Fitness Seller

Maaltijd na avond traing en voor slaap gaan?

SISI

Novice
Waardering
0
Hallo beste bbers,

Hierbij een vraag van mij( zit al heel lang mee). Als ik avond ga traning ben ik meestal rond 21:30 pas klaar i.v.m. werk, en de 2de dag moet ik altijd vroeg op. Wat zal ik dan na de training eten? Ik neem sowso geen kh voor slaap gaan. Dus een echt maaltijd(vlees,groenten) of caseine eiwit? Van verschillende mensen heb ik gehoord dat je na elke training een groot maaltijd moet nemen, maar als ik gelijk ga slapen daarna heb ik toch langzaam eiwit nodig?? Mijn doel is iets droger worden en vooral massa hehouden... Wat kan ik het best eten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr.

Waarom zou je geen carbs eten, lijkt me net interessant voor herstel.

Ik zit met het zelfde probleem waardoor ik de maaltijd vrij klein houd, Voor het trainen een flink grote avondmaal naar binnen werken, een uur later trainen en direct na de training brood met kipfilet en een whey-shake, uurtje later kwark en slapen.

Hallo beste bbers,

Hierbij een vraag van mij( zit al heel lang mee). Als ik avond ga traning ben ik meestal rond 21:30 pas klaar i.v.m. werk, en de 2de dag moet ik altijd vroeg op. Wat zal ik dan na de training eten? Ik neem sowso geen kh voor slaap gaan. Dus een echt maaltijd(vlees,groenten) of caseine eiwit? Van verschillende mensen heb ik gehoord dat je na elke training een groot maaltijd moet nemen, maar als ik gelijk ga slapen daarna heb ik toch langzaam eiwit nodig?? Mijn doel is iets droger worden en vooral massa hehouden... Wat kan ik het best eten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr.

Ik ben meestal ook pas klaar rond 21:30 / 22:00 . Na me training neem ik me BCAA's en ga ik naar huis wat een kwartiertje lopen is (cooling down). Dan neem ik een goede maaltijd, dus ook met KH's (een maaltijd van 710 KCAL, waarvan 93 KH is). De maaltijden rond je training zijn juist het belangrijkst. Dus ga daar zeker niet op bezuinigen. De maaltijd voor je gaat slapen zou dan een bakje kwark zijn of caseine eiwit shake met wat nootjes of lepeltje olijfolie.

Ikzelf eet na het trainen rond 20u30 - 21u .. niet veel verschil met jou dus. Mijn aanpak? Ik eet voor mijn training, direct na het werk dus 4 sneden meergranen brood met kippenwit & een banaantje, zo heb ik voldoende kracht en energie voor een goede workout. Na de training dextrose met whey en half uurtje later een gezonde, voedingsrijke avondmaaltijd. Ik beperk wel de hoeveelheid tegenover mijn avondeten op rustdagen. Op een rustdag eet ik dan ook geen brood meer na het werk maar ga ik onmiddelijk eten.

ik eet echt grote maaltijden met veel koolhydraten om 22:30 en dan nog een keer om 2330 en dan slaap ik om 00:30... met vetpercentage schiet er niet dramatisch van omhoog... ik praat hier over bijna hele pakken pasta(400 gram droog) na het trainen dus inprincipe 72x4= Minstend 280gram koolhydraten postworkout uit pasta of rijst in de 4 uur voordat ik ga slapen.

ik eet echt grote maaltijden met veel koolhydraten om 22:30 en dan nog een keer om 2330 en dan slaap ik om 00:30... met vetpercentage schiet er niet dramatisch van omhoog... ik praat hier over bijna hele pakken pasta(400 gram droog) na het trainen dus inprincipe 72x4= Minstend 280gram koolhydraten postworkout uit pasta of rijst in de 4 uur voordat ik ga slapen.

heavy man! Ik zou daar dus wel van bijkomen.. SISI moet ook gewoon wat aftasten hoe zijn metabolisme werkt.. Ik vermoed dat jij van een smal mannetje gestart bent om groot te worden? & je zal behoorlijk wat moeten eten om te komen waar je nu staat, niet? Ik net het tegenovergestelde, ik diende af te vallen om te staan waar ik nu sta..

Niet verkeerd bedoeld hoor.. je staat goed aan je foto te zien! ;) keep up the good work & eten maar!! :D

heavy man! Ik zou daar dus wel van bijkomen.. SISI moet ook gewoon wat aftasten hoe zijn metabolisme werkt.. Ik vermoed dat jij van een smal mannetje gestart bent om groot te worden? & je zal behoorlijk wat moeten eten om te komen waar je nu staat, niet? Ik net het tegenovergestelde, ik diende af te vallen om te staan waar ik nu sta..

Niet verkeerd bedoeld hoor.. je staat goed aan je foto te zien! ;) keep up the good work & eten maar!! :D
Thanks haha. voor vechtsport beni k nu inderdaad 5800kcal de dag aan het eten haha.
Ik train 18 uur per week, zowel gewichtheffen, fitness MMA en taekwondo dus wordt superveel verbrand!

Thanks haha. voor vechtsport beni k nu inderdaad 5800kcal de dag aan het eten haha.
Ik train 18 uur per week, zowel gewichtheffen, fitness MMA en taekwondo dus wordt superveel verbrand!

Ohw, ja als je gevechtsport doet kan je dat wel gebruiken! Ik heb zelf ook een tijd thai gedaan en toen lag mijn behoefte een heel pak hoger! Had graag verder gedaan in MMA maar niet veel mogelijkheden in de buurt .. daarom maar terug beginnen focussen op bodybuilding.

ik woon bij amersfoort en train vaak in den hague.. i know that feel haha

wat ik er van weet is dat je na een serieuze krachttraining met veel spiergroepen je stofwisseling veel hoger is dan je normaal. Dit houdt ook 14 uur aan (correct me if i'm wrong).

Een flinke maaltijd voor het slapen gaan is dan helemaal niet verkeerd! ik eet ook veel carbs, en kan het er niet aan zien:p

• Topic Starter Topic Starter
Mannen thnx voor jullie tips..hierbij eff me eetschema voor en na de training voor t slaap gaan...na werk 1,5 uur voor trainen 40 gr eiwit met 60 gr kh , 20 min voor trainen 30 gr whey( op internet gelezen dat het nog beter dan als na je training neemt), tijdens KT training amino's en half uur cardio, na carido direct 40gr vitargo(36gr KH), 10 min tot 15min later 20 gr whey(15gr eiwit) met 40 gr eiwit( vis, kip) en groenten. Voor slaap gaan dan is het inmiddels 1-1,5 later 30 caseine eiwit ( misschien met noten). Ik ben zeer benieuwd hoe het werkt allemaal dit schema..overdags eet ik wel veel eiwit en weinig KH..probeer wat droger te worden ...Ik weet niet hoe jullie ervan vindt van me schema?? N volgens mij is me metabolisme niet erg hoog, voorheen at ik best veel KH..maar op een gegeven moment werd ik echt dik..dus dan maar minder KH..Hoor et van jullie.

Gr.

Whey, amino's, vitargo, whey, caseine...
Waarom zoveel supplementen?

Ik ken iemand die bij zijn whey voor het slapen wat notenolie bijdoet.
Wat denken jullie daarvan..ipv. noten los te eten?

wat ik er van weet is dat je na een serieuze krachttraining met veel spiergroepen je stofwisseling veel hoger is dan je normaal. Dit houdt ook 14 uur aan (correct me if i'm wrong).

Een flinke maaltijd voor het slapen gaan is dan helemaal niet verkeerd! ik eet ook veel carbs, en kan het er niet aan zien:p

Maakt ook niet uit zolang je niet meer kcal eet dan je nodig hebt.

Terug
Naar boven