AndroidHealthClinic

LIT of HIIT

thachosen

Novice
Waardering
0
Ik heb een vraagje:
(had deze ook in een ander topic gesteld maar die wordt denk ik niet meer bekeken, vandaar deze nieuwe topic)
Ik ben nu bezig met afvallen(cutten) en ik train cardio (cross trainen) rond 50 min dan haal ik 650 cal verbrand. Dat doe ik om normale snelheid 50 RPM en mn hart slag blijft rond de 140. (dat is dus LIT heb ik dus begrepen)
Maar ik vroeg me dan af, wat is nou beter om snel aftevallen?
LIT of HIIT?
Met HIIT zal ik dan 25 min trainen en om de 2 min keihard tegen aan:D zodat ik een ambulance nodig heb, wanneer ik klaar ben:p
Thnx dudez

Om puur vet te verbranden is low intens beter.Met HIT kan je idd meer "gewicht" afvallen.Ik verkies low intens voor

Ik doe ze beide.
HIIT doe ik max 15min smorgens op de lege maag.
Het voordeel van HIIT is dat het snel klaar is en dat je naverbranding VEEL langer is. ook is de kans op spierverlies kleiner(denk ik) omdat het snel voorbij is

op al die amerikaanse forums zweren ze bij HIIT (meer vetverbranding volgens hun)

ik weet ook niet meer wat allemaal waar is dus heb het maar verdeeld, 3 dagen HIIT 2 dagen LIT en soms 3x LIT en 2x HIIT ;)

Om puur vet te verbranden is low intens beter.Met HIT kan je idd meer "gewicht" afvallen.Ik verkies low intens voor

HIT heeft een groterere hormoonrespons en een langere naverbranding.
En daar mee een beter netto resultaat op alle vlakken dan LIT.
Conditineel ,vetverbranding, explosieve kracht en spiermassa
Daarbij stimulleer je je spiermassa meer waardoor je verbranding een dag later ook nog verhoogd is.
Procentueel gezien verbrand je met LIT een hoger % vetten maar het netto rersultaat is door de lage inspanning minder.
Ik zou dus qua effectieviteit voor HIT kiezen al zou ik niet alle dagen HIT kiezen. Om die reden kun je HIT en LIT afwisselen om je herstel niet teveel in de weg te zitten.

Terug
Naar boven