AndroidHealthClinic

Nieuws Marokkaanse jongeren op de vuist met pieten

:yarly:
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.

Een eerstegeneratieallochtoon is zelf in het buitenland geboren, een tweedegeneratieallochtoon is in Nederland geboren en heeft ten minste één in het buitenland geboren ouder. Iemand die zelf in het buitenland is geboren, maar twee in Nederland geboren ouders heeft, wordt tot de autochtonen gerekend. Het 'land van herkomst' wordt voor de eerste generatie bepaald aan de hand van het eigen geboorteland, voor de tweede generatie aan de hand van het geboorteland van de moeder (en indien dit Nederland is, het geboorteland van de vader).

heej dan hoor ik ook bij de allochtonen van de eerste generatie nice....
eens kijken welke voordelen ik dan van de staat kan krijgen :D

Hier duid jij op volgens mij : van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren

jep, in je post stond duidelijk wanneer je eerste of tweede generatie allochtoon bent

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

heej dan hoor ik ook bij de allochtonen van de eerste generatie nice....
eens kijken welke voordelen ik dan van de staat kan krijgen :D

ben je marokkaan? :eek:

Een verkeerde opvoeding is niet enkel en alleen afhankelijk van het dom zijn.
Ik zal niet zeggen dat er een slechte opvoeding is omdat ouders dom zijn. Want er zijn genoeg 'domme' mensen die toch prima kinderen kunnen opvoeden. Alleen denk ik dat er in dit geval toch wel duidelijke aanwijzingen zijn die erop wijzen dat de ouders gewoon gefaald hebben op vlak van opvoeding, en dat heeft toch grotendeels te maken met hun eigen achtergrond. Ze beschikten blijkbaar niet over de nodige capaciteiten, of ze deden onvoldoende om hun kinderen op het rechte pad te houden. Dus ik vind hun verantwoordelijkheid echt verpletterend.

Ik zal niet zeggen dat er een slechte opvoeding is omdat ouders dom zijn. Want er zijn genoeg 'domme' mensen die toch prima kinderen kunnen opvoeden. Alleen denk ik dat er in dit geval toch wel duidelijke aanwijzingen zijn die erop wijzen dat de ouders gewoon gefaald hebben op vlak van opvoeding, en dat heeft toch grotendeels te maken met hun eigen achtergrond. Ze beschikten blijkbaar niet over de nodige capaciteiten, of ze deden onvoldoende om hun kinderen op het rechte pad te houden. Dus ik vind hun verantwoordelijkheid echt verpletterend.

Maar dan de definitie van "verkeerde" opvoeding. Hierbij komt de "cultuur" die men meegenomen heeft uit het geboorteland en doorspeelt op nakomelingen als aspect naar boven. Vervolgens wordt het een faal omdat er niet geinterfereerd mag worden met "cultuur" omdat dit behouden moet blijven en je dit niet mag opdringen.

lekker verwarrend allemaal zeg al met al :D
ja ach allochtoon of niet, als je de taal, cultuur en geschiedenis goed
onder de knie hebt ben je gewoon autochtoon :)

lekker verwarrend allemaal zeg al met al :D
ja ach allochtoon of niet, als je de taal, cultuur en geschiedenis goed
onder de knie hebt ben je gewoon autochtoon :)

Dan ben je idd gewoon een volwaardig Nederlander.
Veel van deze jongens, die hier wel gewoon zijn geboren, zijn dit niet.
Maar hier kunnen zij zelf vrij weinig aan doen. Hun ouders zijn gewoon berbers met heel andere opvattingen en over het algemeen veel minder ontwikkeling dan de gemiddelde Nederlander. Die jongens zitten hier in een tweestrijd tussen hun ouders die meestal geen nederlands spreken (vooral hun moeders niet) en nooit zijn ingeburgerd, en hun eigen leven in een maatschappij die heel verschillend is van die van hun ouders.
Ze worden opgevoed met heel andere normen en waarden en delen totaal geen nationaal gevoel, culturele overeenkomst.
Zo zijn ze niet thuis in Nederland, worden ze ook nog eens niet geaccepteerd doordat er gewoon een vicieuze circel is waarbij criminaliteit toeneemt onder deze bevolkingsgroep, hierdoor worden ze meer verstoten door de samenleving, wat weer voor meer poblemen zorgt met deze jongeren, die hierdoor ook meer groeperen.

Het land uit zetten is natuurlijk ook eigenlijk geen optie aangezien deze jongeheren hier geboren zijn. Maar zwaardere straffen, lange werkstraffen en verplichte inburgeringscursussen lijkt me een prima idee...

marokkanen zijn lievv

Terug
Naar boven