AndroidHealthClinic

Massa schema

sjobba

Novice
Waardering
0
Ik heb zojuist bill* achter de rug, ongeveer 2 maanden volgehouden..(samen met Jorin, http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/jorin-s-bill-star-logje-153940 ) Nu wil ik wat voor massa gaan doen, en had dit schema'tje in gedachten. Misschien een overkill met die barbell shrug erbij? Let overigens niet op de gewichten, dit is voor mezelf (heb 't zo uit m'n Word documentje gekopieerd). Graag jullie mening..!

Stats: Lengte 180cm, gewicht 67.7kg

Dag 1 (maandag)
Squat 8x35, 8x40, 6x50
Calves Raises 13x40, 10x50, 8x60
Benchpress 8x30, 8x37.5, 6x47.5
Barbell curl 8x21.5, 8x26.5, 8x29
Preacher dumbbell curl 8x20, 8x25, 8x30
Barbell shrug 8x75, 8x90, 6x100

Dag 2 (woensdag)
Deadlift 5x45, 5x55, 5x65
Pullups 3x8
Narrow grip pulldown 8x35, 8x40, 8x55
BOR: 8x35, 8x45, 8x52.5
Side Raises 4x8 8x4, 8x6, 8x8, 8x10
Cross body crunch 8x3

Dag 3 (vrijdag)
Leg press 8x80, 8x110, 6x 130, 6x140
Bench 5x 32.5, 5x40, 5x52.5
MP 5x 20, 5x25, 5x30
Dips 3x8
Pushdown 8x 10, 8x15, 8x20
Ab Crunch Machine 12x30, 10x40, 8x45

Alvast bedankt.

Je stats zijn zo laag dat je beter Rippetoe kan gaan doen + je zal ook meer massa pakken

Agreed met Koef... of je moet echt heel veel gaan vreten met dat andere schema (goed gebalanseerd ofcourse).

Sowieso veel vreten

• Topic Starter Topic Starter
Veel vreten doe ik sowieso.. eiwit/koolhydraat rijke producten (pinda's, brood, groente, melk, kwark, etc). Ben in de afgelopen 2 maanden ook 3,5KG aangekomen, i.c.m. het Billstar schema uiteraard. Maar dit schema heb ik gemaakt op basis van het schema van wwe, maar is dus niet zo goed als de rippetoe met mijn stats, zo te horen?

Veel vreten doe ik sowieso.. eiwit/koolhydraat rijke producten (pinda's, brood, groente, melk, kwark, etc). Ben in de afgelopen 2 maanden ook 3,5KG aangekomen, i.c.m. het Billstar schema uiteraard. Maar dit schema heb ik gemaakt op basis van het schema van wwe, maar is dus niet zo goed als de rippetoe met mijn stats, zo te horen?

Ik zie geen reden om daar dan niet mee verder te gaan.

omdat ik vond dat ik bestwel op m'n top zat zegmaar.. qua gewichten. als ik door zou gaan zou ik m'n uitvoering verkloten, dus dacht ik.. ff stoppen nu. Maar nu wil ik dus een massa schema gaan doen.. dus vandaar.

Je kan prima massa gainen met Bill Starr en Rippetoe. En als je stagneert neem je een stapje terug. Je komt vanzelf over die drempel.

Denk anders eens na over Stronglifts 5x5. Ook een leuk programma.

Je kan prima massa gainen met Bill Starr en Rippetoe. En als je stagneert neem je een stapje terug. Je komt vanzelf over die drempel.

Denk anders eens na over Stronglifts 5x5. Ook een leuk programma.

Die is zeker leuk inderdaad, en als je stats nog dusdanig laag zijn zoals nu kan je best nog kracht gainen en zeker ook massa daardoor.

ik snap zowieso niet hoe mensen met een vast gewicht in hun schema willen trainen..

al voel je je brak kun je eigenlijk minder..voel je je super kun je meer..

Preacher dumbbell curl 8x20, 8x25, 8x30

Typfoutje?
Indien niet, wil ik je wel eens zien preacher curlen met een dumbbell van 30kg!

Verder wil je voor alle grote spiergroepen (compounds) 1 oefening doen, en voor biceps 2 isolatie-oefeningen na elkaar ???

Doe 3 dagen pw een fullbody of 4 dagen pw een split, niet ergens iets ertussen! Gezien je stats, zou ik voor 't eerste kiezen.

Typfoutje?
Indien niet, wil ik je wel eens zien preacher curlen met een dumbbell van 30kg!

Verder wil je voor alle grote spiergroepen (compounds) 1 oefening doen, en voor biceps 2 isolatie-oefeningen na elkaar ???

Doe 3 dagen pw een fullbody of 4 dagen pw een split, niet ergens iets ertussen! Gezien je stats, zou ik voor 't eerste kiezen.

Hij bedoelt een soort van preachercurl op een machine. heb hem gezegd dat hij het beter met losse dumbbells kon doen maar hij vindt dit relaxter. Ik vond zelf dat hij ook nog wle even door kon met billstarr, maar hij wou even wat anders :)

ik snap zowieso niet hoe mensen met een vast gewicht in hun schema willen trainen..

al voel je je brak kun je eigenlijk minder..voel je je super kun je meer..

Ik heb ook in mijn beginpost gezegd let niet op de gewichten dit is voor mezelf. Dit is dan ook een indicatie van wat het ook alweer was, zo hoef ik niet iedere keer weer te gaan bedenken(/uit te proberen) hoeveel het ook alweer was, maar maakt niet uit.

Hij bedoelt een soort van preachercurl op een machine. heb hem gezegd dat hij het beter met losse dumbbells kon doen maar hij vindt dit relaxter. Ik vond zelf dat hij ook nog wle even door kon met billstarr, maar hij wou even wat anders :)

dankje Jor :D. En ja heb de oefening zo laten staan, ik snap zelf wat ik ermee bedoel.. aangezien ik de naam van die oefening op de machine nergens kon vinden. Ik weet 't, losse dumbbells is beter, maargoed.. Ik zit er net als Jorin aan te denken weer terug te gaan naar Billstar, dankzij deze berichten. Thanks!

Terug
Naar boven