XXL Nutrition

Shocking News Mannelijke agent mag vrouw in boerka niet meer controleren

• Topic Starter Topic Starter
Dus als ik het goed begrijp moeten ze zich aan meer aanpassen dan enkel de wet? Of hoe moet ik dit interpreteren?
Je kan moeilijk van moeten spreken, als het niet verplicht wordt. Maar vanuit hun eigen ethisch besef zouden ze moeten begrijpen dat als je in een ander land gaat wonen, je toch respect hebt voor de geldende cultuur en dat je niet op een arrogante manier allerlei zaken gaat opdringen die voor onrust zorgen. Zeker als dat zaken zijn die gewoon ontstaan zijn in radicale kringen.

Verder begint het er meer en meer op te lijken dat men hier de wet aanpast aan de nieuwkomers niet? De wereld op zijn kop.

Verder begint het er meer en meer op te lijken dat men hier de wet aanpast aan de nieuwkomers niet? De wereld op zijn kop.

Ja. Hier ben ik het wel mee eens.

Maar voor mij hoeven ze zich alleen aan de wet aan te passen. Wat ze verder doen zou mij worst wezen.
Daarnaast moeten ze zich net als ieder ander aan bepaalde sociale wetten houden.
Dus idd respect tonen. Niet zomaar mensen gaan uitschelden e.d. Maar eerlijk gezegd ken ik weinigen die dat ook echt doen.

En dan maar afvragen waar al die haat vandaan komt tegen die mensen.

Ja. Hier ben ik het wel mee eens.

Maar voor mij hoeven ze zich alleen aan de wet aan te passen. Wat ze verder doen zou mij worst wezen.
Daarnaast moeten ze zich net als ieder ander aan bepaalde sociale wetten houden.
Dus idd respect tonen. Niet zomaar mensen gaan uitschelden e.d. Maar eerlijk gezegd ken ik weinigen die dat ook echt doen.
Jij stoort je er niet aan, en dat is prima. Maar ik verzeker je dat bepaalde zaken gewoon racisme uitlokken. Het onderwerp van dit topic is daar een goed voorbeeld van.

Linkse partijen vragen zich altijd af waarom populisme en rechts zoveel succes heeft, wel ga dit dan eens grondig onderzoeken. Je zal zien dat racisme niet zomaar uit de lucht komt vallen. Het is altijd een reactie op... Als je dus racisme en discriminatie wilt vermijden en stoppen, ga dan eens de kern van het probleem aanpakken. En dan kom je gewoon altijd bij hetzelfde: er is te weinig assimilatie op bepaalde vlakken. Er zijn rechten die eerder onrecht voortbrengen dan gelijkheid. Bijvoorbeeld positieve discriminatie (hoe kan het positief zijn als er sowieso altijd tenminste 1 ras/groep gediscrimineerd wordt??). Of denk aan de gettovorming waarbij autochtonen gewoon niet anders kunnen dan wegtrekken uit bepaalde delen van de stad/gemeente vanwege de problemen met concentraties van mensen die nog te weinig aangepast zijn. Of bijv. dingen als behoud van Marokkaans of Turks paspoort... Volgens mij ligt de oplossing niet in een laks beleid of pamperen. Je mag, nee je moet juist streng zijn, zolang het op een rechtvaardige manier gebeurd.

Maar zolang ik dit soort berichten hoor weet ik gewoon dat Dewinter en Wilders zullen blijven winnen en dat de samenleving verder zal verrotten.

Assimilatie werkt veel beter en zou grotendeels moeten gelden. Integratie? Ja thuis mogen ze koken zoals ze willen, in de taal praten die ze willen, geloven wat ze willen. Ze mogen zelfs tot op bepaalde hoogte kleden zoals ze willen. Maar daar stopt het. Als je in een ander land komt wonen dan krijg je de nationaliteit van dat land, wat wil zeggen dat je NIET meer Marokkaan of Turk bent, maar Nederlander of Belg. Het is hier geen duivenkot waar je even kan komen profiteren en je zinnetje doen. We vragen hier een serieuze aanpassing, en als dat niet lukt, vraag ik me af wat men hier komt zoeken. Dan kan je beter in land van herkomst blijven.

En wie dit goedkeurt (ongelijkheid tussen controles) moet zich eens laten nakijken.

Assimilatie werkt wel beter, maar dat wilt niet zeggen dat we dan massaal assimilatie moeten laten gelden. Dat is voor mij geen afdoende gevolgtrekking.

Ik zou niet eens weten wat een 'belg' of een 'nederlander' precies inhoudt, en ook al was er een consensus over die (sub-)culturen, dan nog zou het me geen **** boeien omdat ik mijn eigen discour bepaal.

Geloven is voor mij niet een bij-bezigheidje van een mens die het op elk moment van de dag aan en uit kan zetten. Geloven is het fundament voor alle bestaansredenen voor een mens. Zomaar een intrede maken in die geloof door je eigen wil op te leggen getuigt voor mij van een zeer asociale houding. Maak geen problemen waar er problemen zijn. Vrouwen in boerqa's zijn zo goed als onbestaande in België en Nederland.

Jij stoort je er niet aan, en dat is prima. Maar ik verzeker je dat bepaalde zaken gewoon racisme uitlokken. Het onderwerp van dit topic is daar een goed voorbeeld van.

Linkse partijen vragen zich altijd af waarom populisme en rechts zoveel succes heeft, wel ga dit dan eens grondig onderzoeken. Je zal zien dat racisme niet zomaar uit de lucht komt vallen. Het is altijd een reactie op... Als je dus racisme en discriminatie wilt vermijden en stoppen, ga dan eens de kern van het probleem aanpakken. En dan kom je gewoon altijd bij hetzelfde: er is te weinig assimilatie op bepaalde vlakken. Er zijn rechten die eerder onrecht voortbrengen dan gelijkheid. Bijvoorbeeld positieve discriminatie (hoe kan het positief zijn als er sowieso altijd tenminste 1 ras/groep gediscrimineerd wordt??). Of denk aan de gettovorming waarbij autochtonen gewoon niet anders kunnen dan wegtrekken uit bepaalde delen van de stad/gemeente vanwege de problemen met concentraties van mensen die nog te weinig aangepast zijn. Of bijv. dingen als behoud van Marokkaans of Turks paspoort... Volgens mij ligt de oplossing niet in een laks beleid of pamperen. Je mag, nee je moet juist streng zijn, zolang het op een rechtvaardige manier gebeurd.

Maar zolang ik dit soort berichten hoor weet ik gewoon dat Dewinter en Wilders zullen blijven winnen en dat de samenleving verder zal verrotten.
Maar als de PVV steeds meer zal groeien zullen de andere partijen ook langszaamaan beseffen dat ze hun beleid moeten aanpassen. Ik snap eigenlijk niet dat dit nog niet gebeurd is, want het is wel duidelijk dat er veel onvrede is over dit onderwerp.

Dirk Claes (CD&V) weet zeker niet dat de boerka verboden is in belgie , domme kloot, wwer typisch voor n belgische politieker , ze kennen de wetgeving in hun eigen land niet eens

Ik heb die vraag zeker en vast elke jaar eens gesteld zowel op fora als in irl en niemand die er op kon antwoorden. (laat staan een consensus bereiken over hun mede-soortgenoten). Wat is de belgische cultuur, hoe kan ik erover meer weten en mezelf in een andere rol steken ???

Voor mij houdt integratie in dat je aan de wet aanpast en dat je de taal kent. Met die criteria's merk ik zelfs dat belgen niet eens goed aangepast zijn aan hun eigen land. :D

Naleven van wetten en de taal kennen en vlot spreken zijn inderdaad de belangrijkste voorwaarden om tot een goede integratie te komen. Dan ben je dus voor een groot deel geïntegreerd.

Je hebt wel een punt dat iedereen verder een wat andere invulling geeft aan de termen, of liever nationaliteiten, Belg of Nederlander. Een belangrijk aspect is denk ik het oprechte gevoel om zich Belg of Nederlander te voelen en door anderen ook zo gezien te worden. Wanneer men ergens gaat wonen en met een mentaliteit vertrekt van "zij zijn Belgen of Nederlanders, maar ik blij toch lekker Marokkaan, het gaat mij hier louter om de sociale en financiële voordelen" dan denk ik niet dat je over een geslaagde integratie kan spreken, of een correcte invulling van de lokale nationaliteit. In België merk ik vooral een uitholling van de nationaliteit. Men heeft hier het meest lakse beleid betreffende het verkrijgen van die nationaliteit van heel de wereld. Het is zelfs niet vereist dat men de taal kent, laat staan wat anders. Velen willen de nationaliteit louter omwille van de voordelen (gelukzoekers).

Ik vind dat een examen essentieel is alvorens de nationaliteit toegekend wordt. Niet alleen ter bevordering van de integratie, maar ook omdat ik vind dat niet iedereen zomaar de nationaliteit zou mogen krijgen. Er moet een zekere houding te vinden zijn die toelaat dat er een langdurige band opgebouwd kan worden met het land waarin men komt wonen.

De massa-immigratie, generale pardons, legalisering van illegalen zijn nefaste zaken waar men nog heel lang de gevolgen van zal dragen.

Verder moet de dubbele nationaliteit afgeschaft worden, het is het één of het ander.

Beetje moeilijk voor mij om een oprecht gevoel te krijgen om een 'belg' te zijn, als ik niet zo opgevoed was. En mijn kinderen zullen net op dezelfde manier worden opgevoed als hoe ik werd opgevoed. Ik kan ze niet het 'belgicisme' aanleren als ik zelf niet eens weet hoe hen dat aan te leren en ik zou het zelf niet eens willen als ik de kans daarvoor kreeg.

Beetje moeilijk voor mij om een oprecht gevoel te krijgen om een 'belg' te zijn, als ik niet zo opgevoed was. En mijn kinderen zullen net op dezelfde manier worden opgevoed als hoe ik werd opgevoed. Ik kan ze niet het 'belgicisme' aanleren als ik zelf niet eens weet hoe hen dat aan te leren en ik zou het zelf niet eens willen als ik de kans daarvoor kreeg.
Ik zou mijn kinderen ook geen 'belgicisme' willen aanleren hoor (maar dat heeft andere redenen, lol).

Ik vind het nogal coïtusistisch tegenover de mannelijke agent. Die heeft verdomme een belangrijk vak geleerd.
Ook het idee van de man-vrouw scheiding zoals dat vaak gehanteerd wordt vind ik nogal huichelachtig. Alles verboden, totdat een arts een leven 'moet' redden. Pfff. Gimme a break. Dat riekt naar onderdrukking en coïtuse apartheid met een bijzonder banale grondslag.

Maar dat zijn persoonlijke overtuigingen. In eerste instantie denk ik nee. Er zijn echter goede redenen om die eerste ingeving bij dergelijke zaken te wantrouwen.

Naleven van wetten en de taal kennen en vlot spreken zijn inderdaad de belangrijkste voorwaarden om tot een goede integratie te komen. Dan ben je dus voor een groot deel geïntegreerd.

Je hebt wel een punt dat iedereen verder een wat andere invulling geeft aan de termen, of liever nationaliteiten, Belg of Nederlander. Een belangrijk aspect is denk ik het oprechte gevoel om zich Belg of Nederlander te voelen en door anderen ook zo gezien te worden. Wanneer men ergens gaat wonen en met een mentaliteit vertrekt van "zij zijn Belgen of Nederlanders, maar ik blij toch lekker Marokkaan, het gaat mij hier louter om de sociale en financiële voordelen" dan denk ik niet dat je over een geslaagde integratie kan spreken, of een correcte invulling van de lokale nationaliteit. In België merk ik vooral een uitholling van de nationaliteit. Men heeft hier het meest lakse beleid betreffende het verkrijgen van die nationaliteit van heel de wereld. Het is zelfs niet vereist dat men de taal kent, laat staan wat anders. Velen willen de nationaliteit louter omwille van de voordelen (gelukzoekers).

Ik vind dat een examen essentieel is alvorens de nationaliteit toegekend wordt. Niet alleen ter bevordering van de integratie, maar ook omdat ik vind dat niet iedereen zomaar de nationaliteit zou mogen krijgen. Er moet een zekere houding te vinden zijn die toelaat dat er een langdurige band opgebouwd kan worden met het land waarin men komt wonen.

De massa-immigratie, generale pardons, legalisering van illegalen zijn nefaste zaken waar men nog heel lang de gevolgen van zal dragen.

Verder moet de dubbele nationaliteit afgeschaft worden, het is het één of het ander.

Vraag je tenminste af waarom er een kloof bestaat tussen die grote groep allochtone mensen en ons zogenaamde verlichte lieden. Wat hebben wij als "bastion van het grote geluk" te bieden aan deze mensen buiten de noodzakelijke, financiele zelfvoorziening? Heel simpel, weinig tot niets, We leven in een gefragmenteerde samenleving waar men geen antwoorden meer heeft op wat nu als goed en uitmuntend kan tellen (en wat onze moslimbroedertjes wel pretenderen te hebben). Die ganse laisser-faire attitude waarbij je zogezegd kan worden wat je maar wil, laar de mensen gewoon achter met een onopvulbare leegte, niet iedereen geraakt verzadigd van bodybuilding, huisje, tuintje en internet. Of je moet de conditionering door de massamedia lekker over je heen laten gaan en net zo'n uitgedoste clown worden als de zogenaamde idolen van onze moderne samenleving. Dan kan ik er inderdaad in komen dat sommigen zo gedesillusioneerd geraken dat ze liever een doek over hun kop trekken.

Een gezonde houding hebben tegenover de sociale ruimte waarin je vertoeft? volledig mee eens T, maar kom dan wel met een geloofwaardiger alternatief af dan een nationalistische waanvoorstelling die het niet waard is om achter te staan. geef de mensen niet alleen middelen, maar ook doelen. en mensen gewoonweg terugsturen, betekent niet meer dan het falen van een samenleving om de mensen een zinvol leven te schenken.

Als het hier dan toch zo slecht is, niets houd hen tegen om weer naar dat fantastische land van herkomst te gaan (of beter gezegd: er te blijven), maar blijkbaar bevalt die "nationalistische waanvoorstelling" toch wel, gezien de populariteit van België en Nederland wat betreft immigratie.

Als het hier dan toch zo slecht is, niets houd hen tegen om weer naar dat fantastische land van herkomst te gaan (of beter gezegd: er te blijven), maar blijkbaar bevalt die "nationalistische waanvoorstelling" toch wel, gezien de populariteit van België en Nederland wat betreft immigratie.

blijkbaar lijkt de combi "parasiterend teren op onze westerse decadentie en tegelijkertijd hun infantiele geloofje belijden" toch interessanter voor hen dan zich met volle overgave geven aan de Vlaamsche zaak.
Nogmaals ik keur de huidige stand van zaken niet goed, maar voor je oordeelt en met oplossingen wil afkomen, moet je toch allereerst begrijpen waarom iets is zoals het is. En met mensen te dwingen, los je sowieso niets op.

"Na de vele boze reacties trekt de politie de richtlijn nu in, ze wordt voortaan als nietig beschouwd, meldt de woordvoerster."

Dus door onze boze reacties komt deze achterlijke regel er niet, anders was ie er dus wel gekomen.

Maw jij mag ons dankbaar zijn voor dat zeuren.

Mij kon die regel niet veel schelen, ik draag namelijk geen boerka en ken ook niemand die dat draagt. Ik kom er nooit in contact mee. Het zal me dus een worst wezen.

Terug
Naar boven