AndroidHealthClinic

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

Jaa goed heb het dus ook niet over electro therapie gehad maargoed alleen neemt dat nog niet weg dat het bij sommige patienten dus wel KAN helpen wat ik alleen wil zeggen is alles bij voorbaat aan de kant schuiven en enkel naar het geen grijpen wat meer of vaker positief werkt is niet slim... Beter pak je een mix van verschillende zaken. En volgens mij zijn wij het gewoon met elkaar eens over de beste behandelingsvormen hoor alleen zou ik wat zaken zoals ijzen die dus minder helpen als bijvoorbeeld excentrisch trainen gewoon ook doen.

Maargoed houd er nu over op
Ben jij er nu dan helemaal vanaf?
Een trainingsmaat (omega007) is hierdoor gestopt met strongman bijna 2 jaar geleden. Misschien dan nog hoop?

1 ding is me niet helemaal duidelijk, wie is die johan ???

Een trainingsmaat (omega007) is hierdoor gestopt met strongman bijna 2 jaar geleden. Misschien dan nog hoop?

Haha hoop is er altijd;) jumpersknie duurt wel even hoor gelukkig ben ik er zo goed als vanaf!! Even afkloppen natuurlijk:)

Captain Morgan's revenge

Jaa goed heb het dus ook niet over electro therapie gehad maargoed alleen neemt dat nog niet weg dat het bij sommige patienten dus wel KAN helpen wat ik alleen wil zeggen is alles bij voorbaat aan de kant schuiven en enkel naar het geen grijpen wat meer of vaker positief werkt is niet slim... Beter pak je een mix van verschillende zaken. En volgens mij zijn wij het gewoon met elkaar eens over de beste behandelingsvormen hoor alleen zou ik wat zaken zoals ijzen die dus minder helpen als bijvoorbeeld excentrisch trainen gewoon ook doen.

Maargoed houd er nu over op

Electro therapie is wetenschappelijk volledig onderuit gehaald. Dit werkt dus niet! Verder behandel ik op basis van kennis en ervaring op een bepaalde manier, werkt dat niet afdoende pas dan maak ik uiteraard aanpassingen in mijn behandelplan.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 21:17 ----------

Natuurlijk is er hoop! Komt hij uit Dordt? Laat hem eens langskomen in mijn praktijk. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.505
Stretches

Hams, quads, hips

Decline single legged excentric squat

5 x 12

Reversed band squat

60-6 * elke set - double choked blue's
80-3
100-6
110-3
120-3
130-1
140-1
150-1
100-6
100-6
100-6

Speeddeadlift against bands

100-1 -* elke set tegen single blue
100-1
100-1
100-1
100-1
100-1
100-1
100-1
100-1
100-1
100-1
100-1

One legged calf raise

5 x 12

Stretches

Hams, quads, hips

Electro therapie is wetenschappelijk volledig onderuit gehaald. Dit werkt dus niet! Verder behandel ik op basis van kennis en ervaring op een bepaalde manier, werkt dat niet afdoende pas dan maak ik uiteraard aanpassingen in mijn behandelplan.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 21:17 ----------

Natuurlijk is er hoop! Komt hij uit Dordt? Laat hem eens langskomen in mijn praktijk. ;)

Prima jij hebt je eigen ervaring:) ik zal ook niet voor electrotherapie gaan.. Nogmaals
We zitten eigenlijk op 1 lijn alleen doe ik wat meer zaken erbij die volgens jou niet voldoende helpen, als ijzen enigssinds de pijn verminderd vind ik dat een belangrijk punt om in het plan op te nemen.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 21:51 ----------

Goede training knul!! Haha je zou bijna vergeten dat het hier een log is he

Ik heb in dit topic al een aantal keer uiteen gezet wat ik met zo'n patient doe in mijn praktijk. Massage en electrotherapie, kom op man, dat werkt echt als een rode lap op me.
Spieren ontspannen --> dry needling.
Pees herstellen --> excentrisch trainen
Voorwaarden voor herstel creeren --> biomechanische keten vrij maken (onderrug/bekken/heup/knie (vooral patello femoraal)/enkel).
En aktieve rust inbouwen. Dus geen plyometrie, maar wel squatten onder lichte load bijv.

Grotendeels eens.. waarbij ik eigenlijk het 3e punt het belangrijkste vind.

9 van de 10 keer is het toch een ketenprobleem met een verstoorde belasting als gevolg.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 22:03 ----------

Prima jij hebt je eigen ervaring:) ik zal ook niet voor electrotherapie gaan.. Nogmaals
We zitten eigenlijk op 1 lijn alleen doe ik wat meer zaken erbij die volgens jou niet voldoende helpen, als ijzen enigssinds de pijn verminderd vind ik dat een belangrijk punt om in het plan op te nemen.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 21:51 ----------

Goede training knul!! Haha je zou bijna vergeten dat het hier een log is he

Wat belangrijk is aan bv ijzen etc.. als de patiënt gelooft dat het werkt.. tja dan werkt het :p
Ik zou er zelf echter niet voor kiezen behalve evt er pijninhibitie.. maar je remt juist de onsteking, wat je eigenlijk weer niet wil. Maar iets 'meegeven' aan de pt. waar van hij denkt dat het werkt.. Kan nooit kwaad. Alleen bij een ervaren krachtsporter zou ik hier niet voor kiezen, snap je?
Tens werkt wel bij chronische pijnklachten, verder zou ik het niet voorschrijven.

• #17.508
Thanks Niels, voelde niet verkeerd allemaal :)

Bedankt voor je bijdrage Big Oak, dat waardeer ik hard !!

9 van de 10 keer is het toch een ketenprobleem met een verstoorde belasting als gevolg.

Wat belangrijk is aan bv ijzen etc.. als de patiënt gelooft dat het werkt.. tja dan werkt het :p
Ik zou er zelf echter niet voor kiezen behalve evt er pijninhibitie.. maar je remt juist de onsteking, wat je eigenlijk weer niet wil. Maar iets 'meegeven' aan de pt. waar van hij denkt dat het werkt.. Kan nooit kwaad. Alleen bij een ervaren krachtsporter zou ik hier niet voor kiezen, snap je?
Tens werkt wel bij chronische pijnklachten, verder zou ik het niet voorschrijven.

Snapje punt Tjeu! Zelf vind ik het vaak wel echt prettig bij een pijntje wat ijzen misschien is dat het idd ook wel als je denkt dat het helpt helpt het ook haha

Ajuuuuu

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 22:43 ----------

Thanks Niels, voelde niet verkeerd allemaal :)

Bedankt voor je bijdrage Big Oak, dat waardeer ik hard !!

Goedzo Johan

hé! een training :)

Vriend! Zo is het idd, bedankt voor je uitleg over het ijzen, dan hoef ik dat niet te doen. :D

En tsja alle klachten die ik behandel zijn ketenproblemen, maar ik kijk dan ook als manueel therapeut.

• #17.512
Pendlay row against bands

60-6 * elke set tegen single blue
60-6
60-6
60-6
60-6
60-6

Chins

bw*6
bw+5*6
bw+10*5
bw+15*3
bw+20*2
bw+25*1
bw+30*1
bw+10*6

Strict EZ curl rug tegen staander van het rack

25-6
35-6
45-3
50-2
45-4
35-10
25-16

One legged seated calf raise

3 x 20 x 42 (dumbbell op bovenbeen)

Decline single legged excentric squat

3 x 20

Stretches tussendoor en op't einde

Hams, quads

Nette chins!

Eindelek een nette training, log begon nogal gay te worden!

Wel als het sanca zijn log is. :D

Dat zijn dan ook bemoedigende woorden die sanca nodig heeft om niet weer terug te vallen in het sloopproces.

• #17.519
Beter was je je mond met salpeterzuur Yannick, you ignorant fool !

Morgen crossfit ,babe?

Terug
Naar boven