XXL Nutrition

Marokkanen zeer vindingrijk in Den Haag en Gouda

gast dream on. Gaan we nu de geschiedenis en kolonisatie van het land erbij betrekken. Heeft niets mee te maken. We hebben het over vandaag. Hebben ze marokko gekoloniseerd dan ofzo? Gaat erom dat er een 1ste, 2de of hooghuit 3de generatie marokkanen hier woont. En de geschiedenis gaat veel verder dan enkel een paar honder jaar terug met de kolonisatie, alsof het hele land daarop is gebouwd. En laten we de geschiedenis van marokko en al hun volk slachtingen al helemaal niet bij gaan halen.

hele fijne kerstdagen nog!

Laatst bewerkt:
Erg jammer, ik had je hoger ingeschat beste Klaaswitz. Ik dacht dat je met jouw intelligentie wel door sarcasme heen kon kijken.

Ik zou niet weten welk onderdeel van je gequote opmerking had moeten duiden op sarcasme. Verder volg ik jouw internetpersonage (sorry :o) hier op DBB nu ook weer niet zo nauwkeurig dat ik het direct op basis van posts uit het verleden zou herkennen als sarcasme.

Juist voor gehandicapten

Laten we dit eens "Verwilderianiseren":D

*cynisme aan*

Gehandicapten...er is geen grotere groep in de samenleving die zo massaal inteert op gemeenschapsgeld, zo slecht geintegreerd is in het normale maatschappelijke leven en zich zo graag anders behandeld wil zien dan de gemiddelde Nederlander.

Speciaal voor hen moeten we onze hele maatschappij aanpassen en vele miljoenen investeren in hun integratie; speciale inrij drempels, verlagingen van de stoepen, aanpassingen op de werkvloer, speciale stoeptegels, speciale vluchtroutes, aanpassingen in het OV, speciale toiletten waar alleen zij gebruik van mogen maken, speciale parkeerplaatsen die zo dicht mogelijk bij de eindbestemming liggen waar zij alleen gebruik van mogen maken, speciale tijden waarop alleen zij in het zwembad mogen komen, uitkeringen en subsidies, op kosten van de belastingbetaler huisdieren krijgen, electrische stoelen....noem maar op...

En de meesten "gebruiken" ook nog...allemaal chemische troep...meestal ook gesubsidieerd verkregen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat zvelen van hen zich zo maar aan het normale maatschappelijke leven willen ontrtekken door gewoon het gore lef te hebben om hun leven gewoon een meter tot soms meer te verlagen zodat we ze niet eens recht in de ogen kunnen kijken en steeds maar voorover moeten bukken.

....en weet je wat nog veel erger is...sommigen van hen spreken niet eens fatsoenlijk Nederlands en lopen een beetje in hun rare taaltje mong**l te doen op straat. Je woont GVD in Nederland....LEER normaal Nederlands!!

Wel op onze zak leven....maar integreren HO MAAR!

;););););):p:p:p:p;););););)

* cynisme uit*

Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten welk onderdeel van je gequote opmerking had moeten duiden op sarcasme. Verder volg ik jouw internetpersonage (sorry :o) hier op DBB nu ook weer niet zo nauwkeurig dat ik het direct op basis van posts uit het verleden zou herkennen als sarcasme.

:roflol:

Het was ook geen sarcasme, alleen de opmerking kwam em achteraf minder goed uit nadat hij zag dat hij niet serieus werd genomen.

Ik duidde op sarcasme met die post omdat elke e-hero hier natuurlijk zou beweren dat ze de desbetreffende Marokkanen opvoedkundige tippen zouden verkopen.

ik zou ze sneeuw laten eten!

Dat tuig moet met hun poten van onze sneeuw afblijven!
Nederlands leren of een keer een douche pakken ho maar..

Maar met onze sneeuw spelen dat kan dan in 1 keer weer wel..

Laatst bewerkt:
Een volk moet technisch of op zn minst al intellectueel voor zitten op een ander volk om deze tot slaaf te kunnen maken. Nederland raakte aan zn slaven door zn technische superioriteit.Als men Nederland in het acient regime ziet ziet mn dat mn pas in de 16e eeuw van slaven gebruik maakte,voor deze slaven de 'verkrijgen' had men al een heleboel technische vernieuwingen nodig, want op een roeibootje naar java gaan is nu niet bepaald een leuke zondags activiteit. De slavernij werd daarna rond de 18e eeuw afgeschaft, ik ontken niet dat Nederland grote rijkdommen vergaarde, maar met de intrede van de industrieel revolutie maakten die goederen zo goed als niets meer uit voor de nederlandse rijkdommen. Dus van Nederland kan wel gezegt worden dat het 90% van zn weelde zelf verhaard heeft. En het percentage slaven in nederland is bijna te verwaarlozen maarja nog nooit van 3hoeks handel gehoord zeker?

Je bedoelt dat wij die slaven gewoon kochten van de kuststammen die ze voor ons gingen vangen in de binnenlanden.

Dat Nederland pas laat de beschikking kreeg over de slavenhandel was omdat eerst de Portugezen en later de Spanjaarden de slavenhandel domineerden. Na 1648 (vrede van Munster) kreeg de Republiek een groter deel van de slavenhandel in handen simpelweg omdat toen de oorlog voorbij was. Echter was dat relatief klein omdat de handel van slaven werd gedomineerd door Spanje en het alleenrecht van slavenhandel in hun gebieden in handen was van de houder van de Assiento Los Enclavos Negros....de rest mocht geen slaven handelen op Spaans en Portugees gebied. In enkele jaren hebben kooplui uit de Republiek subcontracten ontvangen waarmee zij gebruik konden maken van de Assiento.

In de vroege Nederlandse koloniale geschiedenis hebben we buitengewoon weinig gebruik gemaakt van technologisch en cultureel overwicht,. Een beetje Nederlander verdiepte zich in culturele tegenstellingen en buitte die uit door lokale stammen en groepen tegen elkaar uit te spelen en zo de bevolking te onderdrukken.

Neemt niet weg dat wij tot ver in de 19e eeuw mensen in onze kolonies structureel hebben onderdrukt en uitgebuit en tot ver na WOII wilden onderwerpen....en dat niets in jouw betoog dat weerlegt. Dat zou dus volgens de door jouw gehanteerde logica moeten betekenen dat de aard van de Nederlander dus een onderdrukkende, uitbuitende en vooral ook onderwerpende aard is.

Je bedoelt dat wij die slaven gewoon kochten van de kuststammen die ze voor ons gingen vangen in de binnenlanden.

Dat Nederland pas laat de beschikking kreeg over de slavenhandel was omdat eerst de Portugezen en later de Spanjaarden de slavenhandel domineerden. Na 1648 (vrede van Munster) kreeg de Republiek een groter deel van de slavenhandel in handen simpelweg omdat toen de oorlog voorbij was. Echter was dat relatief klein omdat de handel van slaven werd gedomineerd door Spanje en het alleenrecht van slavenhandel in hun gebieden in handen was van de houder van de Assiento Los Enclavos Negros....de rest mocht geen slaven handelen op Spaans en Portugees gebied. In enkele jaren hebben kooplui uit de Republiek subcontracten ontvangen waarmee zij gebruik konden maken van de Assiento.

In de vroege Nederlandse koloniale geschiedenis hebben we buitengewoon weinig gebruik gemaakt van technologisch en cultureel overwicht,. Een beetje Nederlander verdiepte zich in culturele tegenstellingen en buitte die uit door lokale stammen en groepen tegen elkaar uit te spelen en zo de bevolking te onderdrukken.

Neemt niet weg dat wij tot ver in de 19e eeuw mensen in onze kolonies structureel hebben onderdrukt en uitgebuit en tot ver na WOII wilden onderwerpen....en dat niets in jouw betoog dat weerlegt. Dat zou dus volgens de door jouw gehanteerde logica moeten betekenen dat de aard van de Nederlander dus een onderdrukkende, uitbuitende en vooral ook onderwerpende aard is.

Jij begrijpt tenminste waarom ik het onderwerp aankaartte, haha. Als ik Nederland en haar geschiedenis zwart wilde maken had ik daarvoor wel een topic gestart, doe ik niet dus men mag zijn conclusie trekken.

neersteken!!!

Wenste dat ik een dikke SUV had met sneeuwkettingen..

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren was het toevallig op het nieuws.. en wat hoorde je? Het zijn voornamelijk marokkanen daar in Gouda, omdat het een marokkanenbuurt is.

Pwned.

Terug
Naar boven