MuscleMeat

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

Inhouden op de BOR's om nog te kunnen chinnen... :grumble:
Ts ts ts... :hamer:
Ik vind het een regelrechte teleurstelling...
Je hardcoreness is met de helft gezakt.
Ik verwacht héél snel weer een echte training van je! :D

PL is meestal wel FB hoor :D

FB wil niet automatisch zeggen dat je de grote 3 in 1 training steekt :rolleyes:...

voor massa ja, voor kracht nee

hahaha je bent echt genadeloos eh? Je zou een goeie personal trainer zijn voor ut PL volk :D

Spot ik daar jaloezie vanwege het chinnen? :roflol::D

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.249
Die Squats en Inclines en BOR zijn BRUUT!! (met Bench Squat bedoel je gewoon Box Squat met een bench right?)
En dan vervolgens die chins en leg raises.. :roflol:

Boxsquat vanaf een bankje idd, 42cm hoogte

Niet hateuh op chins en leg raises dude :roflol:

Die BOR is echt ****ing bruut gast.

Ga zo door.:D

Njah, valt wel mee hoor, als ik een riem had omgedaan dan gingen er nog wel wat plates bij op :D

ziet er lekker uit kerel ... best wel conditioneel zwaar ook lijkt me

Zwijg stil man, conditioneel zat ik er door

Valt wel mee hoor :P

Round here we call it the shizzle :D

netjes!

hoe lang doe je gemiddeld over zo'n training?

Thanks! Gemiddeld 1.5u

Waarom vandaag ineens FB? Had je daar even zin in?

't Is nog altijd hetzelfde schema dat ik al een dikke maand doe, met aanpassingen offcourse :D

www.ontariostrongman.ca/Resources/training/basic_primer.html

Ik heb dit artikel net doorgelezen en het schema daarin is misschien wel iets voor mij

Week 1

Dag 1

Deadlift
Military Press
Good Morning
core work

Dag 2

Squat
3-board press
Bent-over rows
core work

Dag 3

Accessory work

Dag 4

Events

Week 2

Dag 1

Squat
Power Clean
Push Press
core work

Dag 2

Deadlift
Military Press
Front Squat
core work

Dag 3

Accessory work

Dag 4

Events

Lijkt me een fijn schema om als rode draad te gebruiken, gewichten en reps komen wel vanzelf, ga ik weer op't gevoel af doen, vind ik leuker dan die wendlershizzle en ik heb het gevoel dat ik daar beter op ga

:roflol:

BOR's waren wat minder vanwege het niet aandoen van mn riem ;)
En wat is er verkeerd met chins/pullups?! Bouwden het grootste deel van mn rug op in de goed ouwe tijd (toen ik nog chinde aan een dwarsbalk) :eyebrow:

Hardcorness staat nog altijd hoog in't vaandel hoor maar offseason betekent ook weer G.woon pompen, na de training ben ik even op mn zolder moeten blijven zitten om bij te komen, lampje was uit :D

:roflol: mn chins van gisteren waren niets om jaloers op te zijn, ik stond telkens nog te hijgen en ze gingen uberk*t :D

Laatst bewerkt:
hahaha je bent echt genadeloos eh? Je zou een goeie personal trainer zijn voor ut PL volk :D
Ja, dat zou me beter af gaan als zelf trainen waarschijnlijk... :o
Hahaha, nee hoor, ik heb in het verleden eens een meid/jonge vrouw :D begeleid, en dat ging echt goed.
Meisje had ook wel een eind kunnen komen, maar ze werd verliefd op me, en dat konden "we" niet gebruiken toen.
De sfeer werd er een beetje ongemakkelijk door, en zo is alles een te vroege dood gestorven, jammer...
Daar zou ik met onze Sanca waarschijnlijk niet mee te kampen krijgen!
Alhoewel, als je die lichte BOR's ziet van 'm...? :D

Een beetje wel ja... :o
Nee hoor, al zou ik ook wel in staat willen zijn om een setje of wat van 20 te kunnen chinnen.
Binnenkort eens proberen... :rolleyes:
Maar ik vermoed dat iedereen zich inhoud op de BOR's als je weet nog een set te moeten chinnen, en dat is jammer van de BOR's imo.
Maar Sanca is een respectabel beest van een mens, en ik heb niets dan waardering voor hem. :bow:
Maar soms mag ik wel eens graag wat klieren! ;)

BOR's waren wat minder vanwege het niet aandoen van mn riem ;)
En wat is er verkeerd met chins/pullups?! Bouwden het grootste deel van mn rug op in de goed ouwe tijd (toen ik nog chinde aan een dwarsbalk) :eyebrow:

Hardcorness staat nog altijd hoog in't vaandel hoor maar offseason betekent ook weer G.woon pompen, na de training ben ik even op mn zolder moeten blijven zitten om bij te komen, lampje was uit :D

:roflol: mn chins van gisteren waren niets om jaloers op te zijn, ik stond telkens nog te hijgen en ze gingen uberk*t :D
Heb je daar echt zo veel voordeel van, van je riem..?
Ik heb een waardeloze rug, en draag nooit een riem tijdens de BOR's, vandaar mijn vraag.
En met chins en pull ups is helemaal niets mis!
Ik beschouw die zelfs als de beste rugoefenigen, naast de BOR's. :thumb:
En je bent toch ook al een redelijk zware gast aan het worden, dus chins zijn al behoorlijk zwaar denk ik.
Gelukkig nog niet onmogelijk, zoals voor sommige dikzakken... ;)
In werkelijkheid heb ik ook nooit getwijfeld aan je hardcoreness maat, die staat buiten kijf, en is een voorbeeld voor velen van ons!

Vind het altijd eng in het donker. :angstig:
Maar dan wil ik ook niet bij jou trainen voor je het weet verander je zo in een weerwolf en word ik levend opgegeten. :angstig:

Haha tja chins zijn best aardig vind ik, zware oefening. En die legraises vind ik ook best nice als je hangde aan die soortvan plastic achtige dingen waar je je handen op leunt ofzo. :p (weet niet hoe de fack dat heet :roflol:)

• #10.252
@Hummer, vanwege mn uberzwakke core haal ik best veel uit een riem ja

@Minotaures, na middrnacht gebeuren de raarste dingen....:roflol:!!! En legaraise doe ik gewoon hangend aan een chin/pullup baar hoor :D

@Hummer, vanwege mn uberzwakke core haal ik best veel uit een riem ja

@Minotaures, na middrnacht gebeuren de raarste dingen....:roflol:!!! En legaraise doe ik gewoon hangend aan een chin/pullup baar hoor :D

Dan zekers respect want dat vergt meer dan je op zo'n standaard machine geval achtig iets doet. :p
Tja, je core zul je ook gewoon moeten verbeteren Sanca! Soms gewoon wat trainingen derin gooien zonder riem. (zoals nu)

@ hummer: whahaha... en je bent er nu mee getrouwd, en nu zit je vast geroest aan de bank ofzo? :rollyes:
Nee toch hoop ik? (dat laatste dan eh)... ik zie het al helemaal voor me: "toe schatje, nog 1 reppie...." hahah

Voor de core: One arm deadlifts, suitcase deadlifts, woodchops, de plank (op je buik en opzij) en natuurlijk DragonFlags!
Zijn ook allemaal niet zo zwaar qua gewichten enzo, dus ideaal voor je off season en om even een beetje bij te komen na de zware tijden die je gehad hebt! :thumb:

Vind ook dat je pullups/chinups beter kan doen als eerste oefening is een lekkere warming up maar ook een goeie en energiekostende training te gelijk! :p

@ hummer: whahaha... en je bent er nu mee getrouwd, en nu zit je vast geroest aan de bank ofzo? :rollyes:
Nee toch hoop ik? (dat laatste dan eh)... ik zie het al helemaal voor me: "toe schatje, nog 1 reppie...." hahah
Nee hoor, ik zie haar nog wel eens, leuke meid trouwens hoor.
D'r zus woont bij mij in de straat, en met d'r andere zus heb ik nog een jaartje wat gehad. :D
M'n vrouw is niet zo trainerig, die heeft het te druk met achter mijn reet te lopen, en alles achter m'n kont op te ruimen enzo... :o
De schat! :D

• #10.258
Dan zekers respect want dat vergt meer dan je op zo'n standaard machine geval achtig iets doet. :p
Tja, je core zul je ook gewoon moeten verbeteren Sanca! Soms gewoon wat trainingen derin gooien zonder riem. (zoals nu)

Working on it ;)

Hehehe :D

Voor de core: One arm deadlifts, suitcase deadlifts, woodchops, de plank (op je buik en opzij) en natuurlijk DragonFlags!
Zijn ook allemaal niet zo zwaar qua gewichten enzo, dus ideaal voor je off season en om even een beetje bij te komen na de zware tijden die je gehad hebt! :thumb:

Eens kijken, wat doe ik hier van.... Euhm niks, misschien tijd om het eens te proberen, ik doe nu vooral GM's, side bents, weighted crunches en legraises :o

Vind ook dat je pullups/chinups beter kan doen als eerste oefening is een lekkere warming up maar ook een goeie en energiekostende training te gelijk! :p

Deed ik vroeger altijd als 1ste oefening ;)

Nee hoor, ik zie haar nog wel eens, leuke meid trouwens hoor.
D'r zus woont bij mij in de straat, en met d'r andere zus heb ik nog een jaartje wat gehad. :D
M'n vrouw is niet zo trainerig, die heeft het te druk met achter mijn reet te lopen, en alles achter m'n kont op te ruimen enzo... :o
De schat! :D

Ouwe player!

Dat van je schatje klinkt bekend in de oren :D

@ sanca EN hummer: Dus jullie schatjes ruimen allebei alle zooi acher jullie op?
Zou een goeie carnavalskraker worden: al die training gear in de gang.... overal eigenlijk :D

Gewichtige crunches en leg raises zijn natuurlijk goed, maar wat vewacht je van die oefeningen..?
Ze doen eigenlijk nauwelijks iets van wat je verwacht er van te krijgen.
Je krijgt er mooie blokjes van, en je buikspieren worden wel wat sterker natuurlijk.
Maar bijv. side bents doen toch veel meer wat jij nodig hebt tijdens je wedstrijden.
en plank (planck) bijvoorbeeld, geeft je statische kracht, iets wat je vaak genoeg nodig hebt.
One arm deadlifts, suitcase deadlifts enz. zorgen voor een asymetrische belasting van je core met redelijk zware gewichten ivm crunches en al die beach boy oefeningen.
Wat denk je van woodchops voor een strongman..?
Nee, ik zie véél meer nut in dergelijke oefeningen als in de "Muscle & Fitness" oefeningen zoals crunches e.d.
Uitzondering is eigenlijk de leg raises, die zie ik ook wel zitten, zeker hangend aan je chin bar! ;)

Terug
Naar boven