XXL Nutrition

Mark Rippetoe's starting strength routine

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt voor je antwoord. Dus als ik je hem doet zoals vermeld dan zouden je lats het meeste werk doen, je traps moet je zien uit te schakelen omdat die sterker zijn.
Euh, dat snap ik niet goed. Je moet zo weinig mogelijk spieren uitschakelen imo.

Maar zoveel zal dat nu allemaal weer niet uitmaken, als je maar rowt:D

Dan houden we het daar maar op ^^

Wilde even melden dat ik er wreed aan zit te denken dit schema een maandje of twee te gaan volgen. Mijn krachtstats zijn shite, ik ben wat dat betreft een complete beginner, dus ik ga gewoon knallen. Ik plan elke week 2.5 kg toe te voegen, 10 kg per maand dus. Over drie maanden zou ik dan een pak sterker moeten zijn, dat sowieso.

De simpliciteit spreekt me enorm aan, er zit een powerclean in en veel squats. What's not to like...

Wilde even melden dat ik er wreed aan zit te denken dit schema een maandje of twee te gaan volgen. Mijn krachtstats zijn shite, ik ben wat dat betreft een complete beginner, dus ik ga gewoon knallen. Ik plan elke week 2.5 kg toe te voegen, 10 kg per maand dus. Over drie maanden zou ik dan een pak sterker moeten zijn, dat sowieso.

De simpliciteit spreekt me enorm aan, er zit een powerclean in en veel squats. What's not to like...
Veel succes er mee:thumb:

Wat zijn je stats?

Bench 2*70
Full Squat 1*65 (waarschijnlijk wel wat hoger, 70 moet zeker lukken)
Deadlift 2*100 ofzo, paar maanden niet getopt

Je bencht meer dan je squat. Dit programma is uitstekend om het evenwicht te herstellen :D

Ja ik weet het :S terwijl ik toch echt meer squat (bijna elke training) dan dat ik bench. Maar ik ga wel volledig ass to the grass, dat dan weer wel ;)

note: de knipoog ;)

Vind dat ik het ondanks alles best aardig doe. Enkele maanden terug was ik niet eens flexibel genoeg om diep te squatten zonder gewicht. Zit dus best progressie in.

note: de knipoog ;)

Vind dat ik het ondanks alles best aardig doe. Enkele maanden terug was ik niet eens flexibel genoeg om diep te squatten zonder gewicht. Zit dus best progressie in.
Ja, dieper kunnen squatten is ook progressie natuurlijk. Ik merk zelf dat ik af en toe de spotters van men powerrack lager en lager moet zetten om te kunnen squatten :D

Je lichaam heeft minder tijd om zich aan te passen aan de steeds zwaardere loads. Waardoor het ook steeds meer moeite kost om steeds sterker te worden.

Week 1 +4
Week 2 +4
Week 3 +4
Week 4 +4
Week 5 +4
=20kg in 5 weken.. dat zou erg veel zijn.. grote kans dat je sneller op een plateau raakt hierdoor omdat je constant in een paar weken achterlijk veel progressie verwacht.

Bodybuilding.com Forums - View Single Post - Guide to Novice Barbell Training, aka the Official Rippetoe-Starting Strength FAQ

Moet je hier even kijken, staat uitgelegd hoe dat allemaal in zn werk gaat.

Knappe link FF, ga ik na mn training nog eens herlezen, hardcore!

Nice link / topic of hoe dan ook, ik heb hier cker wel wat aan !!

Denk dat ik hier maar mee ga beginnen, aangezien ik volgende week een barbell en gewichten haal. Verder nog nooit echt veel vooruitgang geboekt, mischien op deze manier wel :)

Nice link / topic of hoe dan ook, ik heb hier cker wel wat aan !!

Denk dat ik hier maar mee ga beginnen, aangezien ik volgende week een barbell en gewichten haal. Verder nog nooit echt veel vooruitgang geboekt, mischien op deze manier wel :)
Mooi zo :thumbs:
Vergeet niet veel te eten dan.

En start hier eens een log, al die Bill Starr logs komen me de strot uit :p (no offence Bill Starr loggers)

Eten word nog een probleem, niet dat ik het niet lekker vind maar vind vaak de verkeerde dingen lekker :p

Als het goed is heb ik volgende week mijn gewichten en dan ga ik er aan beginnen. Probeer dit schema iig zo'n 3 maanden vol te houden en dan helemaal volgens de regels.

Log heb ik zelf ook al aan zitten denken, is toch wel erg handig plus motiverent.

Eten zal ik gaan verbeteren als ik eenmaal ben begonnen, ik eet nu per dag:

7 uur:
2 broodjes (kaal :eek:)

tussen 8 en 11:
4 broodjes met kalkoenfile en kaas

12 uur:
Bak rijst met satesaus

(Dan tot het avond eten niks, hoog uit een appel)

5 uur:
Kwark 250 gram

half 6:
Gewoon avond eten zo veel mogelijk.

8 uur:
trainen, daarna kwark 250 gram

9 uur:
2 krentebollen, appel / bannaan

10 uur:
slapen

Probleem is dat het niet genoeg is en ik verander nogal, in het weekend heb ik meer tijd dus eet ik ook meer ;)

moet je tot faillure gaan?
En moet je op 100% van je 5rm beginnen op de eerste training?

Terug
Naar boven