XXL Nutrition

Magere kwark niet te vreten

Het went zeker weten.

Me eerste bak vond ik echt zo ranzig en deed er 10 mins over. Nu gooi ik ze echt achterover en vind ze zelfs redelijk lekker.

nou ik eet 2 bakken op een dag doe het in de blender en fl**ker er wat melk bij en hopla weg is het :D

Big T zei:
Trouwens voor iedereen die van z'n kwark een "drank" maakt: opgelet!

Hoe vloeibaarder/fijner je voeding, hoe sneller die verteerd. Dus als je een trage opname wilt dan maak je de kwark beter juist dikker (bijvoorbeeld door er cottage cheese bij te mengen oid)

Nog DIKKER ?? :P

Maar je hebt idd gelijk.

ik doe er melk, schepje suiker en wat siroop en dan in de blender

Gewoon havermout en evt een banaan samen met wat melk er doorheen gooien.

Ik doe er altijd wat honing doorheen, honing is dacht ik niet zo'n slechte zoetstof (bestaat uit fructose), dus het kan best :)

Mouzer zei:
Ik doe er altijd wat honing doorheen, honing is dacht ik niet zo'n slechte zoetstof (bestaat uit fructose), dus het kan best :)
Honing (fructose) veroorzaakt geen insuline piek, maar vult de lever wel met suikers die dan gemakkelijker omzetten naar vetzuren. Teveel fructose is op die manier dus ook niet zo goed. :)

Big T zei:
Honing (fructose) veroorzaakt geen insuline piek, maar vult de lever wel met suikers die dan gemakkelijker omzetten naar vetzuren. Teveel fructose is op die manier dus ook niet zo goed. :)
Ja oke, maar het is een eetlepel honing (of iets meer, iig genoeg om het een wat zoetige smaak te geven), dat kan toch niet zoveel kwaad?

Esperantisto zei:
gevoelig voor lactose dus...

UITLATEN LEKKEN DIE KWARK EN YOGHURT. Verder geen lactose-houdende zuivel nemen..

Iha geldt: hoe meer eiwit, des te minder vloeistof in de kwark en ook des te minder lactose.

Espi

uit laten lekken, hoe doe je dat ??? geloof dat ik daar ook last van heb :(

250 gr kwark (11 gr eiwit per 100 gr), 2 ananas schijfjes, beetje water/melk erbij, mixen en opdrinken.

De snelste manier om kwark uit te laten lekken is boven een opzetfilter met een papieren kofffiefilter erin.
Ik zet dat ding dan boven een bakje om het uitlekwater op te vangen.
Dit gaat dan de koelkast in of blijft op de aanrecht staan tot de volgende ochtend. Er komt zelfs bij vaste kwark zoals die met een aangegeven eiwit% van 9 gram/100g ongeveer 30-40% van oorspronkelijke gewicht aan vocht vrij.
Daarna leng ik het meestal weer aan met gewoon water en maak er met wei, bevroren vruchten (frambozen of bosbessen) , wat jam en/of siroop een fruitsmoothie van.

Iemand die dat niet lekker vindt, is volgens mij gestoord!

Espi

Esperantisto zei:
De snelste manier om kwark uit te laten lekken is boven een opzetfilter met een papieren kofffiefilter erin.
Dit gaat dan de koelkast in of blijft op de aanrecht staan tot de volgende ochtend. Er komt zelfs bij vaste kwark zoals die met een aangegeven eiwit% van 9 gram/100g ongeveer 30-40% van oorspronkelijke gewicht aan vocht vrij.
Daarna leng ik het meestal weer aan met gewoon water en maak er met wei, bevroren vruchten (frambozen of bosbessen) , wat jam en/of siroop een fruitsmoothie van.

Espi

Bederft die kwark dan niet ? tis tenslotte een melk product en melk word ook slecht als je em open laat staan of buiten de koelkast ???

Duck neemt geen risico meer met mogelijk bedorven etenswaren :D

Heel verstandig :D..
maar er zijn ook verschillende mensen die beweren dat kwark + ananas (zuivel+fruit) rot in de maag. wat is hier nou eigenlijk van waar ?

ik heb er geen last van :)

WesleyBBB zei:
Heel verstandig :D..
maar er zijn ook verschillende mensen die beweren dat kwark + ananas (zuivel+fruit) rot in de maag. wat is hier nou eigenlijk van waar ?

daarom stink ik dus zo uit me bek :( :p

Laatst bewerkt:
Esperantisto zei:

Espi

vies

gewoon kanen die rommel, heerlijk...
De supermarkt ging over op een andere soort magere kwark, zelfde model kwakje allen g##@#@$*&@*(& 2 gr eiwit / 100 gr minder, dus nu nog maar 9,5 gram eiwit per 100 gram :(

MightyDuck zei:
uit laten lekken, hoe doe je dat ??? geloof dat ik daar ook last van heb :(

Met een koffiefilter geloof ik.

bakje eronder, nachtje laten staan (in de koelkast) en kijk maar eens wat je in het bakje hebt opgevangen aan vocht. Kan ook in een theedoek, maar je blijft aan het wassen.

verlies je geen eiwitten bij dat uitlekken?

Terug
Naar boven