XXL Nutrition

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

Je kan niet rehab doen en terwijl zwaar trainen en verwachten dat je beter w ... Ga een week of twee , drie of langer enkel rehab doen en kijk dan of je gewichten kunt heropbouwen . Je komt vast sterker terug dan voordien

• Topic Starter Topic Starter
  • #18.262
  • #18.263
Trouwens gisteren nog te horen gehad dat ik niet meer zo diep mag squatten, is this real life ?!

• Like
Waarderingen: Guts
Is voor een strongman toch niet zo heel belangrijk...........? ;)

• Like
Trouwens gisteren nog te horen gehad dat ik niet meer zo diep mag squatten, is this real life ?!

Er komt toch juist meer spanning op je patella pees te staan als je 90 graden squat? Moet ik er wel bij zeggen dat ik ook bij full (echt full), wel meer last kreeg in de tijd dat ik last had.

Lichte, high rep boxsquats op/net onder paralel was voor mij een goed alternatief NADAT ik een aantal weken niks had gedaan behalve exc. one legged squats, light leg extensions en stretches en what not.

Misschien helpt een boel unilateraal werk voor je knie ? Split squats , lunges , box stepups , etc ?

• Like
  • #18.268
Is voor een strongman toch niet zo heel belangrijk...........? ;)

Depth before dishonour !!

That's IT!
Andere fysio nemen.

Succes maat.

:roflol:

Njah, ik denk dat hij vooral bedoelde zolang de knietjes niet in orde zijn, ik moet nu uberhoge quartersquats doen om de vastus medialus terug sterk te krijgen

Er komt toch juist meer spanning op je patella pees te staan als je 90 graden squat? Moet ik er wel bij zeggen dat ik ook bij full (echt full), wel meer last kreeg in de tijd dat ik last had.

Lichte, high rep boxsquats op/net onder paralel was voor mij een goed alternatief NADAT ik een aantal weken niks had gedaan behalve exc. one legged squats, light leg extensions en stretches en what not.

Ook niet 90 graden maar veel hoger nog (voorlopig) ;)

Bij leg extensions kreeg ik gisteren mijn benen niet helemaal uitgestrekt dus die moet ik voorlopig weer even laten

Misschien helpt een boel unilateraal werk voor je knie ? Split squats , lunges , box stepups , etc ?

Box stepups moet ik doen maar op een lage box omdat ik geen stabiliteit heb in de knieën en unliterale (quarter)squats op gewone blok en schuine blok

Seffes aan de slag met mijn splinternieuwe crosstrainer, wie had dat ooit gedacht :roflol: heb ook meteen een foamroll erbij gekocht, die grote fitnessballen waren jammer genoeg uitverkocht

Crosstrainer
Rustig aan doen
Quartersquats

WuT?

Straks ga je ons nog vertellen dat je je hebt geschoren.

succes ;)

Sanca gaat meer en meer richting het crossfit waar hij zo graag mee lacht. Waarschijnlijk is dat lachen met crossfitters iets wat hij doet om zijn onbewuste drang naar deze mooie sport te verbergen.

je speelt met vuur woopy! :D
Sanca is heel gevoelig op dit moment
net als zijn patella
went there
guts plz

in :)

• #18.273
Screw you, guys :D

Crosstrainer

10 minuten (2.9km)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Excentric squat rechte blok

5 x 10

Excentric squat schuine blok

5 x 10

Step up 10 cm blok (inactieve been naar boven brengen)

5 x 10

One legged uberhigh boxsquat 73cm

5 x 10

Aductoren :dunno: band rond powerrack en dan met buitenste been naar buiten duwen

3 x 10 x supermini

* alle reps en sets per been genoteerd natuurlijk

Normaal moet ik ook een oefening doen op een stabiliteitsbal (vandaag niet gevonden) en quarterreps op legpress maar daar heb ik geen beschikking over en ga ik ook niet zelf aankopen

mooie tekeningen :D

• #18.275
benen naar buiten brengen zijn abductoren, naar binnen adductoren ;)

Je bent wat afgevallen?

Wat is die losse streep op kruishoogte op foto 4?

Wil eigenlijk ook mijn spieren rondom mijn gewrichten trainen maar als ik dat ook nog erbij ga doen doe ik niets anders meer dan trainen. Hoelang ben je hier mee bezig?

• #18.279
benen naar buiten brengen zijn abductoren, naar binnen adductoren ;)

Thanks Medium Z ;)

Ja, zomer komt er weer aan hé

Wat is die losse streep op kruishoogte op foto 4?

Wil eigenlijk ook mijn spieren rondom mijn gewrichten trainen maar als ik dat ook nog erbij ga doen doe ik niets anders meer dan trainen. Hoelang ben je hier mee bezig?

Dat is om aan te geven dat het inactieve been naar boven gebracht moet worden, knie richting chest dus

Goh, geen idee, heb niet zo op de tijd gelet maar doe al langer zo'n paar oefeningetjes als warm up en dat ging best snel altijd eigenlijk

Die abductor shit heb ik een tijd gedaan, voor mijn rug dan. Hielp daar goed bij.

Goed dat je er zo serieus voor gaat. Laat de vastus medialis maar groeien...;)

Terug
Naar boven