MuscleMeat

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

Animal flex Sanca! ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.482
[Link niet meer beschikbaar]

Fysiotherapeutische behandeling van een Jumper’s knee bestaat voornamelijk uit rust, ijs,
elektrotherapie, massage, tape, ontstekingsremmende medicijnen of corticosteroïden
injecties. Operaties worden aanbevolen als conservatieve therapie niet werkt.

Naast deze therapieën is excentrisch trainen ook vaak aanbevolen.

De revalidatieperiode kan oplopen tot wel 12 maanden. In sommige gevallen brengt het de carrière van de sporter zelfs tot een einde.

Er is niet echt een bepaalde behandeling die kan worden aangeduid als dé behandeling voor
een Jumper’s knee.

De aandoening gaat over het algemeen niet vanzelf over. Rust kan tijdelijk verlichting geven,
maar zodra er weer wordt gestart met sporten, zullen de klachten in de meeste gevallen
terugkeren

Ok ! Wait ... Whuuut ?! :eek: :mad: :(

[Link niet meer beschikbaar]

Ok ! Wait ... Whuuut ?! :eek: :mad: :(

Maak je niet zo druk Johan eigenlijk bestaat de behandeling niet uit rust maar veel excentrisch trainen ik heb ook een jumpersknie gehad zoek is op youtube tape jumpers knie.. Gewoon even goed ijzen elke dag en geen legdrive variant voor de schouders doen dat is echt overbelastend voor de pees. zo'n tape aanbrengen (verdeeld de spanning wat minder over de desbetreffende pees)

Wellicht even goed naar je trainingschema kijken vaak gaat er ook gewoon een structurele overbelasting van maanden aan vooraf... Zaak die dus uit je schema te halen anders blijf je maar aankloten!

Probeer dit is en kijk is hoe dat gaat!

Ohjaa en het kan inderdaad heel lang duren voor het genezen is....

Nog iets maak je bovenbenen vaak los!! Rekken en massage bijvoorbeeld dit rekt de bovenbeenspieren waardoor je pees wat meer rust krijgt (staat die niet zo op spanning)

Wat een lappen tekst hier de laatste tijd :p Ga eens trainen ja ! :trollface:

• #17.485
Maak je niet zo druk Johan eigenlijk bestaat de behandeling niet uit rust maar veel excentrisch trainen ik heb ook een jumpersknie gehad zoek is op youtube tape jumpers knie.. Gewoon even goed ijzen elke dag en geen legdrive variant voor de schouders doen dat is echt overbelastend voor de pees. zo'n tape aanbrengen (verdeeld de spanning wat minder over de desbetreffende pees)

Wellicht even goed naar je trainingschema kijken vaak gaat er ook gewoon een structurele overbelasting van maanden aan vooraf... Zaak die dus uit je schema te halen anders blijf je maar aankloten!

Probeer dit is en kijk is hoe dat gaat!

Ohjaa en het kan inderdaad heel lang duren voor het genezen is....

Ik verschoot me een aap toen ik het las maar ik ga er natuurlijk keihard tegen vechten :D

Dat ijzen, is dat zo belangrijk dan ? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit ijs op gelegd heb ondanks het me al aangeraden is, ik zag er niet meteen een meerwaarde in maar nu jij het ook weer zegt ga ik het toch maar eens doen. Elke dag, na de training/rehab ?

Is die tape beter dan losse wraps met een paar slagen strak rond de pees of is dit ongeveer hetzelfde denk je ?

Tja, dat trainingsschema aanpassen is moeilijk aangezien ik nooit echt een schema hanteer, maar de overbelasting is volgens mij 99% zeker door frequent een shitload pushpresses te doen, misschien ook een kleine kans dat het door squatten met olyshoes komt maar dat lijkt me sterk omdat ik daar voor al de miserie nooit een pijnlijk gevoel ervaarde maar bij pushpresses wel, ook bij opwarmgewichten

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 10:44 ----------

Wat een lappen tekst hier de laatste tijd :p Ga eens trainen ja ! :trollface:

Zometeen weer rehab :fuu:

Nog iets maak je bovenbenen vaak los!! Rekken en massage bijvoorbeeld dit rekt de bovenbeenspieren waardoor je pees wat meer rust krijgt (staat die niet zo op spanning)

Moet ik idd weer vaker gaan doen :o

Laatst bewerkt:
Jaa ijzen goed goed haha kijk al helpt het voor 1 procent mee... Doen dus!! Euhh jaa op geleide van gevoel ik doe meestal keer of 3, 15 minuten! En idd bij push presses of log noem maar op alles waarbij je knie voorbij je teen komt word erg belastend voor de pees.. Dus echt even een paar weken strict pressen dan

En dat intapen is niet zomaar een paar slagen om je knie heen he;) kijk maar is op youtube daar staan zoveel filmpjes over de jumpers knie!

Maar echt die push presses voor een week of 4 uit het schema en dan rustig opbouwen

Ik heb persoonlijk geen donder gehad aan al het ijs. Zeker een half jaar gedaan en het geeft best wat verlichting op het moment ja maar het is nooit beter geworden. Dit heeft me btw over de streep getrokken om niet meer te koelen

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0UmJVgEWZu4

Het kan misschien zijn Johan, dat je door op Oly's te squatten en veel olympic squats (close stance) te doen je structureel meer druk op je pees hebt gezet aangezien je knieën over het algemeen meer naar voren gaan en je dus relatief meer druk creëert. Dit is op zich niet slecht natuurlijk maar in combinatie met intens veel pushpress-bewegingen en een wellicht al slecht sporende knie of dat kapotte kraakbeen van je kan het een van de oorzaken zijn. Er zal ook vast niet één oorzaak zijn aangezien zoiets er in sluipt. Ik weet zelf ook nog niet zeker wat nou precies de aanleiding was van mijn jumpers knee.

Ik heb persoonlijk geen donder gehad aan al het ijs. Zeker een half jaar gedaan en het geeft best wat verlichting op het moment ja maar het is nooit beter geworden. Dit heeft me btw over de streep getrokken om niet meer te koelen

Het kan misschien zijn Johan, dat je door op Oly's te squatten en veel olympic squats (close stance) te doen je structureel meer druk op je pees hebt gezet aangezien je knieën over het algemeen meer naar voren gaan en je dus relatief meer druk creëert. Dit is op zich niet slecht natuurlijk maar in combinatie met intens veel pushpress-bewegingen en een wellicht al slecht sporende knie of dat kapotte kraakbeen van je kan het een van de oorzaken zijn. Er zal ook vast niet één oorzaak zijn aangezien zoiets er in sluipt. Ik weet zelf ook nog niet zeker wat nou precies de aanleiding was van mijn jumpers knee.

Een overbelasting is de oorzaak geweest... Tjaa iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaring je moet voor jezelf bepalen waarbij je het meest last hebt, ik dacht dat jij (johan) dat vooral bij push presses had dan moet je daar even een kritisch op werpen

• #17.489
Deze voormiddag

Ham stretch op box

2 x 30 sec

Hip flexor stretch

2 x 30 sec

Rectus femoris strectch

2 x 30 sec

Decline single legged excentric squat

4 x 12

Reverse hyper against single choked super mini

2 x 15

Leg curl 2 legs up, 1 leg down

2 x 8 x 30

staggered with

Leg extensions

2 x 3 x 30

Jaa ijzen goed goed haha kijk al helpt het voor 1 procent mee... Doen dus!! Euhh jaa op geleide van gevoel ik doe meestal keer of 3, 15 minuten! En idd bij push presses of log noem maar op alles waarbij je knie voorbij je teen komt word erg belastend voor de pees.. Dus echt even een paar weken strict pressen dan

En dat intapen is niet zomaar een paar slagen om je knie heen he;) kijk maar is op youtube daar staan zoveel filmpjes over de jumpers knie!

Maar echt die push presses voor een week of 4 uit het schema en dan rustig opbouwen

Ok, thanks voor je reactie !! Ik ga toch maar een tijdje ijzen ;)

Inderdaad veel filmpjes en dan nog allemaal met een andere methode

Ja, was sowieso al van plan de pushpress een tijdje te laten voor wat het is

Verlichting is ook al wat waard imo en zoals Niels zegt, al helpt het 1% , het is dan toch maar mooi weer 1% ;)

Ja, dat zal idd ook wel meegespeeld hebben, daarom doe ik sinds een maand of 3 terug met iets wijdere stance

Een overbelasting is de oorzaak geweest... Tjaa iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaring je moet voor jezelf bepalen waarbij je het meest last hebt, ik dacht dat jij (johan) dat vooral bij push presses had dan moet je daar even een kritisch op werpen

Volgens mij in volgorde van meeste schade bij mezelf, pushpress/yoke/oly squats

:D

Ik denk dat Raf ons op een mooie zondagvoormiddag eens een les/workshop moet geven over omgaan met blessures. :D
Interessante info. ;)

In ! :D

Jammer dat mn sponsor die niet heeft , zal 'em maar eens bestellen dan ;)

Laatst bewerkt:
Waarom lees je dit soort sites?

"Fysiotherapeutische behandeling van een Jumper’s knee bestaat voornamelijk uit rust, ijs,
elektrotherapie, massage, tape, ontstekingsremmende medicijnen of corticosteroïden
injecties. Operaties worden aanbevolen als conservatieve therapie niet werkt."

Ik doe niets van dit alles met mijn patienten. Wat een klote bron!

Later in haar verhaal noemt ze nog wel excentrisch trainen. Dit is slechts een literatuur studie Sanca. Luister nou gewoon naar de mensen die hi9er dagelijks mee te maken hebben.
Nog 1 zo'n k*t quote en ik bemoei me er niet meer mee! :D

• #17.491

"Fysiotherapeutische behandeling van een Jumper’s knee bestaat voornamelijk uit rust, ijs,

Ik zit hele dagen google af te speuren naar dingen die kunnen helpen :o

• #17.493

Later in haar verhaal noemt ze nog wel excentrisch trainen. Dit is slechts een literatuur studie Sanca. Luister nou gewoon naar de mensen die hi9er dagelijks mee te maken hebben.
Nog 1 zo'n k*t quote en ik bemoei me er niet meer mee! :D

Licht er een beetje aan hoe je het woord rust opvat, jij zal wel gaan kijken naar het trainingsschema van de persoon om te kijken of er geen overbelasting voorafgaand aan is toch? Dus te weinig rust krijgt tussen trainingen in bijvoorbeeld
Ijzen is toch prettig, zeker wanneer er pijn is lijkt me, het verlicht de pijn al moet ik zeggen dat dat vooral in het begin van het traject gunstig werkt..
Massage om de bovenbeenspieren wat op rek te brengen...--> verlichting pees
Tape kan bij verschillende mensen gunstige uitwerking hebben..
Rest is inderdaad niet mijn voorkeur...
Los van dit alles is excentrish trainen zeker een van de belangrijkste behandeling..

Maar mijn vraag wat doe jij dan met jou patienten? Mij lijkt een mix van bovenstaande!?

Het filmpje wat ik postte geeft zelfs aan dat een zwelling koelen juist contraproductief werkt. Maargoed, wellicht vind jij het prettig.

Heb overigens ook tape op mn knie gehad van een andere fysio, haalde bij mij geen moer uit en de tape kwam er af zetten na 2,5 dagen (misschien had dat er iets mee te maken:D). Maar die tape zetten moet wel gedaan worden door iemand die er wat van af weet. Je kan niet zomaar je knie volplakken als leek zijnde.

Het filmpje wat ik postte geeft zelfs aan dat een zwelling koelen juist contraproductief werkt. Maargoed, wellicht vind jij het prettig.

Heb overigens ook tape op mn knie gehad van een andere fysio, haalde bij mij geen moer uit en de tape kwam er af zetten na 2,5 dagen (misschien had dat er iets mee te maken:D). Maar die tape zetten moet wel gedaan worden door iemand die er wat van af weet. Je kan niet zomaar je knie volplakken als leek zijnde.

Nee idd helaas zijn er ook veel zogenaamde mensen met verstand die de tape niet goed aanbrengen.
Ijzen mag inderdaad niet te lang DAN werkt het eerder averechts 15 minuutjes is geen probleem:)

Licht er een beetje aan hoe je het woord rust opvat, jij zal wel gaan kijken naar het trainingsschema van de persoon om te kijken of er geen overbelasting voorafgaand aan is toch? Dus te weinig rust krijgt tussen trainingen in bijvoorbeeld
Ijzen is toch prettig, zeker wanneer er pijn is lijkt me, het verlicht de pijn al moet ik zeggen dat dat vooral in het begin van het traject gunstig werkt..
Massage om de bovenbeenspieren wat op rek te brengen...--> verlichting pees
Tape kan bij verschillende mensen gunstige uitwerking hebben..
Rest is inderdaad niet mijn voorkeur...
Los van dit alles is excentrish trainen zeker een van de belangrijkste behandeling..

Maar mijn vraag wat doe jij dan met jou patienten? Mij lijkt een mix van bovenstaande!?

Ik heb in dit topic al een aantal keer uiteen gezet wat ik met zo'n patient doe in mijn praktijk. Massage en electrotherapie, kom op man, dat werkt echt als een rode lap op me.
Spieren ontspannen --> dry needling.
Pees herstellen --> excentrisch trainen
Voorwaarden voor herstel creeren --> biomechanische keten vrij maken (onderrug/bekken/heup/knie (vooral patello femoraal)/enkel).
En aktieve rust inbouwen. Dus geen plyometrie, maar wel squatten onder lichte load bijv.

Ik heb in dit topic al een aantal keer uiteen gezet wat ik met zo'n patient doe in mijn praktijk. Massage en electrotherapie, kom op man, dat werkt echt als een rode lap op me.
Spieren ontspannen --> dry needling.
Pees herstellen --> excentrisch trainen
Voorwaarden voor herstel creeren --> biomechanische keten vrij maken (onderrug/bekken/heup/knie (vooral patello femoraal)/enkel).
En aktieve rust inbouwen. Dus geen plyometrie, maar wel squatten onder lichte load bijv.

Jaa goed heb het dus ook niet over electro therapie gehad maargoed alleen neemt dat nog niet weg dat het bij sommige patienten dus wel KAN helpen wat ik alleen wil zeggen is alles bij voorbaat aan de kant schuiven en enkel naar het geen grijpen wat meer of vaker positief werkt is niet slim... Beter pak je een mix van verschillende zaken. En volgens mij zijn wij het gewoon met elkaar eens over de beste behandelingsvormen hoor alleen zou ik wat zaken zoals ijzen die dus minder helpen als bijvoorbeeld excentrisch trainen gewoon ook doen.

Maargoed houd er nu over op

• #17.500
Over ophouden ?! Please continue guys ;)

Terug
Naar boven