MuscleMeat

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.181
Toch best veel last van mijn arm. Toch naar de gym gegaan. Mijn fysio werkt op maandag ochtend. Hoopte haar nog even te spreken. Ze had helaas geen tijd. Ik moet haar even mailen. Toch kort even uitgelegd hoe en wat met mijn arm.. Voor nu het advies wat lichter te trainen... rest zal ze op mijn mail antwoorden. Het komt wss wel vanuit mijn nek weer...
Verzekering uitbreiden met wat extra fysio leek haar wel een goed plan.. zeker gezien hoe het nu gaat met krachtverlies, zenuwpijn en soms gripverlies...

Toch even kort borst gedaan. Ging niet lekker en voelt als een bagger training. Was met 45 min klaar en baalde stevig.. :(

borst+ zeer klein beetje abs
Rotary cuff oefeningen
2x15 x 1,25 kg schijfjes in elke hand

Flat DB press
3x10x12 kg (-1kg) wel 2 reps meer per set

incline DB fly
3x8x10 kg (-1kg) kon ook gewoon niet meer met mijn arm.. :mad:

dips 3x max
niet gedaan..

DB pull over
3x10x16 kg (-2kg) wel 2 reps meer per set

cable cross over low die ging wel op normaal gewicht
3x10x30 kg (aan beide zijde 30 kg)

cable cross over high ook niet op in hoeven leveren... maar wel duidelijk te merken dat links veel krachtverlies heeft.. :(
3x10x50 kg

lying leg raises
3x15

crunches ook hier last van schouder/bovenarm (komt vanuit mijn nek)
100x 75x 40x

Getver meis.. Vanuit Verweggistan een heel dikke, digitale knuffel.. Zou zou graag willen dat er eens wat beter nieuws was, ik baal stevig met je mee..
Verstandig dat je de training lichter pakt. Verstandig, maar inderdaad niet fijn.. Je blijft in ieder geval in beweging, het lijkt mij juist funest om in zijn geheel niet te trainen (in verband met stijfheid etc.).
Verzekering uitbreiden lijkt me ook een goed plan, better safe than sorry!
Hopelijk kan je snel terecht bij de fysio..

die uitgebreide verzekering klinkt wel slim ja!
beterschap maar weer

Ben een tijdje niet online geweest, dus heb het een en ander gemist, maar klote van je arm zeg! Blijf het knap vinden dat je steeds maar doorgaat, een echte doorzetter ben je, succes!

• #3.185
Getver meis.. Vanuit Verweggistan een heel dikke, digitale knuffel.. Zou zou graag willen dat er eens wat beter nieuws was, ik baal stevig met je mee..
Verstandig dat je de training lichter pakt. Verstandig, maar inderdaad niet fijn.. Je blijft in ieder geval in beweging, het lijkt mij juist funest om in zijn geheel niet te trainen (in verband met stijfheid etc.).
Verzekering uitbreiden lijkt me ook een goed plan, better safe than sorry!
Hopelijk kan je snel terecht bij de fysio..
Dank je meid. Ik hoop ook dat het nu eens een keer wat mee gaat zitten... Want het lijkt wel of alles even tegenzit.. :(
Ik blijf ook doortrainen. Bij last lichter. Bij geen last probeer ik zo optimaal als het kan te trainen. Uiteraard met alle tips van de fysio in acht te nemen.
Benen gaan in ieder geval wel. lekker geknald vandaag. :)
verzekering is al uitgebreid. Gisteren meteen maar geregeld

die uitgebreide verzekering klinkt wel slim ja!
beterschap maar weer
Is al gedaan..
Dank je.

Ben een tijdje niet online geweest, dus heb het een en ander gemist, maar klote van je arm zeg! Blijf het knap vinden dat je steeds maar doorgaat, een echte doorzetter ben je, succes!
Tja.. mijn arm is gewoon een knelpunt... maar zolang ik kan train ik door. Op momenten dat het gaat pak ik optimaal. op momenten dat het niet gaat minder gewicht meer reps en focus op goed knijpen met die spieren. Maar opgeven... NEVER!!!! ik heb een doel en dat wil ik gaan halen!~
Dank je. :)

---------- Toegevoegd om 11:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 ----------

Arm wil niet.. :( das K... maar dat houd me niet tegen van een knetterharde beentrain! Slopen die hap!
Was er al vroeg... dus hoppa ertegenaan! Helaas wel met straps door die K arm.. maar beter dan niets!
Ging best lekker!

Beentraining hamstrings & quads
lying leg curl
3x8x25 kg

staand leg curl in leg ext.
3x8x25 kg zwaar.. maar wel lekker!

SLDL
3x8x60 kg Super geconcentreerd en heel netjes en beheerste uitvoering. Wel met straps...

leg extension
3x8x60 kg (+3kg) :eek: :fire:

legpress
1x8x170 kg.. ging zo lekker.. dat kan beter!!!
2x8x172 kg (+2kg) wel erg zwaar... maar zo lekker! :D

lunges walking en alles gegeven wat erin zat!
3x8x12 kg DB's Wel weer met straps gebruikt om de DB te pakken links. Ik verlies grip door krachtverlies in mijn arm... Dan kan ik toch mijn benen beter/zwaarder aanpakken. Al voel ik me wel voor lul staan. :(

Hiptrust was wel erg zwaar na alles.. maar ging lekker!!!
3x12x70 kg (VPR!! +2 reps)

zittend leg curl gewon even extra omdat ik er zin in had. :)
3x10x7 kg lekker langzaam en goed laten branden!

sterke been training marina! adat krachtverlies is shit maar je slaat je er alsnog goed doorheen. . dan maar met straps toch!

Lekker Marina, knallend 2014 uit! :D

Goed dat je zo doorzet Marina! Maar wel herstel in het oog houden, natuurlijk!
En er is helemaal niets mis met straps als je de focus op benen of iets anders wilt leggen.
Goeie jaarwisseling!

sterke beentrain!!

• #3.190
sterke been training marina! adat krachtverlies is shit maar je slaat je er alsnog goed doorheen. . dan maar met straps toch!
Dank je. :) En nu maar hopen dat mijn arm komend jaar beter meewerkt he!

Lekker Marina, knallend 2014 uit! :D
Yep! en nu duimen op een knallend 2015! ook voor jou!

Goed dat je zo doorzet Marina! Maar wel herstel in het oog houden, natuurlijk!
En er is helemaal niets mis met straps als je de focus op benen of iets anders wilt leggen.
Goeie jaarwisseling!
Tja.. bij de pakken neerzitten kan al helemaal niet he! en dat herstel zit wel goed met de dagen dat de gym dicht is. :mad:
Op zich heb je gelijk ja.. als ik benen doe en straps gebruik.. maar toch... het is wel de bedoeling dat ik in zijn geheel ga groeien he! ;)

Dank je. :)

Iedereen een hele fijne jaarwisseling en op naar een sportief en gezond 2015 waarin we gaan knallen en al onze doelen mogen gaan halen!

een geweldig 2015 Marina! Dat het op alle gebieden eindelijk een keer JOUW jaar mag worden, met alle voorspoed in liefde, gezondheid, financiën en dat je langgehoopte massa flink mag oplopen het komend jaar!!

• #3.192
een geweldig 2015 Marina! Dat het op alle gebieden eindelijk een keer JOUW jaar mag worden, met alle voorspoed in liefde, gezondheid, financiën en dat je langgehoopte massa flink mag oplopen het komend jaar!!
Dank je wel Nicky! Ik hoop ook dat het nu een keer een jaar wordt waarin de dingen wel goed zullen gaan. :)

---------- Toegevoegd om 20:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Vandaag eerste training van het nieuwe jaar.
Doel dit jaar: Massa bouwen!
Dus ik wil een nieuw schema starten (training en voeding) en een nieuwe verse start maken. Ik ben nog aan het kijken hoe ik het aan ga pakken maar het gaat een 4x10 splitschema worden. Het invullen volgt nog.

Vandaag stond dus eigenlijk nog een keer triceps/kuiten/abs op het programma maar ben wat aan het kijken geweest wat ik nog kon.. Heb wel triceps en 1 kuit oefening gedaan en verder wat dingen geprobeerd qua borst. Voor het eerst in 4-5 maanden weer eens BP gedaan en voor het eerst in dik een jaar ook incline BP. Alleen omdat er zoveel bezet was heb ik eerst triceps gepakt... Daarna wat borst..
dus was een beetje rommelig maar op zich ging het redelijk. Heb meteen zoveel mogelijk al even op 10 reps geprobeerd op BP na.

Triceps/kuiten minimaal/wat borst....
rope push down
2x15x10kg opwarmen (max 30 sec rust)

straight bar push down
3x10x20 kg goed focus op mind-muscle en knijpen

reverse straight bar push down
3x10x17,5 kg

Rope overhead cable extension
3x10x12,5 kg

Flat BP laatste keer was 4-5 maanden terug en toen redde ik met spotter net aaan 4x35kg na 10 weken. Nu dus weer eerste keer ... rustig begonnen en viel me niet tegen
1x8x20 kg
1x8x25 kg
1x8x27,5 kg
2x8x30 kg
1x6x32,5 kg (geen spotter dus gestopt)

Incline DB fly's superset zittend calf raises
incline DB fly
4x10x10 kg
calf raises
4x20x40 kg

Triceps lying cable extension even proberen. cross over was bezet
3x12x10 kg lastig vind ik de stang te pakken als je ligt...

cable cross over high
4x10x50 kg

Incline BB BP
5x15 kg
4x8x25 kg

Ik had kuiten en buik nog willen doen.. maar we wilden nog even naar Zwolle de ijssculpturen bekijken.. dus moest op tijd weg.

Toen nam ik na lying tricep een slok uit mijn bidon.. was de hele dop stuk... :mad: alles over me heen.. grrrr... shakers heb ik wel.. maar een bidon moet ik echt naar gaan zoeken nu helaas... Denk dat iemand er per ongeluk een schijf op heeft laten donderen.. gezien dit halverwege mijn training was...

Laatst bewerkt:
  • #3.193
Ben bezig te kijken voor een nieuw schema. Vandaag een beetje aftasten wat rug/schouders combi doet en ook op 4x10. Maar merk wel dat schouders na rug zwaar is... Gewichten voor schouders moesten dus aardig terug. :o maar wel een goed gevoel na de training!

Rug/schouders
pull down small reverse grip
4x10x35kg heel beheerst en langzaam. Knijpen.

pull down behind nek wijd
4x10x25 kg Weer langzaam en beheerst.

BOR
4x10x35 kg

high cable row smalle grip dus met beentjes omhoog
4x10x32,5 kg

seated cable row smalle grip
4x10x25 kg was al aardig zwaar aan het worden. :o

DB one arm row
4x10x8 kg achter elkaar door.. brandde goed.

MP seated die moest dus wel in gewicht omlaag...:o
10x15 kg
4x10x20 kg Lekker branden!

lying incline bent over side raise
4x10x7 kg

front raise staand Moest ook echt omlaag... maar voelde het goed
4x10x4 kg

seated side raise owwww.. dat brand.. moest gewoon terug naar 3 kg... :eek:
4x10x3 kg

shruggs superset side bends
side bends
5x10x10kg
shruggs
4x10x10 kg

Zo dat voel je goed! lekkere training! groeien met die rug en schouders!!

als je wil kun je je schouder programma ook verdelen bv rear delts NA rug
Rug kost je heel veel energie
Pull down behind nek? doe je die nog? is wel blessure gevoelig.. niet echt n populaire oefening..maar ja wat jij wil natuurlijk..is ook n beetje n onnatuurlijke houding...

Wel veel volume.. knap hoor

fijn als je uitprobeersel goed bevalt!

Lekker hoor, even een frisse wind door de training! Het zal je vast goed doen.. In het begin een beetje aftasten, maar het ziet er nu al goed uit! :)

• #3.197
als je wil kun je je schouder programma ook verdelen bv rear delts NA rug
Rug kost je heel veel energie
Pull down behind nek? doe je die nog? is wel blessure gevoelig.. niet echt n populaire oefening..maar ja wat jij wil natuurlijk..is ook n beetje n onnatuurlijke houding...

Wel veel volume.. knap hoor
Dat is inderdaad wel een idee. Rug kost veel energie. Had nu even de pull ups weggelaten omdat ik weet dat ik dan helemaal kapot ben als ik begin. :o
De pull dow behind nek weet ik nog niet. Heb hem ooit in een schema 1,5 jaar terug een keer gehad. Voelt niet onaardig maar ook wel wat vreemd.. dus het was echt een probeersel maar weet niet of die blijft. Ben echt nog aan het aftasten.
Dank je. Ik wil groeien en massa bouwen. :)

fijn als je uitprobeersel goed bevalt!
Ja dat klopt. Ben er alleen nog niet uit hoe het schema precies moet worden. Hoeveel oefeningen per spiergroep en welke..

Lekker hoor, even een frisse wind door de training! Het zal je vast goed doen.. In het begin een beetje aftasten, maar het ziet er nu al goed uit! :)
Het zal me zeker goed doen inderdaad. Maar het is nog niet wat het moet zijn. Ben nog aan het kijken hoeveel oefeningen per spiergroep en welke. Maar dit was een beetje aftasten welke oefeningen lekker gaan en welke volgorde. Ben er nog echt een beetje een noob in. :o

Dat is inderdaad wel een idee. Rug kost veel energie. Had nu even de pull ups weggelaten omdat ik weet dat ik dan helemaal kapot ben als ik begin. :o
De pull dow behind nek weet ik nog niet. Heb hem ooit in een schema 1,5 jaar terug een keer gehad. Voelt niet onaardig maar ook wel wat vreemd.. dus het was echt een probeersel maar weet niet of die blijft. Ben echt nog aan het aftasten.
Dank je. Ik wil groeien en massa bouwen. :)

Dan zou ik die pull ups zeker niet weg laten
Als je dat kan opbrengen zou ik hiermee varieren/ afwisselen en met 2 min rusten
Maak n schema met bv n grote spiergroep combineren met n kleine
Grote 3 en kleine 2 oefeningen, anders duurt het zo lang en heb je geen puf meer
(Als vrouw zul je 2x zo hard moeten trainen als n man voor spiergroei)
bv chin ups breed(+ biceps) als laatste rugoefening, dan nog 1 biceps smal, oefening

Sommige schouderoefeningen doe je dubbel bv MP en front rases is overkill
(6 oefeningen rug en 6 oefeningen schouders is wel erg veel Marina, ik denk dat je ook n snelle stofwisseling hebt, je bent lang en slank zou ik 3x8 doen, minder volume)

In 1 uur moet je weer weg zijn, dat kan wel....;) veel huiswerk :D succes

eens met bovenstaande.. binnen een uur uit die sportschool!:)
Soms is het ff trial en error wat wel en niet werkt. Wat voor mij goed heeft gewerkt is bij elke oefeningen te zorgen dat ik de juiste spieren voel werken, de oefeningen waar ik dat minder goed bij voelde heb ik eruit gehaald (zoals bent over row). Ivm jou hernia zou ik daarom ook heel selectief zijn met de oefeningen.

• #3.200
Dan zou ik die pull ups zeker niet weg laten
Als je dat kan opbrengen zou ik hiermee varieren/ afwisselen en met 2 min rusten
Maak n schema met bv n grote spiergroep combineren met n kleine
Grote 3 en kleine 2 oefeningen, anders duurt het zo lang en heb je geen puf meer
(Als vrouw zul je 2x zo hard moeten trainen als n man voor spiergroei)
bv chin ups breed(+ biceps) als laatste rugoefening, dan nog 1 biceps smal, oefening

Sommige schouderoefeningen doe je dubbel bv MP en front rases is overkill
(6 oefeningen rug en 6 oefeningen schouders is wel erg veel Marina, ik denk dat je ook n snelle stofwisseling hebt, je bent lang en slank zou ik 3x8 doen, minder volume)

In 1 uur moet je weer weg zijn, dat kan wel....;) veel huiswerk :D succes
Pull ups komen wss ook wel weer terug. Maar wilde even aftasten wat ik met mijn schouder/arm kon en hoe het voelde.
Het is de bedoeling om borst/triceps, rug/schouders en benen/biceps te gaan doen.
Ik ben nog niet echt goed in hoe een schema in elkaar moet steken. Ben er dus ook nog mee bezig.

Ik weet dat het als vrouw moeilijk is om massa op te bouwen en heb mijn leeftijd wss ook niet mee. :o

Wat ik gisteren gedaan heb was ook nog niet mijn schema zeg maar. Ik was puur even aan het aftasten welke oefeningen ik redelijk goed kon doen. Beetje gewichten zoeken ook. Want het was ook wel veel.
Erg lang ben ik niet hoor met mijn 1,68m. Mijn voeding zal ik ook weer op mijn training aan moeten passen. Door omstandigheden ben ik nu ook minder actief verder naast het trainen.

Ik heb nog best wat huiswerk. dat klopt. Maar deze training was net iets meer dan een uurtje. Dus op zich viel het nog mee. Maar het moet in een uurtje kunnen dus ik ga eraan werken. Dank je voor je tips!
Ben er erg blij mee.

---------- Toegevoegd om 15:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------

eens met bovenstaande.. binnen een uur uit die sportschool!:)
Soms is het ff trial en error wat wel en niet werkt. Wat voor mij goed heeft gewerkt is bij elke oefeningen te zorgen dat ik de juiste spieren voel werken, de oefeningen waar ik dat minder goed bij voelde heb ik eruit gehaald (zoals bent over row). Ivm jou hernia zou ik daarom ook heel selectief zijn met de oefeningen.
Dat red ik eigenlijk altijd wel hoor. Nu was het net iets meer.
Ik ben nu ook met gewichten aan het kijken hoe ik alles het beste voel. Vandaar een beetje aftasten.
Met mijn nekhernia is het gewoon zien wat ik kan. Juist als ik goed train en ook die spieren meepak heb ik minder pijn. Ik weet waar ik op moet letten bij de uitvoering. Ik ben dus nog bezig. :)
thanks. :)

Terug
Naar boven