinkt stom maar het is waar.
Ik heb gewoon gezegd dat het met anabolen te maken had, en hij was het er roerend mee eens dat ik dat zo nu en dan eens liet checken.

Ik heb er nu in het laatste half jaar zo'n 4 gehad, voor, tijdens, na de kuur en wat maandjes later weer.

De eerste keer was bij een erkende sportarts die ook BN-ers uit de sportwereld onder zijn gelederen heeft.
Was via een heel goede vriend van de arts, die ik toevallig ook als vriend heb.
Ik kon er dezelfde week nog terecht, werd zo een gaatje vrijgemaakt.
Maar dat was dan ook een heel uitgebreid sportonderzoek met hartfilmpjes, bloedprikken, fietsen met noppen op je rug en borstkast geplakt tot je er letterlijk bij neerviel.
Zeer interessant allemaal alleen mijn ALAT ( leverwaarde ) was rond de 73
Mag zijn tussen: 5-45 in.

Volgens sportarts wreed te hoog, volgens huisarts viel het reuze mee
Cholestrol de slechte was 5.8 en als je 5.0 hebt zit je al aan de max

Was ook net uit een kuur dus niet echt verwonderlijk, werd me aangeraden Mariadistel te gebruiken om lever te zuiveren.
Wat schetst mijn verbazing toen het M-distelkuurtje af was?
Weer bloedprikken en de ALAT was 93!!!!

Nog hoger? Geen rare dingen gedaan dus het was mij een raadsel, nu nog trouwens.
Ik heb alweer een verwijsbriefje voor de poli, dus binnenkort maar weer bloed lozen.
Dan print ik het wel op het forum hier. De uitslag dan hé:D

JuggerNaut zei:
Daarbij komt dat hormoon bepalingen zeer prijzig zijn om uit te voeren

Heb gelukkig een insider die me een paar keer per jaar checkt

Mijn laatste uitslag:

NA-1 * 136 mmol/l
K-I * 3.8 mmol/l
GLU2 * 3.6 mmol/l
ASTPL * 42 U/L
ALTPL * 53 U/L
UREL * 6.3 mmol/l
TRIGL * 1.78 mmol/l
BIL-T * 8 ummol/l
IRON * 6.1 ummol/l
MG * 0.91 mmol/l
CKL * 653 U/L
CHOL2 * 4.9 mmol/l
CRE2 * 84 ummol/l
PHOS2 * 0.61 mmol/l
UA2 * 0.21 mmol/l
GGTI2 * 22 U/L
TP2 * 73 g/L
ALP2L 69.5 U/L
CA * 2.50 mmol/L
ALB2 * 43.02 g/L
AMYL2 * 60 U/L

Dikgedrukte waardes zijn te hoog, bv mijn lever ALAT-waarde. Conclusie was dat mijn lever gewoon goed op gang is. Niks om me zorgen over te maken. Leuk om te vermelden is wel dat ik ten tijde van deze bloed test reeds twee weken op 40mg dboll zat per dag.

Er zijn twee bloedstalen afgenomen. 1 ervan was voor bovengenoemde bepalingen. De ander was voor mijn hemoglobine. Mijn hemoglobine waarde lag 1 punt hoger dan de gemiddelde mens :cool:

Vrij prijzig?? Je mag één maal per jaar van je ziekenfonds naar een sportarts en krijgt dat dan volledig vergoed.
Vraag maar na.
Iedereen kan een sporttest laten doen de hele zooi hartfilpjes, longinhoud, en een volledig bloedonderzoek met namen waar wij nog nooit van gehoord hadden.

SAHR zei:
Vrij prijzig?? Je mag één maal per jaar van je ziekenfonds naar een sportarts en krijgt dat dan volledig vergoed.
Vraag maar na.
Iedereen kan een sporttest laten doen de hele zooi hartfilpjes, longinhoud, en een volledig bloedonderzoek met namen waar wij nog nooit van gehoord hadden.

Ik bedoel ermee te zeggen dat het bepalen van de hormoonhuishouding op zich een vrij prijzige aangelegenheid is...is mij door een supervisor van het lab zelf medegedeeld

test

XLarge zei:
maar wat moet je vragen als je naar de doktor gaat en je wil alles laten testen? Test enz
gewoon de waarheid of omzeilen met een smoesje?

Je wilt ( en zal die dan ook krijgen ) een sportonderzoek door een sportarts i.v.m. je zware bodybuilding, niks geen smoesjes verder de waarheid.
Het is doodnormaal een sportonderzoek heel uitgebreid ook qua bloed.
En het leuke: Het mag 1 keer per kalenderjaar van je ziekenfonsverzekeraar en je krijgt het bedrag terug zo'n 300 euro.
Eerst zelf voorschieten hé?
Vraag maar aan je verzekeraar.;)

JuggerNaut zei:
Ik bedoel ermee te zeggen dat het bepalen van de hormoonhuishouding op zich een vrij prijzige aangelegenheid is...is mij door een supervisor van het lab zelf medegedeeld

Het klonk alsof niemand hier het kon betalen, dat bedoel ik ermee te zeggen.

Dus eigenlijk is dat de eeuwige reden waarom je altijd terugzakt, en nooit zo lekker vol massief en gedefinieërd kan blijven zoals in een kuur.
Je zou dus het hele jaar test en andere roids moeten spuiten om een massamonster te worden en vooral: te blijven
Want je lichaam maakt zo is mijn eindconclusie nu veel te weinig zelf aan om die wrede spiermassa gewonnen tijdens een kuur ( Roy 221 mg!!) Dus dat wordt een bankoverval denk ik dan maar om het te bekostigen :-)

LangeMan zei:
echt zonder, dus 150mg per week word eigenlijk voor niks aangemaakt...
of heeft testosterone gebonden aan globulines nog een functie ??

Alle testosteron in je lichaam wordt gebonden aan plasma eiwitten voor transport. Echter de hoeveelheid afgifte hangt af van verschillende signalen, voor de duidelijkheid: het hormoon is al aanwezig.

Terug
Naar boven