MuscleMeat

Mark Rippetoe's starting strength routine

Eten word nog een probleem, niet dat ik het niet lekker vind maar vind vaak de verkeerde dingen lekker :p

Als het goed is heb ik volgende week mijn gewichten en dan ga ik er aan beginnen. Probeer dit schema iig zo'n 3 maanden vol te houden en dan helemaal volgens de regels.

Log heb ik zelf ook al aan zitten denken, is toch wel erg handig plus motiverent.

Eten zal ik gaan verbeteren als ik eenmaal ben begonnen, ik eet nu per dag:

7 uur:
2 broodjes (kaal :eek:)

tussen 8 en 11:
4 broodjes met kalkoenfile en kaas

12 uur:
Bak rijst met satesaus

(Dan tot het avond eten niks, hoog uit een appel)

5 uur:
Kwark 250 gram

half 6:
Gewoon avond eten zo veel mogelijk.

8 uur:
trainen, daarna kwark 250 gram

9 uur:
2 krentebollen, appel / bannaan

10 uur:
slapen

Probleem is dat het niet genoeg is en ik verander nogal, in het weekend heb ik meer tijd dus eet ik ook meer ;)

Je eet als een oude vrouw!

OT: Het boek starting strength is ook voor iedereen een aanrader!

Overweeg het ook te bestellen, maar denk dat ik toch maar voor Rock, Steel & Iron van Steve Justa ga, t'is $11.50 ipv $30.

Ik ben deze week met dit schema begonnen om meer kracht te winnen en ik vind het nu al fantastisch.

@jop:
nee je gaat niet tot failure, je moet alle reps kunnen uitvoeren.
je begint met lichte gewichten die je redelijk makkelijk kan heffen om als het ware een "aanloop" te nemen tot je max, zodat je er makkelijker over raakt.

ik heb het nu wat druk, maar ik zal volgend weekend een rippetoe log beginnen.

Zit er ook over te denken het boek Starting Strength te kopen..
Zal hier nergens in de winkel te koop zijn denk ik he?

Heb de rippetoe en bill starr routine's altijd mooi gevonden.
Ben nu ff met een 2day fullbody bezig licht gebaseerd op dit schema van rippetoe.
Ik kan nu namelijk voorlopig maar 2 dagen trainen, ook goed om weer op te bouwen aangezien ik er heel lang uit ben geweest.
Denk dat ik over een klein maandje weer 3 dagen kan gaan trainen... Alleen ik zit nog te twijfelen tussen bill starr dan of toch maar Rippetoe dan, maar dit keer wel volledig.

Waar zoude jullie voor kiezen tussen die 2 en waarom? ervaringen, meningen?

Ik wil hiermee ook beginnen.
Maar ik ben een een thuistrainer en heb geen opwarmtoestel.
Kan ik dit dan ook doen door opwarmsetje .

Ik ben ook van plan om het boek te kopen, heb het op amazon gezien voor 30 dollar. doordat de dollar zo laag staat kom je met verzendingskosten erbij op ongeveer 30 euro uit geloof ik.

ik heb gehoord dat mark rippetoe binnenkort een nieuw boek gaat uitbrengen met dezelfde informatie, maar dan uitgebreider. een soort update zeg maar.
ik denk dat ik ga wachten tot deze uitkomt.

Wat bedoel je met een opwarmtoestel? een chauffage? :)

je moet sowieso een beetje opwarmen voor je begint, je kan niet gewoon uit je zetel komen en ff 100 kilo squatten.

ik rij met de fiets naar de fitness als algemene opwarming. als je thuis traint kan je wat touwtjespringen ofzo.

het is aan te raden om altijd een paar opwarmingssetjes te doen. Dit staat ook in de uitleg.
als ik bv 80 kg ga squatten doe ik als opwarming:
40 kg: 12 keer
55 kg 6 keer
70 kg: 3 keer
75 kg 1 keer
en dan de echte sets: 80 kg 3x5

het is belangrijk dat je je niet te moe maakt met het opwarmen. Deze sets doen niets voor je spiergroei, dit dient enkel om je lichaam te laten wennen aan de oefening en het gewicht.

veel succes

Hmm, interesting, weet je misschien ook wanneer dat ongeveer is? Of waar heb je dat gehoord?

Ik train zelf ook thuis en doe als opwarming indd beetje touwspringen enzo, gevolgd door wat dynamic stretchen en dan gewoon wat opwarming setjes zoals hierboven uitgelegd.
Kvind het persoonlijk ook wel lekker om, voordat je de specifieke opwarm setjes gaat doen, gwn met een losse barbell wat oefeningtjes te doen..

GAYLE HATCH :: broadband video channel
Je kan ff hier kijken als je wilt, rechts op warmup klikken..
Dat is IMO wel goede warming up.
Zo ziet van mij er ook ongeveer uit, maar ipv het fietsen in et begin doe ik dus touwspringen.
En vooral op het laatst, de squat met een overhead press erbij alleen met een barbell vind ik ook wel een goeie.

Ik wil ook wel weten wanneer die uitkomt...

Waar kan je eventueel in Nederland het andere boek kopen?

Volgens mij nergens hier... Alleen via amazon of een andere site online bestellen.. kvin et ook nie super maja moet dan maar..
En et zal met de dollar ook wel wat goedkoper uitkopen

Goeie topic maat !

Alleen jammer dat er dingen in staan die ik Thuis niet heb, en aangezien ik niet op een sportschool zit.....

Welke dingen? Enige wat je nodig hebt is een BB, een bankje en eventueel een squatrek..

Wahaha okee, dan ! :D

Maar dat heb ik dus niet.. :o

Enigste wat ik thuis heb is: 2 Dumbbell's

Meer niet...

Heeft iemand hier een goeie trainingsprogramma voor ??? :cool:

:roflol:
Dude je bent 14 en ik zie in je sig al een hell aan stats staan die waarschijnlijk maandelijks variëren. Ipv het meetlint kun je beter een woordenboek engels-nederlands ter hand nemen en daarmee de info in de link voor jezelf begrijpelijk maken. Schrijf je in bij een gym en ga daar trainen, spreek je spaargeld aan en koop een powerrack inclusief barbell/ gewichten of kijk je ouders lief aan en vraag die apparatuur voor je verjaardag.

:roflol:
Dude je bent 14 en ik zie in je sig al een hell aan stats staan die waarschijnlijk maandelijks variëren. Ipv het meetlint kun je beter een woordenboek engels-nederlands ter hand nemen en daarmee de info in de link voor jezelf begrijpelijk maken. Schrijf je in bij een gym en ga daar trainen, spreek je spaargeld aan en koop een powerrack inclusief barbell/ gewichten of kijk je ouders lief aan en vraag die apparatuur voor je verjaardag.

Okeee, bedankt. ..

En in de tussentijd ???

Heeft iemand goeie oefeningen die je kan doen met 2 Dumbbell's ???

Terug
Naar boven