Fitness Seller

Massa

julianB

Cool Novice
Waardering
2
ik heb een vraagje hoeveel sets en hoeveel herhaling is nou het best als je voor massa traint ?

alvast bedankt voor julie reacties/antwoorden:)

8/10/12 reps

10-12

10-8-6-6 ???

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor julie antwoorden hier kan ik wat mee:P

Beperk je iig niet teveel met repranges, varieer, ik zou ook onder de 6 gaan. Succes!

okee:), in de muscle & fitness stond een massa schema met 5 sets en dan / 8/9/10/12

is het beter gewoon 4x10 of 4x8 beetje afwisselen of die van M&F

Ligt een beetje aan je intensiteit, het aantal oefeningen en het aantal keer dat je een spier per week traint. Voor elke oefening 5 werksets doen en dan ook nog meerdere oefeningen per lichaamsdeel lijkt me niet verstandig in ieder geval. Maar je moet dan ook niet alles geloven wat je in de Muscle & Fitness leest.

Als je doel massa is zou ik kiezen voor een reprange van 6 tot 8.

Ligt een beetje aan je intensiteit, het aantal oefeningen en het aantal keer dat je een spier per week traint. Voor elke oefening 5 werksets doen en dan ook nog meerdere oefeningen per lichaamsdeel lijkt me niet verstandig in ieder geval. Maar je moet dan ook niet alles geloven wat je in de Muscle & Fitness leest.

Als je doel massa is zou ik kiezen voor een reprange van 6 tot 8.

ik train elke spier groep 1x per week en sommige 2x:)

oke dan ga ik 6-8 reps doen:D

Ik wissel elke 2 weken.
Week 1 en 2 bijv 15reps en 2 sets
Week 3 en 4 bijv 6reps en 4 sets
Week 5 en 6 bijv 10reps en 3 sets

Werkt erg goed tot nu toe en ik blijf elke week spierpijn houden :rolleyes: ;)

Alle rep ranges zullen op den duur voor extra massa zorgen, maar meestal word van 5 tot 15 aangeraden met een belasting van 75-85% 1RM

Alle rep ranges zullen op den duur voor extra massa zorgen, maar meestal word van 5 tot 15 aangeraden met een belasting van 75-85% 1RM

dus bijvoorbeeld week 1 8-6 reps en week 2 8-10 reps ? en wat bedoel je precies met dat laatste over 1RM?:)

het gewicht gebruiken wat je met 1 rm kan.

dus als je 1x 100 kg kan banke
dan dus 5 tot 15x 75 tot 85 kg.

RM = Repetition Maximum

Terug
Naar boven