AndroidHealthClinic

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.261
@ sanca EN hummer: Dus jullie schatjes ruimen allebei alle zooi acher jullie op?
Zou een goeie carnavalskraker worden: al die training gear in de gang.... overal eigenlijk :D

Hoempapa, hoempapa :rocker2:

:D

Gewichtige crunches en leg raises zijn natuurlijk goed, maar wat vewacht je van die oefeningen..?
Ze doen eigenlijk nauwelijks iets van wat je verwacht er van te krijgen.
Je krijgt er mooie blokjes van, en je buikspieren worden wel wat sterker natuurlijk.
Maar bijv. side bents doen toch veel meer wat jij nodig hebt tijdens je wedstrijden.
en plank (planck) bijvoorbeeld, geeft je statische kracht, iets wat je vaak genoeg nodig hebt.
One arm deadlifts, suitcase deadlifts enz. zorgen voor een asymetrische belasting van je core met redelijk zware gewichten ivm crunches en al die beach boy oefeningen.
Wat denk je van woodchops voor een strongman..?
Nee, ik zie véél meer nut in dergelijke oefeningen als in de "Muscle & Fitness" oefeningen zoals crunches e.d.
Uitzondering is eigenlijk de leg raises, die zie ik ook wel zitten, zeker hangend aan je chin bar! ;)

Side bents, check, zitten er sinds kort weer wekelijks in

Suitcase DL is dezelfde movement als farmer DL?!

One armed DL nooit echt serieus genomen eigenlijk, woodchops deed ik in een ver verleden wel regelmatig, geen idee eigenlijk waarom ik ze eruit gegooid heb en van plank dacht ik dat het meer iets voor mooiboys was

Ik blijf erbij dat toen ik nog thaibokste mn core 100x sterker was, vooral door het opvangen van trappen, uberveel situps en trainingen met de med.bal I guess :dunno: maar dat terug oppikken is géén optie

Suitcase deadlifts zijn idd hetzelfde als een farmers deadlift, maar dan aan één kant, wat weer enorm belastend is voor bepaalde spieren.
One arm deadlift is eigenlijk hetzelfde verhaal als de suitcase, maar weer net even anders.
Ik vind de planck wel een goede oefening hoor, niet voor mooijongens imo, al hou ik wel meer van dynamische oefeningen eigenlijk.
Sit ups vind ik ook goed, is tenminste ook een beweging waar je wat aan hebt.
Hij is soms een beetje uit zwang omdat hij niet zo de buikspieren isoleert als crunches e.d. maar daar geef jij als strongan toch niets om.
Het lijkt mij het beste voor jou om wat meer carry over te hebben als je de buikspieren/je core traint.

• #10.263
Axle clean and press elke rep c&p

50-5
60-5
70-5
80-3 PR
80-3
80-3
80-3
80-3

IFSA loglift 1ste rep clean

60-3
70-3
80-3
80-3
80-3
90-1
90-1
90-1

One handed farmer deadlift 1ste keer

45-5 + 5 (L5 + R5)
65-5 + 5
75-5 + 5
75-6 + 6
75-6 + 6

Axle curls

20-10
30-10
40-10

Reverse axle curls

30-8
30-8
30-8

Note: enkel bij de 90 log een belt

Verdomme wat een sterke training!! En dan nog om het af te toppen :sd: curls met die Axle, haha geweldig. :thumbs:

Sanca-God in actie weer hoor! Netjes!!!

Nette training, gratz with pr

sterke training !!!!

Een PR en dan ook gewoon 5x doen he, patser!

Goede training en met een nieuwe oefening. Ik betrap mij er altijd op als ik een nieuwe oefening doe dan beinvloed me dat de hele trainging bij jou duidelijk niet ;)

Heb je al een idee/gevoel of van die farmer deadlifts iets met/voor je "core" gaan doen..?
Ervaar je enige stijvigheid in je lichaampje, lieverd..? :D

Voor de rest weer stevig bezig geweest éh, as usual! :thumb:
Axles zijn ook verrekte zwaar, je grip zal wel al stevig zijn.
Gelukkig heb je m'n knuistje een beetje gespaard in St.Niklaas. :bow:

Volgens mij gaat die er binnen de kortste keren side bends mee doen :)
Da's maar een klein stapje hoor, qua kracht.
Maar ik zou dat niet doen, zo zwaar als Sanca straks die deadlifts kan doen.
Een beetje veel belasting voor je tussenwervels denk ik.
Nee, gewoon statisch die core aanpakken, dat gaat het beste zijn.
Een beresterke grip, en een onverwoestbare core zullen zijn beloning zijn! :thumb:

Static Squat Hold zou misschien een idee zijn? Kun je veel zwaarder gaan dan dat je normaal Squat, gewoon op je traps leggen en die stang voor een x aantal secs. vasthouden. Mocht je daar iets meer over willen weten dan ben ik bang dat je op youtube naar Fingerman moet gaan zoeken. :roflol:

• #10.276
Thanks all!!!

Over die one armed farmer DL: dat word een blijvertje, die shizzle heeft me er goed van langs gegeven :D

Ik zie het zeker ook als een allround oefening, grip, stabiliteit, core... It's got it all!

@Minotaurus, dan kies ik liever weer veer (overloaded) squatlockoutc ;)

Thanks all!!!

Over die one armed farmer DL: dat word een blijvertje, die shizzle heeft me er goed van langs gegeven :D

Ik zie het zeker ook als een allround oefening, grip, stabiliteit, core... It's got it all!

@Minotaurus, dan kies ik liever weer veer (overloaded) squatlockoutc ;)

Waar verkies je voor? Een overloaded Squat Lockout? ???

een quarter (or less) squat neem ik aan;)

Gaat lekker beest! nu je toch aan de one hadded oefeningen bent probeer is een one handed snatch whahah das grappig

Dacht ik inderdaad ook al aan maar helpt dat je nou echt bij het verstevigen van je core? ???
One handed snatch, haha, die zal vast niet zo makkelijk zijn. :p
En ik dacht dat static trainingen goed hielpen bij het verstevigen van je core of heb ik dat mis? ???

• #10.280
een quarter (or less) squat neem ik aan;)

Gaat lekker beest! nu je toch aan de one hadded oefeningen bent probeer is een one handed snatch whahah das grappig

Yup, 007 know's ;)

Ik doe héél af en toe wel eens wat dumbbell snatches misschien ook eens wat vaker doen

Dacht ik inderdaad ook al aan maar helpt dat je nou echt bij het verstevigen van je core? ???
One handed snatch, haha, die zal vast niet zo makkelijk zijn. :p
En ik dacht dat static trainingen goed hielpen bij het verstevigen van je core of heb ik dat mis? ???

300kg uitlocken kan volgens mij wel helpen bij het verstevigen van de core ja :D

Terug
Naar boven