MuscleMeat

Sticky Live News Topic

  • Topic starter mat
  • Startdatum
  • Reacties 7K
  • Weergaven 223K
  • Volgers 92

Bezoekers in dit topic

Drie van de 4 kinderen afkomstig uit hetzelfde gezin. Daarnaast nog 3 gewonden, ook uit hetzelfde gezin. Ze waren op weg een ijsje te halen toen een dronken idioot ze dood reed. :sad:
 
Zou dat ook nieuws zijn als dat in de Democratische Republiek Congo zich afspeelt?
 
  • Like
Waarderingen: mat
Zou dat ook nieuws zijn als dat in de Democratische Republiek Congo zich afspeelt?
Als er bij een zelfmoordaanslag in Pakistan 39 mensen om het leven komen, wordt dat ook even tussen neus en lippen in het "korte nieuws" vermeld, om vervolgens weer een half uur lang te ouwehoeren over Zwarte Piet en de 'minder Marokkanen'-uitspraak van Wilders.

Die 3 mensen die in Londen zijn neergestoken net zo. In sommige landen zouden ze blij zijn met een steekpartij met 'slechts' 3 gewonden.
 
Als er bij een zelfmoordaanslag in Pakistan 39 mensen om het leven komen, wordt dat ook even tussen neus en lippen in het "korte nieuws" vermeld, om vervolgens weer een half uur lang te ouwehoeren over Zwarte Piet en de 'minder Marokkanen'-uitspraak van Wilders.

Die 3 mensen die in Londen zijn neergestoken net zo. In sommige landen zouden ze blij zijn met een steekpartij met 'slechts' 3 gewonden.

Westerse landen hebben over het algemeen dezelfde normen en waarden. Wanneer er dan een gek die normen en waarden schaadt door 3 mensen neer te steken in een "buurland" voelt het idd pijnlijker dan een moordpartij in een ontwikkelingsland.
In ontwikkelingslanden zijn de normen en waarden zodanig dubieus dat bepaalde bevolkingsgroepen elkaar er voortdurend de strot willen oversnijden. Is het dan de moeite om daar veel aandacht aan te geven? Logisch dan dat een moordpartij in "onze" streek meer aandacht krijgt.
 
Westerse landen hebben over het algemeen dezelfde normen en waarden. Wanneer er dan een gek die normen en waarden schaadt door 3 mensen neer te steken in een "buurland" voelt het idd pijnlijker dan een moordpartij in een ontwikkelingsland.
In ontwikkelingslanden zijn de normen en waarden zodanig dubieus dat bepaalde bevolkingsgroepen elkaar er voortdurend de strot willen oversnijden. Is het dan de moeite om daar veel aandacht aan te geven? Logisch dan dat een moordpartij in "onze" streek meer aandacht krijgt.
Dat is zeker zo. Als het een westers land gebeurt, voelt het dichtbij en kunnen we ons ook beter inleven. Als het in Congo gebeurt, vinden we het allemaal een ver-van-ons-bedshow en zal er waarschijnlijk überhaupt niet eens media-aandacht zijn. In een land als India lijkt het mij helemaal bizar, waar de contrasten groot zijn en het volk in de sloppenwijken even verderop als parasieten wordt gezien, verkrachtingen aan de orde van de dag zijn en een kleine groep de elite vormt en in luxe volgens westerse maatstaven leeft.
 
Als het in Congo gebeurt, vinden we het allemaal een ver-van-ons-bedshow en zal er waarschijnlijk überhaupt niet eens media-aandacht zijn.
Geldt dat ook voor de Belgen? :fluit:
 
Tja, datzelfde zou je kunnen zeggen voor ons over Suriname en Indonesië.

Persoonlijk “heb ik wel iets” met Indonesië, Suriname en de Antillen, maar dat komt denk ik doordat ik heel mijn hele leven wel bij mensen met die achtergrond op school gezeten en gewerkt hebt.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
denken jullie dat het corona virus potentieel heeft om groot te worden?
1.000.000 geïnfecteerde misschien?
 
Denk dat het snel kan gaan als er fouten gemaakt worden.

Nadeel aan grote steden.
en constante handel wereldwijd , je zou maar iets van wish bestellen waar een corona zieke met zijn snothanden aan gezeten heeft
 
denken jullie dat het corona virus potentieel heeft om groot te worden?
1.000.000 geïnfecteerde misschien?
De 1 miljoen gaat ie makkelijk halen binnen een paar weken. Het zou mij niks verbazen als er al 1 miljoen Chinezen ziek zijn.
 
en constante handel wereldwijd , je zou maar iets van wish bestellen waar een corona zieke met zijn snothanden aan gezeten heeft
Dat is zeker mogelijk ja.

Wish, aliexpress ect is sowieso een slecht idee om van te bestellen.

Helpen we onze eigen economie mee om zeep.
 
en constante handel wereldwijd , je zou maar iets van wish bestellen waar een corona zieke met zijn snothanden aan gezeten heeft
Ik dacht dat virussen niet heel lang actief bleven buiten de host. Is afhankelijk van soort virus, temperatuur, oppervlakte, etc. In snot blijven ze langer actief vanwege de beschermende laag slijm.
 
Back
Naar boven