Foldinator
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 309
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Politie Twente succesvol met inzet van lokfiets
20 september 2009
De politie Twente werkt hard aan het bestrijden van fietsdiefstal in haar regio. De lokfiets is een belangrijk opsporingsmiddel om deze vorm van criminaliteit aan te pakken.
Sinds een jaar maakt de politie Twente succesvol gebruik van de lokfiets. De fiets, die eigendom is van de regiopolitie, is een aantal keren op verschillende plaatsen in Twente ingezet, onder andere in Haaksbergen, Oldenzaal en Borne. Door de inzet van de lokfiets in Haaksbergen zijn vier verdachten aangehouden en zijn tientallen diefstallen opgelost. In heel Twente heeft de lokfiets tot nu toe geleid tot zeventien aanhoudingen terzake diefstal c.q. heling. Hiervan zijn zes verdachten in bewaring gesteld.
De term lokfiets is enigszins ongelukkig gekozen. De fiets wil absoluut geen diefstal uitlokken, maar dient als een middel om een verdachte op het spoor te komen. Als de lokfiets wordt gestolen, wordt direct door de politie actie ondernomen. De inzet van het opsporingsmiddel is aan strikte criteria verbonden en gebeurt altijd in overleg met het Openbaar Ministerie.
Naast de lokfiets zet de politie Twente ook de tag-reader in om fietsdiefstal terug te dringen. Beide maatregelen zijn opgenomen in een landelijk projectplan waarin de aanpak van fietsendiefstal centraal staat. Tegenwoordig worden alle nieuwe fietsen voorzien van een 15-cijferig uniek nummer. Met behulp van de tag-reader kan op elke gewenste locatie dit nummer worden uitgelezen en kan worden gekeken of een fiets als gestolen geregistreerd staat. Zodoende kunnen fietsen worden teruggebracht naar de rechtmatige eigenaren.
De politie Twente spant zich in om fietsendieven aan te houden. De informatie van burgers hierin is echter onontbeerlijk. De politie verzoekt dan ook met klem om bij fietsendiefstal altijd aangifte te doen. De huidige digitale snelweg maakt een snelle en complete aangifte, vanuit huis of elders, mogelijk.
Amsterdamse aanpak fietsendiefstal succesvol
Gemeente zet Lokfiets in georganiseerd fietsendiefstal aan te pakken
15 april 2005
In 2004 wil de gemeente fietsendieven en helers gaan opsporen met een ‘lokfiets’. Dit staat voortgangsrapportage Fietsendiefstalpreventie 2003 waar het college kennis van heeft genomen. Vanwege het grote aantal fietsendiefstallen in Amsterdam hebben de gemeente, politie, justitie en de rijwielbranche de handen ineengeslagen. Sinds 2002 is er sprake van intensivering van maatregelen. Uit de voortgangsrapportage blijkt dat dit inmiddels tot verschillende successen heeft geleid.
Het probleem van het grote aantal gestolen fietsen in Amsterdam bestaat al tientallen jaren. Het diefstalprobleem heeft tot gevolg dat er minder gefietst wordt en dat veel fietsen slecht onderhouden worden. Dit laatste komt de verkeersveiligheid niet ten goede.
Daarnaast heeft het diefstalprobleem tot gevolg dat normen vervagen. Het imago van de stad lijdt onder de omvangrijke hoeveelheid fietsen die al dan niet op klaarlichte dag worden gestolen. Heling van fietsen is een veelvoorkomend delict; uit onderzoek is gebleken dat ook ‘terugstelen’ van fietsen voor steeds meer mensen een geaccepteerd verschijnsel is.
Aanpak fietsendiefstal
In 2003 is door de gemeente, politie, justitie besloten om structureel te gaan controleren op gestolen fietsen. Onder meer in combinatie met de verlichtingscampagne in het najaar hebben tientallen grootscheepse controleacties plaatsgevonden waarbij fietsen gecontroleerd zijn op diefstalsignalering.
De strafmaat voor diefstal van fietsen is door het Amsterdamse parket aanzienlijk verhoogd. Voor veelplegers wordt enkele maanden celstraf geëist. In 2003 zijn ruim 400 zaken betreffende fietsendiefstal bij het parket Amsterdam behandeld. In de zomer is een megazitting georganiseerd waarbij in één keer 14 fietsendieven voor de rechter moesten verschijnen.
Aangiften en boetes
Fietsendiefstal is vooral in de oudere delen van de stad (binnen de ring A10, beneden het IJ) een groot probleem. Dit komt overeen met het beeld dat meer dan de helft van de fietsen bij woningen gestolen wordt in combinatie met het feit dat vooral in oude stadswijken veel fietsen op straat geparkeerd worden.
In 2003 zijn door de politie 405 boetes van minimaal 160 euro uitgedeeld voor heling van fietsen (aankoop en verkoop op openbare weg) en zijn 544 aanhoudingen verricht op grond van fietsendiefstal.
Het aantal aangiften van diefstal is met 7544 onveranderd laag. De meeste aangiften worden gedaan in de Binnenstad (1855); Zuid (1429) en in Oost (1107).
Verdeeld naar ‘hotspots’ – dit zijn plekken waar veel fietsen gestolen worden in Amsterdam- is de verdeling van aangiften als volgt: Museumpleinbuurt 178; Willemsparkwegbuurt 168; Stationseiland 145.
Lokfiets
Er zijn vier fietsen beschikbaar gesteld door de RAI Vereniging om te worden omgebouwd tot lokfiets. Deze ‘lokfietsen’ hebben als doel na te gaan waar gestolen fietsen blijven. De politie gaat de fiets inzetten bij het opsporen van helers en fietsendieven. In het voorjaar van 2004 wordt de eerste fiets voorzien van een gps-zender. Het inzetten van deze opsporingsmethode zal in de eerste plaats gericht zijn op het aanpakken van fietsendiefstal die in georganiseerd verband wordt gepleegd.
Stallingen
In 2003 is het aantal fietsenstallingen dat onderdeel uitmaakt van het stedelijk netwerk ‘Locker’ gegroeid van vier naar zes. De komende jaren zullen er meer stallingen komen waaronder de ontwikkeling van een ondergrondse fietsenstalling onder het Beursplein.
Sinds september heeft Amsterdam een mobiele fietsenstalling. Deze bewaakte stalling wordt ingezet bij evenementen en is voor het eerst ingezet tijdens de Uitmarkt bij het Rijksmuseum.
Amsterdamse Fiets Afhandel Centrale
In mei is de Amsterdamse Fiets Afhandel Centrale (AFAC) opgericht waar ruim 9.000 gevonden en weggeknipte fietsen zijn verwerkt. Er zijn zo tientallen gestolen fietsen teruggevonden en terugbezorgd bij de rechtmatige eigenaar. Op www.fietsendiefstal.nl kan iedereen zien of z’n fiets toevallig bij de AFAC staat.
Gedragscode rijwielhandel
Ook is in 2003 - mede op initiatief van de Amsterdamse rijwielhandel- een gedragscode opgesteld. Deze code stelt onder andere dat sloten open slijpen en het inkopen van fietsen zonder slot niet toegestaan is. Inmiddels hebben 110 van de 170 handelaren de code ondertekend. Ook worden sinds juni 2003 alle handelaren in tweedehands fietsen gecontroleerd door een speciale toezichthouder. Hij controleert onder meer het doorloopregister (in- en verkoopregister) van de handelaren en checkt fietsen op diefstalsignalering.
Wethouder Mark van der Horst is zeer tevreden over de gezamenlijke aanpak van alle partijen. “Ik ben heel blij dat de gemeente samen met de rijwielbranche, de RAI, de politie en het OM de handen ineen hebben geslagen om het probleem van fietsendiefstal aan te pakken”. Wij gaan dit jaar de lokfiets inzetten om fietsendieven, helers en handelaren die de fietsen bij bosjes in- en verkopen op te sporen. We willen zien wat voor traject een gestolen fiets doorloopt en dan ingrijpen”, aldus de verkeerswethouder.
Plannen in 2004
In 2004 zal naast de reguliere campagnes en projecten extra aandacht worden besteed aan het betrekken van stadsdelen, wijken en buurten bij de strijd tegen fietsendiefstal; het graveren van fietsen (en op termijn voorzien van antidiefstalchips) door mobiele graveerteams; de controle van fietsen op diefstalsignalering met een vliegende brigade.
Inzet lokfiets leidt tot aanhoudingen fietsendieven
Forse toename van fietsdiefstallen in 2009
De politie in Weert is medio 2009 gestart met het inzetten van een lokfiets om fietsendieven op te sporen. Op plaatsen waar veel fietsen werden gestolen is de lokfiets ingezet. Resultaat: drie fietsendieven zijn op heterdaad aangehouden.
Ah ja en jij denkt serieus dat er ooit 1 vrouw, bij een wildvreemde man is binnengelopen zonder dat ze eerst versiert was of kennis heeft gemaakt, op bed is gaan liggen puur om met zichzelf te spelen, en vervolgens naar de rechtbank is gelopen omdat ze zogenaamd verkracht is geweest of coïtus heeft gehad tegen haar zin?
Kunnen we nu verder serieus blijven of gaan we hier onnozel blijven doen![]()
Je kan niet iets creëren dat zichzelf creëert. Onvoorzichtig gedrag is niet hetzelfde als creëren van misdaad. Of ga jij vrouwen met korte rokjes ook creëren van verkrachting verwijten?
Als politie dit doet, veronderstel ik dat zij er in het verleden succes mee hebben geboekt.
Hadden we dat al niet besproken? Beiden moeten aangepakt worden.
Politiepatrouilles doen allerlei politiewerk, daar had ik het over.
Klopt, men heeft daar goede resultaten mee geboekt. Meer dan met andere zaken zoals overdreven hoge straffen. Pakkans FTW.
...Het is een kwestie van prioriteiten. Ik heb gezegd dat bepaalde zaken wat minder aandacht mogen krijgen en andere wat meer. Zelfs als het over verschillende departementen gaat kan je het budget anders verdelen zodat het ene departement meer centen krijgt.
Is dat zo...ik geloof er helemaal niets van. Sterker nog...ik weet zeker dat het niet zo is...ze staan nl met zijn allen naar de apart staande fiest te gluren...en ondertussen staan er naast een paar honderdfietsen die ze niet in de gaten houden.Je maakt er opzettelijk een karikatuur van en vergeet het totale plaatje. Het gaat hier over een pakkans creëren, die er anders (bijna) helemaal niet is. Dit schrikt nu eenmaal een grote groep af, ook al worden er maar enkelen betrapt.
Het aantal aangiften van diefstal is met 7544 onveranderd laag.
Onzin, georganiseerde diefstal werd opgerold. Geen propaganda verkopen kerel.Dat is propaganda, T. De enige zin in dat rapport dat iets verteld over de daadwerkelijke cijfers van diefstal is als volgt:
Oftewel, het beleid heeft totaal geen effect op het aantal diefstallen, enkel op de inkomsten van boetes.

maar dat is provoceren dit vindt ik absoluut niet kunnen!
Die man moet minstens een schadevergoeding krijgen van 2,5 miljoen!

Onzin, georganiseerde diefstal werd opgerold. Geen propaganda verkopen kerel.
Zal ik doorgaan met bewijzen, of heb je zoiets van ja ik ben wel overtuigd?
Aanpak fietsendiefstal
In 2003 is door de gemeente, politie, justitie besloten om structureel te gaan controleren op gestolen fietsen. Onder meer in combinatie met de verlichtingscampagne in het najaar hebben tientallen grootscheepse controleacties plaatsgevonden waarbij fietsen gecontroleerd zijn op diefstalsignalering.
De strafmaat voor diefstal van fietsen is door het Amsterdamse parket aanzienlijk verhoogd. Voor veelplegers wordt enkele maanden celstraf geëist. In 2003 zijn ruim 400 zaken betreffende fietsendiefstal bij het parket Amsterdam behandeld. In de zomer is een megazitting georganiseerd waarbij in één keer 14 fietsendieven voor de rechter moesten verschijnen.
...Hagenaar; dat wil dus niet zeggen dat het om een autochtoon gaat...

Lokfiets Weert oogst succes
27 februari 2010
Dankzij de inzet van een lokfiets, heeft de politie in Weert vorig jaar drie fietsendieven kunnen aanhouden. De door de gemeente aangeschafte lokfiets werd medio 2009 zes keer op een aantal hotspots ingezet.
Politieagenten in burger betrapten de drie fietsendieven, dankzij de lokfiets, op heterdaad. De gemeente deed aangifte van diefstal van de fiets. De meeste fietsendieven zijn verslaafden en jongeren. De drie fietsendieven die de politie heeft aangehouden, behoren tot deze twee doelgroepen.
De lokfiets werd ingezet vanwege een toename van fietsdiefstallen in de eerste helft van 2009. Na de drie aanhoudingen was sprake van een afname van fietsdiefstallen in de laatste maanden van 2009. Ook in 2010 zet de politie de lokfiets weer in om fietsendieven in de kraag te kunnen grijpen.
Waar zie je dat staan dan? Wordt nergens beweerd dat georganiseerde criminaliteit gestopt of verminderd werd. En er wordt nergens aangetoond dat de lokfietsen een effect hebben op het aantal fietsendiefstallen.
Jij bent degene die hier propaganda verkoopt, er staat in geen van jouw bronnen iets over het verminderen van het aantal fietsendiefstallen.

Sommigen hebben het blijkbaar moeilijk met de realiteit:
Nergens? Ok![]()

,
TPH1976: Is dat zo...ik geloof er helemaal niets van. Sterker nog...ik weet zeker dat het niet zo is...ze staan nl met zijn allen naar de apart staande fiest te gluren...en ondertussen staan er naast een paar honderdfietsen die ze niet in de gaten houden.
Ik wed dat daar vandaag toch nog een paar fietsen zijn gejat. In leiden hebben ze ook al een keer zoiets geprobeerd...een paar jaar terug. En alsnog waren er fietsen gejat...terwijl de politie stond te kijken.
BIG-T Och je weet dat het zo is? Kijk eens naar de post hierboven wijsneus [Afbeelding niet meer beschikbaar] Je moet niet altijd denken dat je gelijk hebt TPH1976.
spreek voor jezelf ordinair mannetjehoort deze mentaliteit ook bij het linkse denkgoed ofsow?
Spreek voor jezelf. Van andermans spullen blijf je af.
iedereen doet dat..nou als iedereen zo denkt..dan zie ik het erg somber in
allemaal nekschot...iedereen die dit zou doen

Eerste stukjes bevatten duidelijke bewijzen die jullie graag negeren.Niet in de eerder geposte stukken Big-T...in die stukken dus nergens. Dit stukje wel...daar staat in dat het tijdelijk een effect had. Nou mijn n vervolgvraag:
Hoeveel fietsen zijn dan nu door die lokfiets teuggevonden en teruggegeven aan hun eigenaar?
Zie je...efficientie....
Toch iets zinniger om DAADWERKELIJK gestolen eigendommen van burgers terug te vinden....niet![]()
beginnerbb weet het beter dan het bestuur en heel de landelijke politie bij elkaar.
Tuurlijk is iedereen weer heilig op dbb. Je bent gewoon een r*tard als je een mooie fiets open laat staan.
En dit soort acties van de politie slaan natuurlijk nergens op, zo pak je echt dievenfietsen niet aan.

Tuurlijk is iedereen weer heilig op dbb. Je bent gewoon een r*tard als je een mooie fiets open laat staan.
En dit soort acties van de politie slaan natuurlijk nergens op, zo pak je echt dievenfietsen niet aan.

Eerste stukjes bevatten duidelijke bewijzen die jullie graag negeren.
Waar zeg ik dat dan? Ik zeg enkel dat je een r*tard betn als je een fiets open laat staan. Probeer nog maar eens verzekeringsgeld terug te krijgen als je de sleutel er in hebt laten zitten....beginnerbb weet het beter dan het bestuur en heel de landelijke politie bij elkaar
Dat vraag ik me af, en op het later geposte krantenstukje na heb je hier nog weinig bewijs voor kunnen aandragen.Dat mensen zelf ook moeten afsluiten ed spreekt niemand tegen, integendeel dat vormt een onderdeel van het geheel aan maatregelen. De lokfiets werkt PUNT.
Maar ik zie wel wat er hier aan de hand is... als het rechts klinkt dan is het niet goed. Of 'lenen' jullie zelf wel eens een fiets?
Ik wist nieteens dat dit recht "klonk", maar bedankt voor de uitleg.Ja, whatever, zit op mijn werk, snel typen enzo.
Neem je ook een auto mee waar de sleutels nog in zitten? Of roof je een huis leeg als de deur openstaat? Nee, natuurlijk niet, maar omdat het een fiets is moet het kunnen.
Links neemt het zo te zien niet zo nauw met de regels en wel hard schreeuwen als bankiers een bonus krijgen.