Sanca Saxon
Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Training
50.000 likes
50 media-items
50.000 berichten
10.000 likes
10.000 berichten
10 media-items
- Waardering
- 71.526
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 106kg
- Vetpercentage
- 1%
@ sanca EN hummer: Dus jullie schatjes ruimen allebei alle zooi acher jullie op?
Zou een goeie carnavalskraker worden: al die training gear in de gang.... overal eigenlijk![]()
Hoempapa, hoempapa

Gewichtige crunches en leg raises zijn natuurlijk goed, maar wat vewacht je van die oefeningen..?
Ze doen eigenlijk nauwelijks iets van wat je verwacht er van te krijgen.
Je krijgt er mooie blokjes van, en je buikspieren worden wel wat sterker natuurlijk.
Maar bijv. side bents doen toch veel meer wat jij nodig hebt tijdens je wedstrijden.
en plank (planck) bijvoorbeeld, geeft je statische kracht, iets wat je vaak genoeg nodig hebt.
One arm deadlifts, suitcase deadlifts enz. zorgen voor een asymetrische belasting van je core met redelijk zware gewichten ivm crunches en al die beach boy oefeningen.
Wat denk je van woodchops voor een strongman..?
Nee, ik zie véél meer nut in dergelijke oefeningen als in de "Muscle & Fitness" oefeningen zoals crunches e.d.
Uitzondering is eigenlijk de leg raises, die zie ik ook wel zitten, zeker hangend aan je chin bar!![]()
Side bents, check, zitten er sinds kort weer wekelijks in
Suitcase DL is dezelfde movement als farmer DL?!
One armed DL nooit echt serieus genomen eigenlijk, woodchops deed ik in een ver verleden wel regelmatig, geen idee eigenlijk waarom ik ze eruit gegooid heb en van plank dacht ik dat het meer iets voor mooiboys was
Ik blijf erbij dat toen ik nog thaibokste mn core 100x sterker was, vooral door het opvangen van trappen, uberveel situps en trainingen met de med.bal I guess
maar dat terug oppikken is géén optie

curls met die Axle, haha geweldig.