MuscleMeat

Loop vast (Cutten/afvallen/Tips!)

xonoalixo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
30%
Hallo,

Eerste post dus hopelijk geef ik jullie genoeg informatie. Ben al een tijdje bezig met afvallen en strakker worden. In één jaar tijd ben ik van 85 naar 60 kilo gegaan door 'gewoon' te ontbijten/lunchen/avondeten en niet te leven van alleen maar tussendoortjes en liters energiedrankjes. Momenteel zit ik op het gewicht van 75 kilo. Laatste weging was op 28-02-2015 (Tanita weegschaal).
Geslacht: vrouw
Leeftijd: 24
Lengte: 177
Gewicht: 75.2
BMI: 24.0
Vet: 30.0%
Vet massa: 22.6
Vet vrije massa: 52.6
Lichaamsvocht: 38.5

Nu geven de Tanita weegschalen puur een indicatie. De weegschaal thuis heb ik al laten verstoppen omdat het mij gigantisch demotiveerde. In 1 dag kan ik wel 2 kilo schelen. Ik weet mij nu dus hooguit 1 a 2x per week. Ik voetbal (2x trainen, 1x wedstrijd) en doe aan krachttraining (2 a 3x per week, wissel spiergroepen af). Ik wil graag mijn vetpercentage verlagen maar spiermassa (zoveel mogelijk) behouden. Lastige combi :( Voor zover ik weet had ik toen ik 60 woog een vetpercentage van 25%. Lager is hij nooit geweest denk ik...

Ik eet nu volgens het IIFYM principe! 2042 kcal 228g Koolhydraten (45%) 151g Eiwitten (30%) 59g Vetten (25%) Is dit haalbaar met mijn doelen? Kan het beter, anders? Hebben jullie tips wat betreft voeding want ik heb de hele dag door trek, ongeacht wat ik eet! Vaak moet ik om de 2/3 uur eten anders wordt ik ontzetten duf. Met welke verhoudingen kan ik het beste ontbijten, etc? Wat is voor mij een haalbaar gewicht incl. vetpercentage?................

Alle tips/adviezen/suggesties zijn van harte welkom :D:D:D

Welkom op DBB!

Welkom!

Allereerst de startersguide ff doorlezen onderaan mn post :) Verder qua maaltijden/verhoudingen per maaltijd gewoon doen waar je je goed bij voelt en niet te druk om maken. Zolang die macro's kloppen maakt de rest weinig uit.

Goede nieuws is dat je in ieder geval veel spiermassa hebt opgebouwd als je ik vetpercentage en stats van voor en na zie :)

De spiegel is ook een goed meetinstrument, vooral als je wil afvallen. Als je elke week een foto maakt op hetzelfde tijdstip en dan per week kijkt wat je lichaam doet kan je je progressie goed bijhouden. Je lichaam en gewicht kunnen zoals je zelf al zegt veel schelen per dag, laat je je daar niet teveel door afleiden. Zolang er binnen een periode van een paar weken/maanden maar een stijgende lijn in zit is het allemaal prima. (of dalende lijn als je wil afvallen :p)

Succes!

1. Ik eet nu volgens het IIFYM principe! 2042 kcal 228g Koolhydraten (45%) 151g Eiwitten (30%) 59g Vetten (25%) Is dit haalbaar met mijn doelen?
Aangezien je verteld dat je vast loopt zul je je kcal inname moeten verlagen. -100kcal per week totdat je zon 0,5kg/week afvalt.

2. Kan het beter, anders? Hebben jullie tips wat betreft voeding want ik heb de hele dag door trek, ongeacht wat ik eet! Vaak moet ik om de 2/3 uur eten anders wordt ik ontzetten duf.
Alles kan altijd beter maar hier heb ik te weinig info voor. Als ik het zo hoor zou ik adviseren om 1. eiwit rijker voedsel te eten (hoger in verzadiging) 2. Vezelrijk en vochtrijk eten. Vezels zijn behalve gezond ook erg voedzaam. Vocht wederom ook erg voedzaam. Alsnog honger/trek? drink water/thee/koffie(met mate). Weet je niet wat eiwit rijk/vezelrijk/vochtrijk voedsel is? google het.. Je kan bijvoorbeeld zoveel groente eten als je wil en dit zal goed vullen. Verder is het belangrijk om niet te veel snelle suikers te eten, dit zorgt ervoor dat je snel weer honger/trek krijgt.

3. Met welke verhoudingen kan ik het beste ontbijten, etc?
Met een koolhydraat rijk ontbijt. Denk bijvoorbeeld aan een bord havermout/brinta met melk en een stuk fruit.

4.Wat is voor mij een haalbaar gewicht incl. vetpercentage?................
Hangt af van je doorzetting vermogen en wilskracht.

Alle tips/adviezen/suggesties zijn van harte welkom
Have fun ;)

Terug
Naar boven