- Waardering
- 21.437
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een verdachte auto met Franse nummerplaten die geparkeerd staat bij de Schelde wordt momenteel onderzocht door de Belgische explosievenopruimingsdienst DOVO.
De auto zou eerder op de dag door rood zijn gereden en daardoor de aandacht hebben getrokken van militairen. Mogelijk werden wapens en/of explosieven in de auto vervoerd.
Rik @ritco 3 min.3 minuten geleden
een mogelijke aanslag met een auto in Antwerpen. Hoe is die ooit door de file geraakt?

Zou me niet verbazen als er eigenlijk niet veel aan de hand isMaes Eric @Eric011Maes [Link niet meer beschikbaar]
Is de show weer begonnen rond die van Antwerpen, gaat een grote pluim geven aan zijn agenten, Let op.

Samenvatting persconferentie burgemeester Antwerpen: Een man van noord-Afrikaanse afkomst is donderdag in een auto met hoge snelheid de Antwerpse winkelstraat Meir op gereden. Voetgangers moesten opzij springen. Hij kon worden tegengehouden door militairen ter plaatse. De man is gearresteerd. Er zijn geen gewonden gevallen.
De bestuurder van de rode Citroën C5 is volgens nog onbevestigde bronnen een Franse Tunesiër. In zijn auto zou de politie een shotgun, camouflagekleding en een jerrycan met benzine hebben aangetroffen. De bestuurder zou bekend staan als geradicaliseerde moslim.
Volgens burgmeester De Wever is ‘mogelijk erger voorkomen’. De waakzaamheid in Antwerpen is verhoogd, er wordt extra politie- en militair personeel ingezet.
The woman saved from the River Thames after jumping from Westminster Bridge to escape the terror attack was on holiday with her fiancé on a break for his birthday.
En gelijk gaat iedereen er weer vanuit dat het moslims zijn die de aanslag hebben gepleegd. #Londen #London
Zullen ze qua timing toch rekening hebben gehouden met de verkiezingen in Nederland? Dit had voor Geert net een weekje eerder "moeten" gebeuren.
Net op de dag dat in Antwerpen een aanslag lijkt verijdeld te zijn, stond in De Morgen een opvallend opiniestuk te lezen. "Militairen, verlaat mijn straat", luidde de titel van Jong CD&V-voorzitter Sammy Mahdi. De politicoloog riep op om "het verstand te laten zegevieren". Hieronder leest u enkele fragmenten.
"Ik wil ze uit mijn straat", klonk het. "Niet binnen een maand, niet binnen een week en ook niet morgen. Vandaag. Dat ze wat mij betreft op peacekeeping-operatie in Libanon gaan of wat patatten schillen, het maakt me niet uit. Een jaar na de aanslagen kan ik geen kaki meer zien. Je kan geen straat meer inslaan zonder een zwaar bewapende man te zien staan in wat in een stedelijke context moeilijk nog een camouflagepak kan worden genoemd."
"Om een nieuwe aanslag te vermijden is een brede aanpak nodig. Of een 4x4 gevuld met zwaar bewapende militairen een deel van de oplossing is, durf ik te betwijfelen. Let wel, ik snap dat je als overheid na de tragische aanslagen van vorig jaar de bevolking hoort gerust te stellen. Ratio is een weinig efficiënt middel tegen angst, elk visueel element dat het gevoel van veiligheid verhoogt, is welgekomen. En geef nu toe, wat valt meer op in een stad dan twee mannen in camouflagepak met een AK-47 in de hand?"
"Vandaag is het tijd om de kaki ballon die al een jaartje rondzwermt te doorprikken. Stuur die mannen terug naar hun natuurlijke biotoop, daar waar hun camouflagekleuren weer één worden met de natuur. En laat ons de veiligheid nu ook echt verder versterken."
"Investeer op structurele wijze in onze politiekorpsen, niet het minst de politiezone Brussel-West die het momenteel met het kleinste budget per hoofd moet doen. Zorg er ook voor dat ik na het lezen van Whatsapp-gesprekken nog steeds het gevoel heb dat de politie echt mijn vriend is. Erken eindelijk wat moskeeën zodat we de geïmproviseerde en niet-erkende moskeeën waarover we totaal geen controle hebben een genadeslag toedienen. Verkoop geen wapens meer aan de Saoedi's en smijt ze uit de Grote Moskee. Zorg voor een nog betere informatie-uitwisseling zodat niemand door de mazen van het net glipt. En breng verdomme een verbindend verhaal waarin we iedereen en vooral onszelf responsabiliseren."
Ben het voor een stuk met hem eens, hoor. Nog niet veel aanslagen voorkomen zien worden door militairen. Vandaag in Antwerpen ook niet, het was het SRT en niet de militairen.Jong CD&V-voorzitter schreef net nu opiniestuk: "Ik wil militairen uit mijn straat. Niet morgen, vandaag"
Ben het voor een stuk met hem eens, hoor. Nog niet veel aanslagen voorkomen zien worden door militairen. Vandaag in Antwerpen ook niet, het was het SRT en niet de militairen.
De knelverbandjes van de militairen ook niet vergetenWees blij dat er geen aanslagen meer zijn geweest, kutbelg! Die patrouilles zullen ook wel een functie hebben als afschrikmiddel.

Het zal pas echt leuk worden wanneer ze bomauto's gaan gebruiken zoals de IRA vroeger.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]Gelukkig is de doorsnee bloemetjeswatergever niet al te intelligent.