Laat kraakbeenherstel thv de knie, nu het enige zijn waarbij er een voordeel van glucosaminesuppletie is vastgesteld.
Glucosamine is verkrijgbaar in drie vormen:
• glucosaminesulfaat
• glucosaminehydrochloride
• n-acetyl glucosamine
Hiervan is glucosaminesulfaat de enige vorm waarvan enig effect is aangetoond.
Inderdaad, heb ik vaker gelezen al
Let bij de aanschaf van het glucosamine-preparaat vooral op de aanwezige hoeveelheid glucosamine(sulfaat).
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is 1.500 mg (of 2.000 mg als het gaat om glucosaminesulfaat, omdat dit slechts 75% glucosaminesulfaat bevat).
Glucosamine in de meest zuivere vorm werkt het best.
Preparaten waaraan stoffen (zoals mangaan, boswellia-extract, selenium, vitamine B, C of omega-3-vetzuren) zijn toegevoegd, maken het middel alleen duurder, niet beter.
Heeft de combinatie met chondroitine een meerwaarde denk je ?
Verder sluit ik me aan bij DieNase dat eccentric training de shit is that you should be doing.
Da's ook een beproefde techniek die een bevriende kine/osteo van mij gebruikt voor tendon rehab!
Box squatten met reverse bands bv. met shins correct is ook goed...
Heb je nog meer voorbeelden van oefeningen ? De enige die ik ken is die decline one legged squats, en eventueel negatieve curls en extensions. Box squats met reverse bands heb ik ook al overwogen maar nog niet gedurft. Wat bedoel je met "met shins correct is ook goed" ?
Verder kan ik me aansluiten bij de boys van EFS, werk de eventuele imbalans weg tussen hams/quads.
Stretch de hammies! > tight hammies zijn dikwijls de oorzaak bij mij van zeurende kniepijn.
Zeker als je beroepshalve veel moet zitten aan een bureau of in de wagen, zoals ik.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat mn quads erg veel achterlopen, daarom doe ik nu al epic lang olympic squats op oly shoes (misschien ook een reden voor de knie last ?) maar ik krijg ze gewoonweg niet bijgetrokken. Op stretch gebied ben ik nog echt een nOOb
Linements helpen om het gewricht wat op te warmen.
Ik gebruikte vroeger regelmatig Blue Lotion (paarden warmup gel).
Buiten het feit dat het een gedoe is, is het geen cure for cancer.
bv. ik had vroeger moordende laterale epicondylitis (tenniselleboog)
Dit kwam voornamelijk van wekelijks 1 à 2 x te back squatten, al dan niet met bands.
Je kan warmup gels gebruiken wat je wil, de inflammatie zal komen.
Ik heb die warmtespray van het kruidvat, die geur zal je ondertussen al wel gewend zijn