XXL Nutrition

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.022
  • #12.023
Rocklift

38.5-5
42.5-5
60-5 PR
60-5
88-0 2x cleaned, vorm van de steen is nog te onwennig om te pressen

IFSA loglift 1ste rep clean

60-5
75-5
85-4
85-3
85-3
85-3
85-3
85-3 eerste setjes k*t, laatste setjes gingen lekker

Axle clean and press elke rep clean

70-3
80-3
90-3 nice, vanaf 2de rep continental clean
105-0 2x fail @clean
95-1
100-1 nice

Keg load 99.5kg keg, pas gewogen, ga er een halve kg zand bijdoen :)

op 1.15m
op 1.22m
op 1.30m
op 1.38m niceness!

Nice training blowende staart!

nice man!

• #12.026
Thanks guys, moet pas vrijdag terug werken en het zonnetje kwam uit, heb er dus gretig van geprofiteerd :D

• #12.028
Squat

60-8
100-6
130-3
150-2
160-3 belt
160-3
160-2 laatste rep heavy, had er nog 1tje kunnen uitstrainen maar tevreden zo

Rackpull kneecap

100-5
140-5
180-3
220-3 mixed grip en belt
240-1
240-2 straps
240-3

Naar't einde toe kwam de groove weer stilletjesaan terug, mn 1RM van deze hoogte is 270, ben benieuwd of ik die in de komende tijd kan verbeteren

Frontsquat cleangrip

60-3
80-3
100-3
100-3
100-3 pffff, deaud

Facepull

2x25

• #12.029
:( had verwacht dat je techniek beter was geworden op de squat. Je staat duidelijk iets te breed voor jouw postuur. Je komt niet diep genoeg, je zakt te snel, je heupen kantelen als je nog een paar centimeter boven paralel zit waardoor je rug beetje bol komt te staan, je hebt je borst niet naar voren waardoor je al meteen minder arch in de rug hebt en de neiging lijkt te hebben iets naar voren te willen duiken, benen strekken te snel waardoor je moet compenseren als een good morning.

Zie hier meer problemen dan in je oudere filmpjes :(

Laatst bewerkt:
  • #12.031
:( had verwacht dat je techniek beter was geworden op de squat. Je staat duidelijk iets te breed voor jouw postuur. Je komt niet diep genoeg, je zakt te snel, je heupen kantelen als je nog een paar centimeter boven paralel zit waardoor je rug beetje bol komt te staan, je hebt je borst niet naar voren waardoor je al meteen minder arch in de rug hebt en de neiging lijkt te hebben iets naar voren te willen duiken, benen strekken te snel waardoor je moet compenseren als een good morning.

Zie hier meer problemen dan in je oudere filmpjes :(

:eek: Voelt sjans stukken beter dan een tijdje terug, nu voel ik mn benen werken en niet mn onderrug :o

Dat is inderdaad goed dat je met benen drukt en niet met je rug. gaan de ruggenwervels niet fijn vinden. Maar nu moet er gewerkt blijven worden aan de rest beetje bij beetje. Is het misschien mogelijk een tijdje een spiegel voor je neus te zetten zodat je jezelf op diepte kunt controleren tijdens je reps? En natuurlijk borst naar voren blijven duwen zodat je meteen spanning in de rug blijft houden + de nodige arch. Voor kantelende bekkens is het simpelweg hamstrings rekken en zo.

Laatst bewerkt:
  • #12.033
Dat is inderdaad goed dat je met benen drukt en niet met je rug. gaan de ruggenwervels niet fijn vinden. Maar nu moet er gewerkt blijven worden aan de rest beetje bij beetje. Is het misschien mogelijk een tijdje een spiegel voor je neus te zetten zodat je jezelf op diepte kunt controleren tijdens je reps? En natuurlijk borst naar voren blijven duwen zodat je meteen spanning in de rug blijft houden + de nodige arch. Voor kantelende bekkens is het simpelweg hamstrings rekken en zo.

Ik heb een spiegel voor me staan maar ik vind het k*t om erin te kijken om te checken of ik diep genoeg zit

Harde squats !

lekkere squats !!

Voor zover ik had begrepen is spiegel-squatten uit den boze..

Tijdens het Squatten ga je niet op de spiegel letten of je diep genoeg gaat, dat voel je en merk je van zelf. Als je op je diepte gaat letten kijk je ook naar beneden dus **** spiegels. (ik Squat met 1 voor me maar tijdens het Squatten zie je de spiegel gewoon niet meer doordat je bezig bent)

Tijdens het Squatten ga je niet op de spiegel letten of je diep genoeg gaat, dat voel je en merk je van zelf. Als je op je diepte gaat letten kijk je ook naar beneden dus **** spiegels. (ik Squat met 1 voor me maar tijdens het Squatten zie je de spiegel gewoon niet meer doordat je bezig bent)

Klopt. Zou toch sowieso die spiegel lozen. Ik sta tegenwoordig andersom in het rack, en ik squat gelijk beter.. Of je de spiegel ziet of niet, je gaat er onbewust toch op letten, en jezelf verkeerd corrigeren.

Klopt. Zou toch sowieso die spiegel lozen. Ik sta tegenwoordig andersom in het rack, en ik squat gelijk beter.. Of je de spiegel ziet of niet, je gaat er onbewust toch op letten, en jezelf verkeerd corrigeren.

Oh mag jij ook zomaar dingen uit je gym gooien? :roflol:

Hehe inderdaad, de juiste manier is om gewoon zonder spiegels te Squatten want in een wedstrijd Squat je ook niet met een spiegel voor je. :p
(zowel PL als SM)

Oh mag jij ook zomaar dingen uit je gym gooien? :roflol:

Hehe inderdaad, de juiste manier is om gewoon zonder spiegels te Squatten want in een wedstrijd Squat je ook niet met een spiegel voor je. :p
(zowel PL als SM)

Het verdoet je techniek! ik mag helaas niks uit de gym gooien, maar ik verplaats de J-hooks, en ga andersom staan, zodat ik niet in die gare spiegel kijkt.

DJ Phreak legt het in een ander topic uit, dat het te maken heeft met diepte zien. Spiegels vernken dat.

Terug
Naar boven