Fitness Seller

Rug strakker trainen

Bezoekers in dit topic

Dus het is mogelijk met behoud van het vetpercentage? Dat is eigenlijk mijn voornaamste vraag.
Jahoor. Want als je spieren groter worden zie je ze eerder. Maar als je wat vet verliest dan zie je ze beter. Succes :)
 
Het is dat je het idee erbij geeft, want anders had ik het niet gezien.

Als je je afvraagt waarom je het niet mooi vind, bestaat er een kans dat je referentie van mooi misschien niet bij jou past? Sowieso als je gaat uitzoeken hoe de referentie van wat je mooi vind tot stand komt nogal dom en demotiverend voor het beoordelen van je eigen physique. Dat relativeren kan al helpen om jezelf nog mooier te vinden en weten wat de realistische vervolgstappen voor je zijn.

Daarnaast gaat je rug trainen niet zo hard als dat je zou verwachten. Disbalans in training geeft naast minder mooi resultaat (symmetrie word over het algemeen als mooi gezien) ook nog eens een kans op een verslechtering van je houding.

Hoop je hiermee een zetje te geven naar een compleet trainingsschema ;)

Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik heb er alleen anders uitgezien. Na 2 zwangerschappen veranderd je lichaam compleet en dat is bij iedere vrouw natuurlijk anders. Ik verloor veel gewicht (woog al nier heel veel) en als je aankomt, zul je er niet gelijk uitzien als voorheen. Realistisch blijven is zeker belangrijk. Bedankt voor je woorden. Ik ga zeker weten mijn bovenlichaam trainen. Jullie hebben me allemaal gemotiveerd :).
 
Jaa mijn onderlichaam is wel 2x zo groot als voorheen. Ben goed op weg na 10 maanden zwaar trainen. Ik ga een roeitrainer aanschaffen 🙂. Het lijkt alleen alsof het nooit goed is. Hieronder foto van lichaam om een idee te geven van mijn brede schouders in verhouding tot de rest van het lichaam.
Oh, ik zou geen vet meer proberen te verliezen. Gewoon 2 x p week:
2 a 3 rug oefeningen
3 sets van ongeveer 10 herhalingen
Bijvoorbeeld:
Maandag 1 arm db rows en assisted pull ups
Do of vrijdag deadlift en chest supported rows
Lat pull downs kunnen er oom ergens in.
Veel meer oefeningen doe ik eigenlijk niet.. Barbell rows nog.

Als je daarbij voldoende proteïne eet (2,3 gr p kg lichaamsgewicht) dan gaat t snel :). En dan ga je nooit tevreden zijn, maar dat is een ander verhaal :p
 
Oh, ik zou geen vet meer proberen te verliezen. Gewoon 2 x p week:
2 a 3 rug oefeningen
3 sets van ongeveer 10 herhalingen
Bijvoorbeeld:
Maandag 1 arm db rows en assisted pull ups
Do of vrijdag deadlift en chest supported rows
Lat pull downs kunnen er oom ergens in.
Veel meer oefeningen doe ik eigenlijk niet.. Barbell rows nog.

Als je daarbij voldoende proteïne eet (2,3 gr p kg lichaamsgewicht) dan gaat t snel :). En dan ga je nooit tevreden zijn, maar dat is een ander verhaal :p

Ik heb nooit vet hebben proberen te verliezen haha. Ben juist in vetmassa gegroeid, ik woog 44. Train trouwens gewoon thuis in mijn minigym. Ik doe wel rdl sinds 2 maandjes, zie wel al een beetje verschil in mijn rugspieren. Heb je enig idee hoeveel ik zou moeten roeien als ik mijn rug wil trainen? Ik ga sowieso een paar oefeningen met losse gewichten erbij doen. Maar een beetje roeien is goed voor mijn conditie.

Dat laatste heb ik inderdaad gemerkt.. hahaa
 
Ik heb nooit vet hebben proberen te verliezen haha. Ben juist in vetmassa gegroeid, ik woog 44. Train trouwens gewoon thuis in mijn minigym. Ik doe wel rdl sinds 2 maandjes, zie wel al een beetje verschil in mijn rugspieren. Heb je enig idee hoeveel ik zou moeten roeien als ik mijn rug wil trainen? Ik ga sowieso een paar oefeningen met losse gewichten erbij doen. Maar een beetje roeien is goed voor mijn conditie.

Dat laatste heb ik inderdaad gemerkt.. hahaa
Met roeien gaat dat heel geleidelijk. Maar dat is cardio.

Gewicht dat je maximaal 15 keer kan optillen of minder vaak tot iets van 4 a 5 keer maximaal zorgt voor het meest spiergroei. Mik op 10 herhalingen als je zou falen op 12 bijvoorbeeld. Als ik juist eet zie ik soms al na een paar dagen verschil. Maar houd rekening met meetbare veranderingen na 6 weken ofzo als je er serieus tegenaan gaat.
 
Heb je enig idee hoeveel ik zou moeten roeien als ik mijn rug wil trainen? Ik ga sowieso een paar oefeningen met losse gewichten erbij doen. Maar een beetje roeien is goed voor mijn conditie.

Dat laatste heb ik inderdaad gemerkt.. hahaa

Dat laatste is dan ook wat het doet, je krijgt er roeiconditie van, maar meer eigenlijk niet. Het is een vorm van cardio (wel een iets zwaardere vorm vond ik, maar ik vond het al snel ruk, want met mooi weer zat je nog op zo'n dingen binnen te horren).

Het 'trainen' van de rug zou ik dus iets specifieker maken;
- Wil je roeiconditie en je cardiovisculaire systeem aanspreken, dan ga je roeien
- Wil je je spieren trainen dan pak je het beste losse gewichten en doe je KT

Maar eigenlijk is de discussie eigenlijk al te specifiek en moeten we denk ik 2 stappen terug naar de vraag: welkom! wat zijn je doelen?
Dit om beter advies te kunnen geven wat roeien en KT jou zou helpen met je doelen.... straks wil je een triathlon gaan doen en ben je alleen in de gym en op de roeier te vinden (because they said so ;) )
 
Maar eigenlijk is de discussie eigenlijk al te specifiek en moeten we denk ik 2 stappen terug naar de vraag: welkom! wat zijn je doelen?
Dit om beter advies te kunnen geven wat roeien en KT jou zou helpen met je doelen.... straks wil je een triathlon gaan doen en ben je alleen in de gym en op de roeier te vinden (because they said so ;) )

Haha ik weet niet of ik op de juiste forum zit. Maar ik wil geen bodybuilder worden en ook geen triathlon doen🤣. Had alleen een vraag en dacht dat ik die hier wel kon stellen.

Mijn doel is om strakker te worden en meer spierdefinitie te krijgen, vooral rug. Goede benen en billen werk ik al een tijdje aan met goede resultaten, maar net als iedereen op deze forum 'het is nooit goed'. Vind het overigens lekker om telkens extra gewicht erop te kunnen gooien. Helaas kom ik heel moeilijk aan. In 10 maanden 4kg behaald. En ik mag zeker niet klagen voor mijn lengte. Maar ik eet al 2200-2300 calorieen per dag met moeite.
 
Haha ik weet niet of ik op de juiste forum zit. Maar ik wil geen bodybuilder worden en ook geen triathlon doen🤣. Had alleen een vraag en dacht dat ik die hier wel kon stellen.

Mijn doel is om strakker te worden en meer spierdefinitie te krijgen, vooral rug. Goede benen en billen werk ik al een tijdje aan met goede resultaten, maar net als iedereen op deze forum 'het is nooit goed'. Vind het overigens lekker om telkens extra gewicht erop te kunnen gooien. Helaas kom ik heel moeilijk aan. In 10 maanden 4kg behaald. En ik mag zeker niet klagen voor mijn lengte. Maar ik eet al 2200-2300 calorieen per dag met moeite.
Alhoewel er veel vanuit bodybuilder perspectief reageren, zijn er ook een hoop die ook andere dingen doen in het leven xD
Ik denk dat je doelen prima passen op dit forum, want zowel je doel als je 'progressive overload' en 'genoeg eten per dag' zit hier aardig wat kennis over en er zullen vast nog wel wat meer uitdagingen komen!

Voor progressive overload zijn een aantal manieren om elke training beter te zijn, misschien elke training een herhaling erbij en bij 12 herhalingen volgende gewicht met 8 herhalingen beginnen? (heel kort door de bocht maar er is veel over te vinden hier)
Met gezonde vetten ga je vaak al beter in je vel zitten (hormoonhuishouding) en kom je met gemak aan de 2200kcal, dat is als je niet al veel vet eet (je macro's staan er niet bij :P)
imnewhere zegt het al qua doel

Bij mij is elke training een stap naar beter, maar ik ben tevreden.
 
Laatst bewerkt:
Als je geen "bodybuilder" wilt worden dan word je dat niet. Dat vereist een hoop werk, eten en inzet.
Maar om on topic te blijven. Wat extra rug massa door rows (met gewicht) en wat pull bewegingen kan dus zorgen voor een "strakkere" rug. Echter het "vet" verplaatst dan wat.
 
Ja, je moet echt jaaarenlang elke dag op hoog niveau bodybuilding of crossfit doen wil je er echt uit zien als bodybuilder.

Iedereen die werkt aan zijn/haar lijf doet bodybuilding. Fysiotherapie is al het zelfde principe:
Doe deze oefening 10 herhalingen 3 keer of 30 seconden 3 keer... tadaa na een week of 6 doe je het weer. Want je hebt daarmee voor een adaptatie in je lichaam gezorgd.
 
Alhoewel er veel vanuit bodybuilder perspectief reageren, zijn er ook een hoop die ook andere dingen doen in het leven xD
Ik denk dat je doelen prima passen op dit forum, want zowel je doel als je 'progressive overload' en 'genoeg eten per dag' zit hier aardig wat kennis over en er zullen vast nog wel wat meer uitdagingen komen!

Voor progressive overload zijn een aantal manieren om elke training beter te zijn, misschien elke training een herhaling erbij en bij 12 herhalingen volgende gewicht met 8 herhalingen beginnen? (heel kort door de bocht maar er is veel over te vinden hier)
Met gezonde vetten ga je vaak al beter in je vel zitten (hormoonhuishouding) en kom je met gemak aan de 2200kcal, dat is als je niet al veel vet eet (je macro's staan er niet bij :P)
imnewhere zegt het al qua doel

Bij mij is elke training een stap naar beter, maar ik ben tevreden.

Gelukkig ben ik welkom hier om rond te neuzen. Wel fijn om te lezen dat iedereen hier bezig is met trainen. Geeft je extra motivatie om nog harder te trainen 💪.

Ik probeer trouwens dagelijks ca 300 carbs, 100gr eiwit, 60gr vet binnen te krijgen. Ik neem uiteraard shakes, aangezien eten echt veel tijd in beslag neemt.
 
Als je geen "bodybuilder" wilt worden dan word je dat niet. Dat vereist een hoop werk, eten en inzet.
Maar om on topic te blijven. Wat extra rug massa door rows (met gewicht) en wat pull bewegingen kan dus zorgen voor een "strakkere" rug. Echter het "vet" verplaatst dan wat.

Ik ga over 3 maanden kijken wat rugtraining doet met mijn lichaam :).
 
Ik neem uiteraard shakes, aangezien eten echt veel tijd in beslag neemt.
Uiteraard... ???

Dat je af en toe een shake neemt of als aanvulling begrijp ik, maar met jouw hoeveelheden ben je toch geen uren kwijt? wovano besteedt volgens mij ook niet zoveel tijd aan eten en klaarmaken en die eet behoorlijk wat kcals.

Hoe is de verhouding shakes vs echt eten?

Hebben we het over eiwittenshakes of "maaltijdvervangers"?
 
Uiteraard... ???

Dat je af en toe een shake neemt of als aanvulling begrijp ik, maar met jouw hoeveelheden ben je toch geen uren kwijt? wovano besteedt volgens mij ook niet zoveel tijd aan eten en klaarmaken en die eet behoorlijk wat kcals.

Hoe is de verhouding shakes vs echt eten?

Hebben we het over eiwittenshakes of "maaltijdvervangers"?
Niet iedereen is zo’n zwijn als ik ben natuurlijk. :roflol:
Als je echt problemen hebt om qua eetlust of hele korte pauzes te kunnen eten zijn shakes geen probleem. Wel zal een echte maaltijd altijd beter zijn omdat kauwen op eten bijvoorbeeld zorgt voor het aanmaken van verteringsenzymen welke helpen bij het vertering en goed opnemen van de voeding.
 
Niet iedereen is zo’n zwijn als ik ben natuurlijk. :roflol:
Je hebt hard gewerkt om dit niveau van eten aan te kunnen! :thumb:
Ik zocht een duidelijk voorbeeld van iemand die veel eet met foto's van maaltijden en fysiek op het forum.
Als je echt problemen hebt om qua eetlust of hele korte pauzes te kunnen eten zijn shakes geen probleem. Wel zal een echte maaltijd altijd beter zijn omdat kauwen op eten bijvoorbeeld zorgt voor het aanmaken van verteringsenzymen welke helpen bij het vertering en goed opnemen van de voeding.
Als TS al haar voedsel door shakes vervangt, wat ze met haar bericht zou kunnen bedoelen, dan vind ik dat in het algemeen niet de beste strategie om vol te houden.

Al zouden er best redenen en scenario's zijn dat het beter is dan het alternatief.

Ben gewoon nieuwsgierig!
 
Als TS al haar voedsel door shakes vervangt, wat ze met haar bericht zou kunnen bedoelen, dan vind ik dat in het algemeen niet de beste strategie om vol te houden.

Al zouden er best redenen en scenario's zijn dat het beter is dan het alternatief.

Ben gewoon nieuwsgierig!
Ze is altijd welkom om coaching te nemen :D
 
Ik zie op je insta steeds meer vrouwen voorbijkomen.

Groeimarkt?
Ik snap dat als je mijn site bekijkt dat dit niet uitnodigend is voor vrouwen in eerste instantie, maar er komen er wel steeds meer bij. Ze zijn van harte welkom. :) Alle mannen en vrouwen die sterker en fitter willen worden, willen afvallen of wedstrijdambities hebben.
 
Ik snap dat als je mijn site bekijkt dat dit niet uitnodigend is voor vrouwen in eerste instantie, maar er komen er wel steeds meer bij. Ze zijn van harte welkom. :) Alle mannen en vrouwen die sterker en fitter willen worden, willen afvallen of wedstrijdambities hebben.
Site heb ik niet goed bekeken, maar zou er zeker vrouwen met "normale" resultaten op plaatsen.

Zonder kennis van zaken en gedegen marktonderzoek, YMMV.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven