Fitness Seller

Marokkaanse overvaller breekt nek tijdens overval

Bezoekers in dit topic

Ano_1986

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 feb 2007
Berichten
1.036
Waardering
43
MOERKAPPELLE - De 62-jarige Spar-winkelier Dick Pak uit Moerkapelle die gisteren werd overvallen door een 20-jarige Marokkaan, heeft de gewapende dief van zich afgeslagen, waarbij deze van de trap viel en zijn nek brak. De overvaller overleed aan zijn verwondingen.

Twee Marokkaanse overvallers van 19 en 20 jaar drongen de Spar-supermarkt van Dick Pak aan de Dorpsstraat gistermorgen rond halfacht binnen. Het duo verschafte zich de toegang door achter de bakker aan te lopen toen deze net als iedere morgen vers brood kwam brengen. Hierbij kreeg het broodmeisje een pistool tegen haar hoofd.

Vervolgens gingen de twee overvallers de trap op naar het kantoor waar de eigenaar en zijn zoon Joris aan de koffie zaten. De twee moesten onder bedreiging van een pistool de geldlades afgeven. Hierbij werden twee kogels afgevuurd. Pak en zijn zoon werden opgesloten in het kantoor, maar Joris wist een glazen deur in te trappen.

"Toen de politie ter plaatse kwam lag de oudste overvaller meer dood dan levend onder aan de trap", verklaarde een overbuurvrouw gisteravond. Volgens een buurman zou de overvaller bij de val zijn nek hebben gebroken. De politie is de hele dag bezig geweest met sporenonderzoek. "De vier tijdens de overval aanwezige supermarktmedewerkers zijn gisteren allemaal gehoord", zei woordvoerster Nicolette Stoel. "Een van hen zien we als verdachte."

Naar huis gestuurd

De winkelier is na het verhoor wel weer op vrije voeten gesteld en naar huis gestuurd. Het is voor het eerst dat het openbaar ministerie tot deze maatregel overgaat en een burger die een belager verwondt, niet meteen oppakt. Hij kan wel verdacht blijven. Volgens het OM heeft de zaak kenmerken van een noodweersituatie.

Staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) zei maandag tijdens het Telegraaf Kerstconcert dat dit de nieuwe aanpak van het OM wordt. Iemand die aangevallen wordt door een gewelddadige inbreker of overvaller en zichzelf verdedigt door ook geweld te gebruiken, krijgt voortaan een bijzondere positie. Hij wordt wel als verdachte aangemerkt, maar niet aangehouden door de politie.

De tweede overvaller, die niet gewond raakte, is opgepakt.

Bron: Telegraaf
 
Hopen dat die twee als voorbeeld gezien gaan worden en dat er wat minder overvallen gaan gebeuren.
Die jeugd denkt dat ze alles ongestraft kunnen doen.
Als ze allebei door justitie opgepakt waren, stonden ze 2 uur later alweer op straat, nu iig 1 niet meer.
 
Het is al schandalig dat ze überhaupt een sporenonderzoek opstarten.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Wel mooi dat ze die winkelier met rust laten. Die man zijn dag was al zwaar genoeg lijkt me.
 
die man moet een lintje krijgen!
 
Hopelijk een duidelijk signaal voor andere bontkraagjes.
 
Burgerrechter spelen ftw! Mensen moeten ook gewoon het recht op het dragen van een wapen hebben, to protect their own property.
 
-
 
Laatst bewerkt:
LEKKKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR VOOR DIE KLOOTZAK echt beter ouwe :D:D
 
Gisteren nog op tv over het afhandelen van mensen die uit zelfverdediging handelen, die winkelier heeft zeker ook zitten kijken.
 
Goed dat het slachtoffer in deze situatie niet wordt opgepakt. Dat gebeurd voor het eerst.
 
Laatst bewerkt:
Verdiende loon, klaar.
 
Hierbij werden twee kogels afgevuurd. Pak en zijn zoon werden opgesloten in het kantoor, maar Joris wist een glazen deur in te trappen.

Ik zie het al voor me, hij dropt kick de overvaller door de glazen deur van de trap af, bad-ass.

Ik schrok er wel van dat de oudste 20 was, hoe jong zal die ander dan zijn?
 
Duidelijke signaalwerking! Hulde
 
Ik zie het al voor me, hij dropt kick de overvaller door de glazen deur van de trap af, bad-ass.

Ik schrok er wel van dat de oudste 20 was, hoe jong zal die ander dan zijn?

19, Je kan er niet vroeg genoeg bijzijn he:p
eigenlijk ff posten op marokko community.nl
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven