Fitness Seller

Man boobs?

Brunskovic

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
93kg
Vetpercentage
17%
Ik vraag me af of ik man boobs heb of gewoon te dik ben.
Wanneer ik bloot word gesteld aan kou bijvoorbeeld koud water dan is alles strak en voel ik eigenlijk alleen spier. Maar wanneer ik een bijvoorbeeld een aantal dagen niet getraind heb of het is warm lijkt het net of ik man boobs heb. Iemand die hier meer verstand van heeft?

Man boobs zou kunnen inderdaad, post even een foto anders van je borst / bovenlichaam.
Is wat makkelijker om te oordelen.

Mensen denken al snel dat ze gyno hebben terwijl het soms maar gewoon wat overtollig vet is. Je moet voelen of er achter de tepel een verharding zit die redelijk dik is, of meerdere verhardingen rond de tepel. Dit hoeft daarom nog niet meteen problematische gyno te zijn, want elke man heeft wel wat klierweefsel zitten. Het is esthetisch gezien pas een probleem als het echt een uitpuilende bult is die op vrouwenborsten gaat lijken.

Als je bijv. op 10-12% vet nog zo'n bult ziet is de kans groot dat het gyno is en niet weg te trainen is. Een duidelijke foto vanuit verschillende hoeken is wel nuttig om te oordelen.

Maak je geen zorgen, het is gewoon vet. Gaat gewoon weg als je vp daalt.

En zoals Big T al zei kan je ook voelen of er een knobbel achter je tepel zit wat kan duiden op gyno.

Mensen denken al snel dat ze gyno hebben terwijl het soms maar gewoon wat overtollig vet is. Je moet voelen of er achter de tepel een verharding zit die redelijk dik is, of meerdere verhardingen rond de tepel. Dit hoeft daarom nog niet meteen problematische gyno te zijn, want elke man heeft wel wat klierweefsel zitten. Het is esthetisch gezien pas een probleem als het echt een uitpuilende bult is die op vrouwenborsten gaat lijken.

Als je bijv. op 10-12% vet nog zo'n bult ziet is de kans groot dat het gyno is en niet weg te trainen is. Een duidelijke foto vanuit verschillende hoeken is wel nuttig om te oordelen.

En wat kan je doen als het vet is?

Heb van meerdere mensen al gehoord dat 1 keer heel diep cutten naar 5-6% helpt en dat het dan niet of bijna nooit terug komt als je dan weer gaat bulken.

Ik zie ook nooit wedstrijd atleten in een bulk die vetopslag hebben rond de tepels, zou dit dan echt de reden zijn?

Misschien eens proberen te cutten tot 10-12%. Ik heb het ook maar zodra ik rond dat vetpercentage kom is het nauwelijks meer aanwezig.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal kijken of ik morgen een foto kan posten.
Ik denk zelf dat het ook vet is. Ik voel zelf namelijk geen bobbel. Zoals ik al zei wanneer ik aan kou ben blootgesteld is alles strak en voel ik alleen spier. Ik ben nu bezig met afvallen naar 12%.
In de sportschool hebben ze een high tech weegschaal met een soort game console zeg maar. Op die console komt te staan dat ik 13% op mn boven lichaam heb en 18% op mn onderlichaam. Is dit niet een groot verschil?

Terug
Naar boven