Fitness Seller

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

Nautilus Training Principles
Exercises prperly performed on Nautilus machines produce faster results more efficiently than any other strength training equipment. A clear understanding of the following principles will assure you the best possible results from your Nautilus exercise program.

Google search Nautilus principles, eerste resultaat, eerste zin.. :p

Ok... :bow2:

nautilus-inktvis.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.463
Net terug van bij de kinesist, ik heb nog een paar fricties gekregen en die gingen weer zo goed als pijnloos, trappen lopen en wandelen gaan ook weer de goed kant op maar hij raad me aan de knieën toch zeker nog een maand niet te belasten, ik krijg elke dag meer en meer twijfels om al dan niet af te melden voor Dag III van de wintercompetitie, nu alles aan't healen is wil ik het niet direct allemaal weer kapot maken :(
De rug is ook weer los gemaakt en voelt weer een stuk gezonder

Mijn eindconclusie over de hele discussie : Nautilius gay priniciples en Arthur Jones sucken monkeyballs.

The end.

Nokken nou met die onzin en terug naar het rehab debat :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

sanca voor rehab kan je anders HI...o wait;)

• #17.465
sanca voor rehab kan je anders HI...o wait;)

We hadden het over plyometrische bewegingen dus die "Guts verward plyometrisch met explosief dus hij gaat een eindje HIT veredelen en Sanca sluipend vermoorden door hem slechts 1 a 2 setjes high rep tot falen te laten doen ipv de dingen die hij nodig heeft om brutaal sterker te worden en als een beserk beest de finale te kunnen doen" ballon gaat hier niet op

Fricties :roflol:

• #17.467
Strict press

55-3
65-3
75-3
80-3 belt

One armed 60mm dumbbellpress rechts only, na elke rep weer naar de grond

34-5
44-5 belt
54-1
54-2
54-2
58-1

One armed 60mm dumbbell pickup

54* L1 + R1
58* L1 + R1
58* L1 + R1

One armed 60mm dumbbellhold

54* L 5 sec + R 6 sec :rolleyes:
34* L 32 sec + R 36 sec

CoC I alternated, reps/hand genoteerd

6x
6x

CoC I hold

R 14 sec + L 7 sec
R 15 sec + L 5 sec

Decline single legged excentric squat

5 x 10

**** off, Sanca! Dit topic gaat over Nautilus; niemand is geïnteresseerd in wat je in je vrije tijd doet. :mad:

On a slightly more serious note: scheisse, ik moet ook nog m'n grip trainen vandaag. :p

• #17.469
**** off, Sanca! Dit topic gaat over Nautilus; niemand is geïnteresseerd in wat je in je vrije tijd doet. :mad:

On a slightly more serious note: scheisse, ik moet ook nog m'n grip trainen vandaag. :p

Whahahaha :roflol:

Ik had natuurlijk jou in mn achterhoofd bij de grip training ;)

• #17.471
  • #17.472
Wat zijn de meningen hier eigenlijk over warmtesprays (voor/tijdens de training) en gels zoals Flexium en Voltaren (na de training) ?

Vandaag toch alweer last van steken in de knieën, trappen dan maar weer achterwaarts aflopen :o

Wat zijn de meningen hier eigenlijk over warmtesprays (voor/tijdens de training) en gels zoals Flexium en Voltaren (na de training) ?

Vandaag toch alweer last van steken in de knieën, trappen dan maar weer achterwaarts aflopen :o

Voltaren is een pijnstiller, pakt de oorzaak niet aan dus. Sanca + pijnstiller = als een debiel gaan trainen = kapotte knieen. ;)

En glucosamine supps?

Laat kraakbeenherstel thv de knie, nu het enige zijn waarbij er een voordeel van glucosaminesuppletie is vastgesteld.

Glucosamine is verkrijgbaar in drie vormen:
• glucosaminesulfaat
• glucosaminehydrochloride
• n-acetyl glucosamine

Hiervan is glucosaminesulfaat de enige vorm waarvan enig effect is aangetoond.

Let bij de aanschaf van het glucosamine-preparaat vooral op de aanwezige hoeveelheid glucosamine(sulfaat).
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is 1.500 mg (of 2.000 mg als het gaat om glucosaminesulfaat, omdat dit slechts 75% glucosaminesulfaat bevat).
Glucosamine in de meest zuivere vorm werkt het best.
Preparaten waaraan stoffen (zoals mangaan, boswellia-extract, selenium, vitamine B, C of omega-3-vetzuren) zijn toegevoegd, maken het middel alleen duurder, niet beter.

Verder sluit ik me aan bij DieNase dat eccentric training de shit is that you should be doing.
Da's ook een beproefde techniek die een bevriende kine/osteo van mij gebruikt voor tendon rehab!
Box squatten met reverse bands bv. met shins correct is ook goed...
Verder kan ik me aansluiten bij de boys van EFS, werk de eventuele imbalans weg tussen hams/quads.
Stretch de hammies! > tight hammies zijn dikwijls de oorzaak bij mij van zeurende kniepijn.
Zeker als je beroepshalve veel moet zitten aan een bureau of in de wagen, zoals ik.

Linements helpen om het gewricht wat op te warmen.
Ik gebruikte vroeger regelmatig Blue Lotion (paarden warmup gel).
Buiten het feit dat het een gedoe is, is het geen cure for cancer.

bv. ik had vroeger moordende laterale epicondylitis (tenniselleboog)
Dit kwam voornamelijk van wekelijks 1 à 2 x te back squatten, al dan niet met bands.
Je kan warmup gels gebruiken wat je wil, de inflammatie zal komen.

• #17.478
Of knee wraps aandoen om de trap af te gaan...

Als het het herstel bevorderd doe ik het meteen !

Voltaren is een pijnstiller, pakt de oorzaak niet aan dus. Sanca + pijnstiller = als een debiel gaan trainen = kapotte knieen. ;)

Aah, wist ik niet, omdat er opstaat bij ontsteking van spieren en gewrichten dacht ik dat het ook een ontstekingsremmende werking heeft. Ben je bekend met Flexium gel ?

Pijnstillers en ontstekingsremmers neem ik niet (meer)

Geheel volgens het chaos and pain principe. :cool::D

Jwt :D

Die werken naar't schijnt echt ;)

Laat kraakbeenherstel thv de knie, nu het enige zijn waarbij er een voordeel van glucosaminesuppletie is vastgesteld.

Glucosamine is verkrijgbaar in drie vormen:
• glucosaminesulfaat
• glucosaminehydrochloride
• n-acetyl glucosamine

Hiervan is glucosaminesulfaat de enige vorm waarvan enig effect is aangetoond. Inderdaad, heb ik vaker gelezen al

Let bij de aanschaf van het glucosamine-preparaat vooral op de aanwezige hoeveelheid glucosamine(sulfaat).
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is 1.500 mg (of 2.000 mg als het gaat om glucosaminesulfaat, omdat dit slechts 75% glucosaminesulfaat bevat).
Glucosamine in de meest zuivere vorm werkt het best.
Preparaten waaraan stoffen (zoals mangaan, boswellia-extract, selenium, vitamine B, C of omega-3-vetzuren) zijn toegevoegd, maken het middel alleen duurder, niet beter. Heeft de combinatie met chondroitine een meerwaarde denk je ?

Verder sluit ik me aan bij DieNase dat eccentric training de shit is that you should be doing.
Da's ook een beproefde techniek die een bevriende kine/osteo van mij gebruikt voor tendon rehab!
Box squatten met reverse bands bv. met shins correct is ook goed... Heb je nog meer voorbeelden van oefeningen ? De enige die ik ken is die decline one legged squats, en eventueel negatieve curls en extensions. Box squats met reverse bands heb ik ook al overwogen maar nog niet gedurft. Wat bedoel je met "met shins correct is ook goed" ?

Verder kan ik me aansluiten bij de boys van EFS, werk de eventuele imbalans weg tussen hams/quads.
Stretch de hammies! > tight hammies zijn dikwijls de oorzaak bij mij van zeurende kniepijn.
Zeker als je beroepshalve veel moet zitten aan een bureau of in de wagen, zoals ik. Ik heb altijd het gevoel gehad dat mn quads erg veel achterlopen, daarom doe ik nu al epic lang olympic squats op oly shoes (misschien ook een reden voor de knie last ?) maar ik krijg ze gewoonweg niet bijgetrokken. Op stretch gebied ben ik nog echt een nOOb

Linements helpen om het gewricht wat op te warmen.
Ik gebruikte vroeger regelmatig Blue Lotion (paarden warmup gel).
Buiten het feit dat het een gedoe is, is het geen cure for cancer.

bv. ik had vroeger moordende laterale epicondylitis (tenniselleboog)
Dit kwam voornamelijk van wekelijks 1 à 2 x te back squatten, al dan niet met bands.
Je kan warmup gels gebruiken wat je wil, de inflammatie zal komen.Ik heb die warmtespray van het kruidvat, die geur zal je ondertussen al wel gewend zijn :P

Bedankt voor je reactie !! Check vetgedrukte ;)

We hadden het over plyometrische bewegingen dus die "Guts verward plyometrisch met explosief dus hij gaat een eindje HIT veredelen en Sanca sluipend vermoorden door hem slechts 1 a 2 setjes high rep tot falen te laten doen ipv de dingen die hij nodig heeft om brutaal sterker te worden en als een beserk beest de finale te kunnen doen" ballon gaat hier niet op

:roflol:

Ik denk dat Raf ons op een mooie zondagvoormiddag eens een les/workshop moet geven over omgaan met blessures. :D
Interessante info. ;)

Terug
Naar boven