Fitness Seller

[LOG] Roxxe

Maar desalniettemin, ecto worden kun je wel een klein beetje, door voldoende dingen te doen om je stofwisseling te versnellen. krachttraining, HIIT-cardio, ruim eiwit, voldoende maaltijden, groene thee, etc, het zijn soms hele kleine dingetjes, maar met elkaar kan het er wel degelijk bijdargen dat je stofwisseling versneld wordt.

aankomen op 2200 Cal... poe hee.

Vraag me af hoe jij aankomt op 2200kcal met een gewicht van 100kg+ :S

Zit je 10uur per dag in de gym en slaap je dan ofzo?
Opzich mag je veel eten alleen in je carbs moet je cutten van ze... in feite is het niet anders dan een normaal dieet van hier, alleen bouw je het hier netter af, waardoor het resultaat beter is!

Ik kom ook nog steeds aan op 2000 kcal. Woog 2 1/2 maand terug 57.5kg op 13.5% bf, en nu (na 2 1/2 maand --> 2000 kcal) 60.0 op 13.5%.
@ roxxe: als jij aankomt op 2200 kcal meer cardio gaan doen. Desnoods ga je iets cutten om je onderhoud te vinden, maar ik zou NOOIT lager gaan dan 1250-1500kcal. In het hypothetische geval dat jij dan nog zou aankomen, zou ik dit oplossen door krachttraining en cardio.

Sander jij weegt de helft lichter dus voor in jouw geval geloof ik het nog wel...

Als je 100 kilo bent en aankomt met 2200 Cal, lijkt het me dat je een slecht werkende hypofyse hebt (thyroid conditie oid ?) Tijd om eens naar een huisarts te gaan voor een check-up.

roxxe zei:
mag je serieus aannemen van me
als het niet werkt na 2 à 3 weken stop ik er gerust mee

Ik zeg niet dat dit een juiste dieet is.
maar als je iets wilt uitproberen, moet je het wel langer vol houden en meer gedult hebben.

Chewie zei:
Sander jij weegt de helft lichter dus voor in jouw geval geloof ik het nog wel...
Weeg roxxe 120 kg? En hij komt nog aan op 2200 kcal? ??? ???
Dan sluit ik me bij wazzup aan, leg je situatie eens voor aan de huisarts.

Sander hij weegt 105kg ... staat in zijn openingspost...dan hoor je gewoon niet aan te komen op 2200kcal! Dus vandaar :)

Ow, een editje. Sorry, mijn fout. Nu zie ik het (105 kg, 24% bf).
Dan hoor je zeker niet aan te komen op 2200 kcal.
@TS: weet je zeker dat je die kcal goed berekend hebt? Geen foute maten gebruikt?
Ook al heb je een laag metabolisme lijkt het me nog stug dat je aankomt op 2200 kcal. Het is echt beter dat je even langs de huisarts gaat hoor. Die kan beter adviseren wat je kunt doen en je een GEZOND dieet voorschrijven. Een collega van me moest verplicht 10kilo afvallen. Die heeft van haar huisarts imo goede tips gehad. Het mocht ook vooral NIET TE SNEL gaan en bande o.a. suikers uit (andere dingen waren specificiek op haar gezondheidsklachten van toepassing).

Ben nu wel heel nieuwsgierig naar je dieetverleden. Zo'n vermoeden dat je wel vaker dit soort 'dieten' hebt geprobeerd.

Overigens is het heel goed mogelijk dat iemand aankomt op 2200kcal, op wel minder zelfs. Kwestie van je lichaam lang genoeg en vaak genoeg mishandelen door het niet voldoende energie te bieden. Waar denk je dat het jojo effect vandaan komt :cool:

Plus dingen als niet regelmatig eten (ontbijt EN lunch overslaan bijvoorbeeld), geen water drinken, weinig slapen en zo zijn er wel meer dingetjes die je stofwisseling goed kunnen vertragen. Ook het soort voedingsmiddellen dat je neemt kan uitmaken (vet en zoet is een goede combinatie als je (vet) wilt aankomen).

Ik snap dit niet. Je surft hier nou al een tijdje rond en hebt neem ik aan al wat gelezen over cutten e.d. Waarom ga je dan in hemelsnaam zo'n baggerdieet volgen??? Ok dat mensen in mijn directe omgeving die nooit in een sportschool geweest zijn en te veel tell sell hebben gekeken dit soort acties doen kan ik me nog iets bij voor stellen. Maar een DBB member...?

• Topic Starter Topic Starter
to dani: 'k heb geprobeerd te overleven op een dieet van 1500cal maar dat was echt niet doen

to jopie: als je es in de link in m'n OT zou kijken, zou je zien dat het in 3 fasen is:
fase1: geen koolhydraten voor 2 weken
fase 2: duurt ongeveer 6 maanden tot je op je doelgewicht zit
hierin mag je al wat koolhydraten eten
fase 3: duurt je leven

[DAG 5]
's middags
200gr kip
salade

's avonds
4 eieren met tofu
2 hamburgers (enkel vlees)
2l water

[DAG 6]
's middags
300gr gekookte zalm
salade

4 uurtje:
tomatesoepje

's avonds
300gr gebakken kalkoenfilet
salade

3l water

gewicht 101,5 :)

Laatst bewerkt:
Dag 6, is dat 1 ****ing maaltijd?!?!?!?!

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

waarom wil je eigenlijk een soort van ecto worden en geef je niet om je spieren ???

Waarschijnlijk een kwestie van prioriteiten stellen. Spiermassa is leuk, maar als dat altijd verborgen blijft onder 24% vet, dan zou ik waarschijnlijk liever spiermassa opofferren om het vet% wat omlaag te krijgen dan dat ik koste wat kost zou proberen die spiertjes vast te houden. Zeker als afvallen me moeilijk zou vallen.

• Topic Starter Topic Starter
to dani: je bent eerder verzadigt door het eten van proteine dan koolhydraten, dus je kunt evenveel eten en eerder "genoeg hebben"
toen ik op dat 1500cal dieet was, kon ik het sneukelen helaas niet weerstaan (constant honger)
met dit dieet heb ik echt minder honger, wel natuurlijk minder energie, maar vanaf fase 2 herstelt zich dit (binnen weekje)

to rob g: dag 6 is vandaag bezig :)
dus vanavond komt er nog een update

to wazzup: eindelijk iemand die me begrijpt, thanx

to bbnoel: dat van ecto worde was een grapje :), 'k bedoelde dat ik serieus wil cutten (nog kilootje of 15-20), hierna kan ik terug gewichten heffen om m'n gewicht te behouden. 'k denk dat ik door het trainen m'n gewicht behield zodat ik niet afviel, al deed ik 3 keer per week spinning.

Laatst bewerkt:
Beetje laat nu, maar je zou eens kunnen zoeken op PSMF... een dieet bestaande uit enkel proteine (1,5 gram per kilo) en een paar (6) gram essentiele vetzuren (en wat groente).

http://www.bodyrecomposition.com/forums/showthread.php?t=2425

Als je dan toch radicaal wilt doen :) (en dan neem je tenminste wel meer eiwit dan je nu doet)

Dani zei:
Overigens is het heel goed mogelijk dat iemand aankomt op 2200kcal, op wel minder zelfs. Kwestie van je lichaam lang genoeg en vaak genoeg mishandelen door het niet voldoende energie te bieden.

@ roxxe: als dat bij jou het geval is, zou ik maar eens snel dit gaan doen:

wazzup zei:
voldoende dingen te doen om je stofwisseling te versnellen. krachttraining, HIIT-cardio, ruim eiwit, voldoende maaltijden, groene thee, etc, het zijn soms hele kleine dingetjes, maar met elkaar kan het er wel degelijk bijdargen dat je stofwisseling versneld wordt.

En STOPPEN MET ONZINNIGE DIETEN . Zorg dat je stofwisseling wordt versneld, zodat je een fatsoenlijk aantal kcal op een dag kan innemen. Ga dan weer lekker trainen, en stel een 'normaal' cutschema op.

Terug
Naar boven