Fitness Seller

Mark Rippetoe's starting strength routine

Je eet als een oude vrouw!

OT: Het boek starting strength is ook voor iedereen een aanrader!

Was dit maar zo, moet denk ik maar ff presies gaan uitrekenen hoeveel ik moet hebben aan calorieen enz. Ben nu in minder dan 2 maand 10 kilo zwaarder gewoorden en dus ook best dik. :p

Mja eet inmiddels wel meer dan wat ik daarzo gepost had zo veel mogelijk vis wat ik kan en veel fruit als tussen door 2 liter melk en elke dag rijst enz enz.

Ik ben nu 2 weken met deze workout bezig, maar ik ben al met een minuut of 20 klaar ??? Hoe lang doen jullie gemiddeld over een workout? zonder warmingup?

tja met 9 setjes in totaal verwondert me dat niet.

20 minuten, wat doe jij dan op 1 trainingsdag?

Gewoon trainen niet lullen.

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

of

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows

maar het komt denk omdat ik de warming up sets niet doe, maar m'n eigen warming up. Ik ga die guide toch maar eens beter lezen... :bang:

mjah das inderdaad wel erg weinig.. maar in principe als die sets echt goed intensief zijn doe je dat niet in 20 minuten... waarschijnlijk neem je nu zo goed als geen rust tussen de sets door?

Ik doe er gemiddeld 45 min over, met opwarmingssetjes enzo erbij.

mjah das inderdaad wel erg weinig.. maar in principe als die sets echt goed intensief zijn doe je dat niet in 20 minuten... waarschijnlijk neem je nu zo goed als geen rust tussen de sets door?

minimaal 2 minuten rust. ik doe ze ongeveer net zo snel als: YouTube - Squats 100kgx5 ongeveer 30 seconden per set dus.
doen jullie voor elke oefening een paar opwarm setjes? en hebben jullie zelf ook oefeningen toegevoegd?

nog een vraagje, is het nou de bedoelling om bij elke workout de gewichten te verhogen? bijvoorbeeld 2,5 kg? Of 1 keer per week 2,5 kg? ???

Dat is toch geen normale squat?

Waarom niet? Hij gaat iets dieper dan parallel, dus je zou het een fullsquat kunnen noemen, maar voor de rest is er toch niks mis mee? als je wil muggeziften kun je zeggen dat hij iets te snel naar beneden zakt, maar zo dramatisch is het hier niet.

ik doe ze denk ik ongeveer even snel, mss iets trager.

minimaal 2 minuten rust. ik doe ze ongeveer net zo snel als: YouTube - Squats 100kgx5 ongeveer 30 seconden per set dus.
doen jullie voor elke oefening een paar opwarm setjes? en hebben jullie zelf ook oefeningen toegevoegd?

Het is inderdaad aan te raden om eerst wat lichtere setjes te doen en zo op te bouwen naar je 3 zware sets, vooral bij de squats omdat dit de eerste oefening is. Met koude spieren trainen kan tot blessures leiden.
Een paar paginas terug in dit topic heb ik uitgelegd hoe ik die setjes doe. bijna iedereen doet iets soortgelijks alvorens te beginnen.
voor deadlift doe ik wat minder, want dan ben ik al grotendeels opgewarmd.

Ik heb dips toegevoegd aan workout A en chins aan wourkout B. telkens 2x8.

Waarom niet? Hij gaat iets dieper dan parallel, dus je zou het een fullsquat kunnen noemen, maar voor de rest is er toch niks mis mee? als je wil muggeziften kun je zeggen dat hij iets te snel naar beneden zakt, maar zo dramatisch is het hier niet.

ik doe ze denk ik ongeveer even snel, mss iets trager.

Precies eerder een full-squat. Ik ben (nog) niet zo'n ervaren Squater dus als dit een normale Squat bleek te zijn dan deed ik mijn Squat goed fout.

Bij Defensie raden ze zelfs aan niet vele dieper dan 45graden te gaan, waarom zou dit zijn?

Precies eerder een full-squat. Ik ben (nog) niet zo'n ervaren Squater dus als dit een normale Squat bleek te zijn dan deed ik mijn Squat goed fout.

Bij Defensie raden ze zelfs aan niet vele dieper dan 45graden te gaan, waarom zou dit zijn?

Omdat ze geen idee hebben waar ze over praten???

Iedereen.

Omdat ze geen idee hebben waar ze over praten???

Haha...:D
Ik denk dat ze heel goed weten waar ze over praten!

Ze hebben alleen andere fysieke doelen. Ik vraag me alleen af wat dan het voordeel is van een 45graden Squat, of wat het nadeel is van een normale Squat.

Haha...:D
Ik denk dat ze heel goed weten waar ze over praten!

Ze hebben alleen andere fysieke doelen. Ik vraag me alleen af wat dan het voordeel is van een 45graden Squat, of wat het nadeel is van een normale Squat.

Het voordeel van een 45 graden squat is dat je er dan uitziet als een mietje. Bovendien worden je hamstrings dan minder belast, waardoor er meer druk op je knieën komt te staan. Dit heeft ook allerlei voordelen zoals blessures enzo.

De nadelen van een fullsquat zijn dat je er dikke gespierde benen van krijgt en dat je er sterker van wordt.

of vergis ik me ergens? :rolleyes:

Het voordeel van een 45 graden squat is dat je er dan uitziet als een mietje. Bovendien worden je hamstrings dan minder belast, waardoor er meer druk op je knieën komt te staan. Dit heeft ook allerlei voordelen zoals blessures enzo.

De nadelen van een fullsquat zijn dat je er dikke gespierde benen van krijgt en dat je er sterker van wordt.

of vergis ik me ergens? :rolleyes:

:D

Nu een wat meer wetenschappelijker antwoord... :p

Terug
Naar boven