Sterkste man van Vlaanderen -105kg
Ondanks dat ik me de laatste tijd kapot heb gevreten ben ik door de chronische diarree van de medicatie tegen lupus (die dan nog niet eens gewerkt heeft) 7kg kwijtgespeeld en tikte ik bij de weging maar net de 97kg aan, niet echt ideaal...
Truckpull harness and rope, 7 ton, moest een makkie worden voor me...
0 meter... de truck stond op een slecht stuk tarmac, op een 'bergje' met een barst in. De organisatie had ervoor gekozen om de banden van de truck halverwege op de lijn te zetten ipv erachter zoals het hoort. Hierdoor was er dus ook (miniem) verschil aan de startpositie van de truck, degenen die pech hadden, zoals mijzelf stonden net op het kapot stuk of erachter en dan was er geen beweging in het ding te krijgen, degenen die geluk hadden stonden er net voor en kregen 'em wel aan gang, dit zou echt niet mogen bij zo een ervaren organisatie!
Maar soit, ik liet het niet aan mijn hart komen en focuste weer op het onderdeel dat vandaag mijn favoriet was, de cardeadlift!
Cardeadlift
0 reps
Omdat ik bij de warm up er geen beweging in kreeg (200kg gevoelsgewicht, my ass) dacht ik, ik warm even op met de axle, natuurlijk schuurde die tegen mijn schenen en het bloed gutste er meteen uit (lang leve Marcoumar), terwijl ik verzorgd werd werd ik opgeroepen om te liften, ik moest meteen liften, anders diskwalificatie, niet meteen de juiste mindset om te starten, 0.0 focus, kort frame en überveel slack, ik kwam gewoonweg niet in positie en ook al trok ik uit volle macht, ik kreeg er geen beweging in, onbegrijpelijk
Yoke 280kg
Aangezien ik 0 m. en 0 reps had moest ik met 'koude' spieren aan de yoke beginnen, ook weer niet ideaal dus... Toch kon ik snel vertrekken maar net voor de finish kakte ik in elkaar en heb ik het ding een paar keer opnieuw moeten uittillen, uiteindelijk binnen op 25 seconden, dit had een stuk sneller moeten/kunnen zijn...
OH medley 70kg log, 50kg dumbbell, 90kg(?) axle, 100kg log
De eerste 3 volgen omhoog maar ik strandde bij de laatste log, erg duizelig en bijna out na het cleanen, helaas.
Carry and drag 100kg farmers, 200kg sled
Farmers vlot en de sled zeer, zeer zwaar, hier is iedereen op stuk gegaan, ik strandde op 1.5m of zo voor de finish, alles gegeven en helemaal op, duurde toch wel even hier ik hiervan was bijgekomen, respect voor de (paar) jongens die deze wel uittrokken!
Stones 80/90/110/125/14(kg
1ste 3 vlot erop, 4de stone 2x net, net niet erop, scheelde echt niets!
Wel frappant dat de palletten voor de 2 laatste stones een cm of 2 hoger waren dan de 1ste stones, ging nergens over, bwahahahaha.
Anyway, uiteindelijk 14de geworden van de 19 en ik sluit dit af met gemengde gevoelens, veel kleine foutjes ook van de organisatie, hier had ik echt veel meer professionaliteit verwacht, ach ja, ik ben misschien ook te fel verwend door wedstrijden van Alex en Raf mee te doen waar alles tot in de puntjes verzorgd is
Filmpjes volgen nog.