AndroidHealthClinic

massa-kuur ---- maximum winst

Seppe

Cool Novice
Waardering
0
Men zegt dikwijls dat proviron de massa (spiermassa) in een kuur in de negatieve zin zou beinvloeden, zodat je niet het maximum uit je kuur zou halen... Dit met betrekking tot de estrogenen (dacht ik)...

Nu, hoe zit dat dan met winstrol? Doet dit in zekere zin niet hetzelfde?

Het zijn beiden DHT-varianten...

Winsrol word gebruikt voor hardheid (minder vocht,...), proviron doet toch hetzelfde (ongeveer toch)...

Is mischien lastig (of stom) om hierover te discussieren want over het feit dat proviron de massa in een kuur negatief zou beinvloeden zijn de meningen al verdeeld.

En met de massa bedoel ik niet vocht (of vet) heb het dan over de uiteindelijke spiermassa.

Alvast bedankt.

• Topic Starter Topic Starter
Niemand?

als je alleen winstrol gebruikt gedurende 6 weken, zul je iets bijkomen. doe je hetzelfde met proviron zul je niets bijkomen. ik veronderstel dat proviron alleen androgeen is zonder een anabool effekt te hebben terwijl winstrol androgeen is en een lichte anabole werking heeft.

Hmmm, moeilijk te zeggen voor mij.

Kijk, Proviron hoort voor mij bij de anti-e's zoals Nolvadex en Arimidex.
Er zijn er ook die zeggen dat Proviron bij de anabolen hoort maar ik heb nog nooit iemand een kuurtje Proviron met testo zien doen om er groter van te worden snap je?

Ik heb het nogeens nagevraagd bij wat kennissen overzee en die zeggen inderdaad dat Proviron, zij het in mindere mate, je massawinst negatief beinvloedt aangezien het nog altijd een anti-e is.

Winstrol is een AAS met een heel verschillende werking en een ander doel.
Je kunt deze niet met elkaar vergelijken, sla er een gemiddelde AAS-woordenboek-page erop na en je kunt het constateren.

Seppe zei:
Men zegt dikwijls dat proviron de massa (spiermassa) in een kuur in de negatieve zin zou beinvloeden, zodat je niet het maximum uit je kuur zou halen... Dit met betrekking tot de estrogenen (dacht ik)...

Nu, hoe zit dat dan met winstrol? Doet dit in zekere zin niet hetzelfde?

Het zijn beiden DHT-varianten...

Winsrol word gebruikt voor hardheid (minder vocht,...), proviron doet toch hetzelfde (ongeveer toch)...

Is mischien lastig (of stom) om hierover te discussieren want over het feit dat proviron de massa in een kuur negatief zou beinvloeden zijn de meningen al verdeeld.

En met de massa bedoel ik niet vocht (of vet) heb het dan over de uiteindelijke spiermassa.

Alvast bedankt.

Proviron zorgt grotendeels voor een hardere spierkwaliteit doodat het aromatisering tegen gaat en is zelf verder heel licht anabool. De remming van proviron op de werking van de andere middellen is nihil dit in tegenstelling tot nolvadex bv waarvan de remming een stuk groter is.

Proviron®: Werking
Dit medicijn bevat een mannelijk geslachtshormoon (= androgeen) dat de mannelijke geslachtskenmerken bevordert en de coïtusuele functies van de man stimuleert.
Dit medicijn bevordert de celgroei en heeft een eiwit-sparend effect (= anabole werking).

[Link niet meer beschikbaar]

Type Proviron in en kijk maar wat er uitkomt. :)

Alvast bedankt...

Vond en vind dat proviron precies nergens thuishoort... Vind ook niet dat je het kan vergelijken met armidex of nolva...

Wanneer zouden jullie proviron nemen? Toch niet ipv Nolva ofzo?
Ter preventie? Dus dan voor iets minder massa en meer zekerheid?

Of wanneer je nolva dient te nemen er ook provi bij nemen...

Is mischien belachelijk maar zat er over te denken en krijg het niet uit mijn hoofd...

Bedankt...

Je kunt het in die zin vergelijken met Arimidex en Nolva dat het anti-oestrogeen is!!

Aangezien het nut van Arimi, Nolva en Provi eenzelfde doel dient kun je het zeker wel vergelijken.
Ik kreeg voor aanvang van mijn kuur in 2003 last van gyno en koos voor de mildste vorm van anti-oestrogene behandeling en dat is met Proviron.

Waar Nolvadex alleen de aromatisering tegenhoudt als die al aan de gang is, stopt Proviron de aanvoer ook.

Ok...

Zou je dan wanneer je last krijgt van gyno ipv 40mg nolva te gebruiken, niet beter 20mg gebruiken ik combi met proviron?

De meeste gaan (precies) direct en enkel voor nolva...

Dus mischien nolva in combi met provi en daarna enkel provi?

????

Nou...ik kan het niet onderbouwen met feiten ofzo omdat ik de kennis niet heb maar ik had vorige week gyno en toen ben ik begonnen met proviron 25mgEOD en het is een stuk minder. Ik heb ook het idee dat het vochtafdrijvend werkt. Het werkt wel minder snel als Nolva naar mijn ervaring wat gyno betrefd maar het doet er zeker niet aan onder.

Krijg je gyno dan zou ik persoonlijk opten voor Nolva, als je echte hebt, geen GS dus.

Thanks...

Heb nog niet echt last gehad van gyno...
Laatste keer dacht ik het toch een beetje te hebben en heb ik proviron gebruikt...

Werd er harder van en gyno verdween...

Heb nolva liggen maar nog niet hoeven te gebruiken.

Wil deze winter een echte massakuur doen en het maximum er uit halen, dus daarom deze vragen over mischien iets dom...

Er wordt veel meer over nolva gepraat dan over proviron... (Het geen ik gelezen heb toch)

Bedankt voor de reacties.

Klopt idd meeste mensen zweren bij Nolva. Ken er maar weinigen die echt Proviron voor die doeleinden gebruiken. Was trouwens echt geen domme vraag ik vind het fijn om eens een post te lezen van een 'beginneling' die echt duidelijk research gedaan heeft en de moeite heeft genomen om zelf achter een antwoord te komen.

Mocht je nog hulp nodig hebben helpen we je graag bro...

Precies, ik vind je vragen interessant Seppe.

Laat ik het zo zeggen: Als er morgen iemand van een bepaald kaliber blèrt dat Proviron hét middel tegen gyno is lopen alle schaapjes achter die opmerking aan en wordt dat dé quote van zoner 2004.

Ik heb mijn keuze op Proviron laten vallen als anti-e omdat iemand die ik ken veel in het pro-circuit verkeerd en verhalen hoort van extreme gevallen van extreme mensen.
Mensen die dus niet tegen Nolva kunnen en dus andere dingen moeten gebruiken of mensen die een andere visie hebben dan dezelfde die ze al jaren op boards bezigen.

Zo kwam ik erachter dat Proviron voor mij het antwoord was op m'n gyno en toch de minste invloed op m'n gains had.
Ik wil daarom als nakuur met een combi Nolva/Provi en Clomid starten, maar allen laag gedoseerd en dus geen mega-front-doseringen.
Dan ga ik het afmaken met een natuurlijk supplement dat momenteel hoog scoort bij collega's en dan vind ik mijn nakuur denk ik heel geslaagd.

Bedankt

Over nakuur en provi gesproken:
Als je bijvoorbeeld week 10 eindigt met 400mg deca en 50mg (of 100mg) winstrol (die je EOD hebt gezet) dan begin je in week 13 of zelfs week 14met je nakuur meestal bestaande uit clomid en/of nolva.
Kan je dan niet van week 11 tot 13 (of 14) beter proviron nemen vermits dit niet enkel anti-e is maar ze ook tegengaat of afbouwt? Moet je dan niet minder nemen in je 'echte' nakuur en wordt ze dan niet effectiever?

Wordt nu mischien wel dom maar het is voor mij niet duidelijk dus blijf ik maar doorvragen en denken... Heb het nog nergens gelezen maar ja...

@DBC01: Wat is dat natuurlijk product dat hoog scoort bij collega's?

Of heb ik iets gemist?

Seppe,

Als je je laatste shot Deca in week 10 zet, dan gaat dat pas in week 12 of 13 daadwerkelijk werken. Het is dus van het grootste belang dat je niet al te vroeg met je nakuur begint, als je toch geen last van gyno hebt kun je die Proviron dus ook laten staan in de laatste week.

Het natuurlijke product betreft Pro Male
http://www.nutriplaza.nl/index.php?showproduct=show&idee=380

Was mischien niet helemaal duidelijk...

Zou mijn nakuur ook pas beginnen in week 13 of beter week 14...

Dacht hier ergens eens gelezen te hebben dat provi in zekere zin het oestrogeen/estrogeen niet enkel tegenhield maar ook afbrak... (mischien simplistisch, bedoel dat het zich hecht aan de receptoren maar ook zorgde voor een daling in aanmaak of dergelijke) en dus bijgevolg sneller zou herstellen...

Maar inderdaad is het nogal dwaas als je laatste injectie inkickt als je met die proviron bezig bent en geen last hebt van gyno...

Ga deze winter een lekkere massakuur doen en zal een van de dagen al eens iets posten...

Je zegt dat je met provi/nolva en clomid zou nakuren of nakuurt, kan je daar behalve van horen zeggen een duidelijke reden voor geven (is goed bedoelt hé)?
En welke doseringen zou je nemen (ongeveer, weet dat het van kuur tot kuur zal afhangen)

Nolva en Clomid omdat het een goeie combi is gebleken (Clomid heeft in wetenschappelijke studies het onmogelijke voor elkaar gekregen bij BB'ers bij wie de eigen testaanmaak compleet plat lag) en Proviron omdat het naast de anti-e werking ook nog een hardere looks geeft. Heb je last van een strontvloed aan oestrogeen na je kuur dan wordt die nogeens lekker weggevreten door de Proviron.

Doses?
Vroeger nam ik frontloads van Nolva en Clomid.
Nu wil ik wat lager doseren met Provi erbij.

Denk aan
Week 1 Nolva 40mg Clomid 50mg
Week 2 Nolva 20mg Clomid 50mg Proviron 50mg
Week 3 Nolva 20mg Clomid 50mg Proviron 50mg
Week 4 Proviron 50mg

Week 6 Pro Male 6 weken, dan 2 weken rust en weer 6 weken.

Maar:
Let wel, dit is een voorbeeld aangaande mijn eigen visie op mijn eigen kuur.
Ik heb namelijk geen Deca-kuurtje gedaan maar een goeie hoeveelheid test, EQ en Tren verorberd!

Wil niet betweterig overkomen.
MAAR...
Proviron is een hormoon dat de lichaamseigen aanmaak van testosteron mede onderdrukt...een nakuur dient toch om de lichaamseigen aanmaak weer op te starten ?
Door proviron te gebruiken doe je net het omgekeerde en sta je op het einde van de nakuur even ver als toen je er aan begon.
Zie ; www.bodybuilding.com/fun/catprov.htm
Verwijzingen genoeg maar heb deze gebruikt omdat Peter Van Mol wellicht een bekende van je is.
Heb hier al veel interessante dingen gelezen maar blijkbaar is een kritische blik af en toe eens nodig.
Mesterolone = proviron = hormoon dat lichaamseigen testosteronaanmaak onderdrukt.
.
DBC01 zei:
Nolva en Clomid omdat het een goeie combi is gebleken (Clomid heeft in wetenschappelijke studies het onmogelijke voor elkaar gekregen bij BB'ers bij wie de eigen testaanmaak compleet plat lag) en Proviron omdat het naast de anti-e werking ook nog een hardere looks geeft. Heb je last van een strontvloed aan oestrogeen na je kuur dan wordt die nogeens lekker weggevreten door de Proviron.

Doses?
Vroeger nam ik frontloads van Nolva en Clomid.
Nu wil ik wat lager doseren met Provi erbij.

Denk aan
Week 1 Nolva 40mg Clomid 50mg
Week 2 Nolva 20mg Clomid 50mg Proviron 50mg
Week 3 Nolva 20mg Clomid 50mg Proviron 50mg
Week 4 Proviron 50mg

Week 6 Pro Male 6 weken, dan 2 weken rust en weer 6 weken.

Maar:
Let wel, dit is een voorbeeld aangaande mijn eigen visie op mijn eigen kuur.
Ik heb namelijk geen Deca-kuurtje gedaan maar een goeie hoeveelheid test, EQ en Tren verorberd!

Allereerst is het mij te doen om de oestrogeen-aanval stop te zetten, daarna begin ik met het opstarten van de eigen aanmaak.
Die eigen aanmaak spoor ik het liefste niet aan met chemische middelen omdat daarvan al 1000 keer is aangetoond dat dat slechts uitstel is.

Terug
Naar boven