AndroidHealthClinic

mag deadlift?

Nu ga je me zeker ook nog vertellen dat sinterklaas niet bestaat hé ? :(

Maar kan deadliften kwaad als je de techniek goed uitvoert? Op 13/14 jarige leeftijd?
Tuurlijk niet...

Grootste onzin dat mensen van 14 meer risico lopen op rugklachten dan mensen van 20. Heeft alleen maar met techniek te maken.

Ik vind dat je best mag deadliften, maar bega niet dezelfde fout die ik maakte.

Ik ben nu 3 weken fanatiek bezig met BB en de eerste keer dat ik ging deadliften, na het bekijken van vele filmpjes, pakte ik een veel te zwaar gewicht (denk iets van 50kg).
Volgende dagen had ik veel pijn in mijn rug, nu beheers ik de juiste techniek maar zit wel nog maar op 3x5x57,5kg, rustig opbouwen ;)

Mvg, Yosh.

Ga je eens verdiepen in de techniek van de deadlift, probeer hem dan met licht gewicht. Langzaam gewicht opvoeren en vooral niets forceren.

• Topic Starter Topic Starter
waar kan ik zo een stang halen en die gewichten? en met hoeveel zal ik beginnen?

Fitness-Seller.nl en ik zou niet te zwaar beginnen.

Bij Deadliften met laag gewicht moet je wel oppassen dat de stang niet te laag ligt. Vanaf schijven van 20kg is de afstand van de grond naar de stang ideaal om goed kracht te kunnen zetten. Wat ik in het begin deed om dat te voorkomen is houten blokken op grond en daar de stang op leggen. Zo had een mooi gewicht als beginner maar toch de juiste hoogte ;)

Verder niet te overdreven, in het begin lekker herhalingen doen en goed op techniek letten!

Voor jou is een goede uitvoering met deadlift belangrijker dan zwaar gaan...

Jup, begin met losse bar. Als dat goed gaat hang je er volgende training 2x1.25kg bij. Enz.

Terug
Naar boven