XXL Nutrition

Linkerarm zwakker bij DB press

they23

Advanced Bodybuilder
Waardering
24
Als ik DB presses doe, merk ik dat ik vaak bij elk setje mijn linkerarm veel zwakker is als de rechter. Ik krijg de dumbbell dan al bijna niet meer omhoog, terwijl ik met de rechter er nog zeker 2 of 3 kan maken. Hoe kan ik dit het snelste gelijk trekken?

Gewoon blijven dumbbell pressen, en stoppen als de linker het niet meer kan.

Misschien doe je wel te zwaar gewicht?of te veel reps? Als ik tot failure gaat dan merk ik ook dat daarna mn linker iets meer vermoeid is dan mn rechter(sterkste kant)

Gewoon blijven trainen, gaat vanzelf weg. In ieder geval niet 1 kant meer gaan trainen of iets dergelijks. Bij alles wat je met 1 arm tegelijk moet doen je zwakke kant eerst en dan met je sterke kant net zoveel reps maken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe als voorbeeld 20 kg per arm, en dan na 7 reps krijg ik links nog maar heel moeilijk omhoog (trillend, lastig in positie te houden), en met rechts heb ik veel minder moeite, die zou ik zo nog 2 of 3 keer met gemak omhoogdrukken.

Gewoon stoppen als 1 kant het niet meer red. Na een tijdje trekt dit vanzelf bij en is er bijna geen verschil meer.

Heb hetzelfde met biceps.

Oja, minder rukken.

Hmm, jammer eigenlijk, dan train ik dus niet maximaal mijn rechterarm. Na hoeveel tijd is dit in de meeste gevallen gelijkgetrokken?

Mijn ervaring is dat het nooit wegtrekt. Je wordt wel sterker, maar ik heb nog nooit gehad dat ik met links en rechts evenveel reps kan doen (bij eender welke oefening).

Hmm, jammer eigenlijk, dan train ik dus niet maximaal mijn rechterarm. Na hoeveel tijd is dit in de meeste gevallen gelijkgetrokken?

Het trekt meestal niet helemaal gelijk, maar komt wel dichter bij elkaar. Ook het verschil in massa eventueel, trekt steeds dichter bij elkaar.
Na een tijdje is het verschil nog zeer klein en merk je het dus bijna niet meer en zie je het ook (bijna) niet meer.
Bij de ene duurt het maanden bij de ander duurt het langer, daar kan je weinig concreets over zeggen.

succes.

Verschil word steeds stukje bij stukje minder. Echter zal altijd 1 kant sterker zijn. Misschien handig om een pre exhaust setje erin te gooien. Zodat de belasting op je borst maximaliseert en je triceps niet eerder faalt.

Je traint nog niet zo lang aan je stats te zien?? Trekt in ieder geval vanzelf weg zo, duurt alleen even.

Wordt geduld hebben dus :D.

Heb net hetzelfde voor.
Ik ga door tot ik niet meer kan met mijn linkse arm en dan rust ik :)

Je hebt altijd wel een dominante (sterkere) kant.
Mijn ervaring is eigenlijk zelfs dat je zwakkere kant harder groeit, zeker in het begin, omdat deze een soort harder moet werken om de dominante kant 'bij' te houden.
Trekt wel bij, en verschil wordt kleiner.

En rukken is eigenlijk altijd wel goed :D.

Terug
Naar boven