AndroidHealthClinic

Massale vechtpartij blanke en gekleurde jongeren

Brutez

Huge Freak
Waardering
54
Maandag 21 maart 2005 - GELDROP – Een ruzie tussen twee groepen jongeren is zaterdagavond rond acht uur op het Geldropse St. Jozefplein uitgelopen op een massale vechtpartij waaraan zo’n zeventig personen meededen. Jongeren die zelf bij vechtpartij betrokken waren, stellen dat het de uitbarsting is van spanningen die in Geldrop al langer heersen tussen blanke en gekleurde jongeren.

De politie heeft zeven verdachten opgepakt: vijf jongeren van 13 tot 17 jaar oud en twee volwassenen van 38 en 41 jaar uit Geldrop. De aanleiding voor de vechtpartij was volgens de politie een ruzie die een dag eerder ontstond, tijdens de kinderdisco in het jongerencentrum Joek in Geldrop. Hierbij kreeg een meisje een klap op haar neus van een donkere jongen. Voor de groep waartoe het meisje behoorde was dit voorval reden om de andere groep tot een vechtpartij uit te dagen. Op de afgesproken tijd hadden zich zaterdagavond in totaal zo’n zeventig personen verzameld, onder wie familie en vrienden van de beide groepen. Volgens getuigen ging het inderdaad om blanke Geldropse jongeren aan de ene kant en Geldropse jongeren van buitenlandse komaf aan de andere kant.

Politie-eenheden uit zowel Eindhoven als Helmond, grepen in op het St. Jozefplein, waarna een deel van de vechtersbazen zich verplaatste naar de Reinoutlaan in de Coevering. De politie was in totaal met tien auto’s aanwezig en was tot tien uur ’s avonds in touw om te voorkomen dat er opnieuw vechtpartijen uitbraken. De aangehouden verdachten zijn in verzekering gesteld.

Burgemeester Donders van Geldrop-Mierlo liet gisteren weten ’onaangenaam verrast te zijn’ door de vechtpartij. De gemeente Geldrop-Mierlo had afgelopen november -naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh- nog gekeken of er in Geldrop sprake was van spanningen, maar daar bleek niets van. „Alleen in februari is er wel een incident geweest, tijdens de kermis. Maar verder was er geen enkel signaal“, aldus Donders.

Ook bij jongerencentrum Joek en de ouders die de kinderdisco organiseren overheerst deverbazing. Niemand begrijpt dat het voorval tijdens de kinderdisco tot deze enorme vechtpartij heeft kunnen leiden.

Bron: Eindhovens Dagblad

:rolleyes: vreemdgekleurde en raarpratende..?

Die h**r wilde natuurlijk niks van hem weten, logisch dat je dan een klap op je neus krijgt? :rolleyes:

Brutez zei:
Burgemeester Donders van Geldrop-Mierlo liet gisteren weten ’onaangenaam verrast te zijn’ door de vechtpartij.

Dat is pas daadkrachtig optreden, hier kan burgemeester Leers nog eens wat van leren.
Ik geloof er geen **** van dat de politiek niet wist wat er speelt. Dat betekend dat de politie / jeugdwerkers niet genoeg op straat komen, of dat er niet naar ze wordt geluisterd. :(

justice for all

Weer een voorbeeld van onze "geslaagde" multi-culturele samenleving waar links politiek Nederland zo mee voorop liep....... totdat de zeepbel barstte!

"Hierbij kreeg een meisje een klap op haar neus van een donkere jongen."

Die aap kon natuurlijk weer niet verdragen dat het meisje niet toegaf aan zijn versiertruckjes. En dan natuurlijk zo laf om een vrouw te slaan, een rotmentaliteit is het. Lekker opt**fen naar land van oorsprong imo.

Brutez zei:
Niemand begrijpt dat het voorval tijdens de kinderdisco tot deze enorme vechtpartij heeft kunnen leiden.
mag aannemen dat ze elkaar goed zat zijn daar want anders gebeurd dit niet zo ineens. wat ik wel leuk vind is dat ze geen bevolkongsgroewpen noemen maar gewoon zeggen; van buitenlandse komaf, klinkt een stuk beter :o

StillStrong zei:
"Hierbij kreeg een meisje een klap op haar neus van een donkere jongen."

Die aap kon natuurlijk weer niet verdragen dat het meisje niet toegaf aan zijn versiertruckjes. En dan natuurlijk zo laf om een vrouw te slaan, een rotmentaliteit is het. Lekker opt**fen naar land van oorsprong imo.

Ik ben een tijdje terug in mijn eentje over de rooie op twee marrokanen afgestapt, omdat ze een fiets express omgooiden van een meisje.
Ik was zo enorm kwaad en heb ze verbaal zo hard de grond in gestampt, dat ze hun excuses aan me aanboden. Jammer, want ik had echt gehoopt op een klap, zodat ik los mocht gaan. Aan het meisje verdomden ze hun excuses aan te bieden. Even later toen ze weg waren, stonden ze opeens een eindje verder op en gooiden ze een baksteen richting mijn kant op. Eenmaal voor de tweede keer erg pissig hun kant op gelopen, waren ze er als een haas vandoor gegaan. Stelletje mieten.

hm ik dacht dat die brabanders altijd zulke vriendelijke lui waren..

laat ze elkaar maar afmaken daaro.

• Topic Starter Topic Starter
Sport2000 zei:
mag aannemen dat ze elkaar goed zat zijn daar want anders gebeurd dit niet zo ineens. wat ik wel leuk vind is dat ze geen bevolkongsgroewpen noemen maar gewoon zeggen; van buitenlandse komaf, klinkt een stuk beter :o
Het waren met name antillianen en marokkanen..

Man-Mountain zei:
hm ik dacht dat die brabanders altijd zulke vriendelijke lui waren..
Zijn het ook, maar ja, je moet er natuurlik niet mee gaan fokke he ;)

Waarschijnlijk wilde die gast in Geldrop dat ze een hoofddoekje ging dragen :eek: , toen ze tegen stribbelde kreeg ze een klap. Vrouw zonder hoofddoek is sl*t, verdient
klap :whip: , dat had hij immers die week gehoord van zo'n baard met sandalen ;) :D

Sport2000 zei:

Nee vindt ik niet. Ik vindt dat men met naam/toenaam en afkomst de daders mogen benoemen, op die manier kun je tenminste de vinger leggen op welke bevolkingsgroep voor de meeste onrust zorgt.

Van de Turken heb je bv niet erg veel last.......

Leviathan zei:
Nee vindt ik niet. Ik vindt dat men met naam/toenaam en afkomst de daders mogen benoemen, op die manier kun je tenminste de vinger leggen op welke bevolkingsgroep voor de meeste onrust zorgt.

Van de Turken heb je bv niet erg veel last.......
Volgens de linkse media/politiek is dat dus al racisme, immers het staat volgens hun vast dat elke bevolkingsgroep evenveel criminelen bevat, ongeacht wat de cijfers en realiteit zeggen :)

StillStrong zei:
Volgens de linkse media/politiek is dat dus al racisme, immers het staat volgens hun vast dat elke bevolkingsgroep evenveel criminelen bevat, ongeacht wat de cijfers en realiteit zeggen :)

De algemeen bekende struisvogelpolitiek ;)

waar gaat dat naartoe ruzie in een kinderdisco . je zou haast nog moeten opletten in welke kleuterklas je je bengels stopt :eek: . verder vind ik het angstwekkend het lijkt net cowboyland voor je eigen deur :(

koetje zei:
waar gaat dat naartoe ruzie in een kinderdisco . je zou haast nog moeten opletten in welke kleuterklas je je bengels stopt :eek: . verder vind ik het angstwekkend het lijkt net cowboyland voor je eigen deur :(

Hoorde laatst nog iets op het nieuws, over de stijging van leerlingen op geprivatiseerde scholen....hmmm zal dat er iets mee te maken hebben? :rolleyes:

Als ik later zou merken dat mn kind in een klas met te groot gedeelte Marokkanen zou zitten, pluk ik haar/hem er evengauw weer af om een andere school te droppen.

Mn nichtje van 14 gaat veel met een Marokkaans meisje om....dat kind wil nu ineens ook Moslima worden :eek:

Allemaal leuk en aardig, maar het gaat hier om opportunistische Marokkanen, die zijn Moslim wanneer het ze uitkomt.

Laatst bewerkt:
Mooi he, die multiculturele samenleving. :rolleyes:

Mooi he, dat die locale overheid gewoon van niets zegt te weten.

Echt een donderslag bij heldere hemel !!

We hebben nog een onderzoek gedaan, alleen een incident op de kermis...

Dit soort dingen onderzoek je niet door gebruik te maken van half gare statistieken, stel geitenwollen sokken dragers :mad:

Dit soort zaken leven onder de bevolking en gaan nog veel meer escaleren als jullie niet eindelijk eens actie gaan ondernemen.

God, het is inmiddels een nietszeggende term, maar struisvogelpolitiek op zijn sterkst hier.

Durf ook te wedden dat er inmiddels NOG STEEDS niets gedaan is.

Terug
Naar boven