Eerste stukjes bevatten duidelijke bewijzen die jullie graag negeren.
helemaal niet...er staat alleen dat het onderdeel is van integrale aanpak en dat de lokfiets vooral ingezet wordt met doel georganiseerde fietsendiefstal tegen te gaan.,...of dat dat ding leidt to arrestaties.
Nergens wordt de efficienty bewezen.
Sorry Big-T maar dat is simpelweg zo.
Er staat overigens nergens 'tijdelijk' in het laatste stukje. Er werd gewoon niets gezegd over Januari omdat er wellicht nog geen cijfers voor zijn, die evaluatie maakt men later weer. Het is trouwens maar één bericht, er zijn er meer.
Klopt...daar heb je gelijk in...was idd conjecture van mijn kant.
Overigens..wat het artikel niet vermeld is dat er gelijktijdjig met die lokfiest in Weert ook grootschalige controle plaatsvond, digitale aangifte loketten werden ingesteld en een database met registratienummers werd aangelegegd en er meer bewaakte stallingen kwamen. Dus ja...de lokfiets zal wel alleen verantwoordelijk zijn voor die dalingen....
De aanpak bestaat uit meer dan de lokfiets alleen natuurlijk. Waar het hier om gaat is dat het pro-actief is en werkt. Ik zie niet in wat iedereen hier zit te janken. Wees nou eens blij dat de politie iets doet en dat het wat uithaalt.
Prima...dan zijn we het daar overeens.
Alleen vind ik de uitokking te kostbaar qua middelen ten opzichte van de opbrengst ten opzichte van wat diezelfde inzet zou bereiken op andere punten.
Flitsen is ook iets doen...iets doen wil niet zeggen dat je iets goeds doet.
Gelegenheidsdieven vormen een aanzienlijk percentage van de fietsendiefstallen, dus logisch dat de lokfiets onderdeel is van het plan.
Maar dat is nu het punt....lokfietsen zijn er niet voor gelegenheidsdieven maar voor georganiseerde cirminaliteit.
Lokfiets
Er zijn vier fietsen beschikbaar gesteld door de RAI Vereniging om te worden omgebouwd tot lokfiets. Deze ‘lokfietsen’ hebben als doel na te gaan waar gestolen fietsen blijven. De politie gaat de fiets inzetten bij het opsporen van helers en fietsendieven. In het voorjaar van 2004 wordt de eerste fiets voorzien van een gps-zender. Het inzetten van deze opsporingsmethode zal in de eerste plaats gericht zijn op het aanpakken van fietsendiefstal die in georganiseerd verband wordt gepleegd.
Alleen daar tegen ben ik het wel; met je eens dat het oppakken van een dief mogelijk misschien de hoeveelheid middelen die het kost rechtvaardigen zal.
Op gelegenheids dieven zal het geen afschrikwekkend voorbeeld hebben...simpelweg omdat er te veel gelegenheid is. De kan dat je in grote steden gepakt wordt is minimiem....ondanks de lokfiets.
Nee het gaat over preventie hier, opsporing is een onderdeel en wordt ook helemaal niet verwaarloost zoals jij lijkt te insinueren.
Ik snap dat...maar ik vind een lokfiets nutteloos als ik kijk naar de efficienty ervan ten opzichte van de opbrengst in vergelijking tot de rest van de problematiek die speelt.
trouwens....wil jij nu insinueren dat er niet een grotere preventie van de controle uitgaat van daadwerkelijke fietsen? En dat dat niet efficienter is?
Ten eerste pak je de eigendommen terug. ten tweede bestraf je heling. ten derde pak je de daders. ten vierde ben je veel zichtbaarder op straat en verhoog je het veiligheids gevoel. ten vijfde toon je aan dat gestolen goed tohc wel wordt opgesppord. Ten zesde voorkom je toekomstige diefstal.
Met een lokfiets pak je een dief...en mogelijk voorkom je toekomstige diefstal. En als het al in de krant komt dan is er misschien een kansje dat er een of twee potentiele gelegenheidsdieven zich misschien een keertje bedenken.
---------- Toegevoegd om 16:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:07 ----------
Ga toch weg met je links man, heeft het waarschijnlijk weinig mee te maken, zie ook het verband niet zo.
Ik ben tegen fietsendieven, laat dat duidelijk zijn. Maar als je een fiets van een paar honderd euro ópen laat staan, moet je daarna niet gaan huilen als ie weg is. Plus dat je ook niet moet gaan denken dat je daarmee standaard fietsendieven mee oppakt.
true, true....
Er schiet me opeens iets te binnen trouwens...
Impliceert Basscross nou het dat rechts gelooft dat iedereen zijn fiets op straat zou moeten kunnen zetten zonder slot enzo

Who's the Utopian now ey,...beaaatch...