wat vind jij het beste aantal reps voor massa?
1e set 10x
2e set 8x
3e set 6x
of
1e set 12x
2e set 10x
3e set 8x
nou??
1e set 10x
2e set 8x
3e set 6x
of
1e set 12x
2e set 10x
3e set 8x
nou??
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het verschil van 2 reps per set zal hier niet zoveel uitmaken, het ligt een beetje aan de persoon zelf.Wierd zei:wat vind jij het beste aantal reps voor massa?
1e set 10x
2e set 8x
3e set 6x
of
1e set 12x
2e set 10x
3e set 8x
nou??
Centaur zei:Het verschil van 2 reps per set zal hier niet zoveel uitmaken, het ligt een beetje aan de persoon zelf.
Belangrijk voor massa training is dat je explosief traint....even opwarmen, en daarna gelijk knallen met gewichten waarbij je maar net de aantal reps in een set haalt.
Als je bv gaat barbell curlen met 20 kilo, en je doet de de eerste set 12 keer terwijl je het ook makkelijk 20 keer kan doen, zit je dus te laag in gewicht. De 12de (of 10de ) keer moet je maar net kunnen halen.
En zo ga je elke set af, steeds het maximale gewicht voor de aantal reps.
plat op schuin)Extend zei:Centaur, dat is persoons verschillend, dat met triceps/borst trainen op 1 dag. Ik doe dat, en heb het ook anders gedaan maar dat wil echt niet voor mij. Je moet het zelf uitproberen en dat is met alles zo, je kan niet zeggen, als je 2 reps meer/minder doet is beter, je moet het zelf uitproberen. punt.
dream warrior zei:hou het op 8 voor massa wie bouwt nu massa met 20 herhalingen![]()
Henk Visserdream warrior zei:hou het op 8 voor massa wie bouwt nu massa met 20 herhalingen![]()

En hoeveel setje rukken per dag?Adema zei:een maat van mij had op z'n 14e 35cm armen van elke dag een set(50x oid) opdrukken
![]()
(en ja, voor een 14jarige is dat HUGE)