MuscleMeat

☠ "Master of magic, God of war, Odin wanders alone." ☠

• Topic Starter Topic Starter
  • #18.281
Crosstrainer (alleen de beenbeweging trouwens)

10 minuten (3.1km)

Abductors

1 x 15 x super mini

Excentric squat rechte blok

5 x 10

Excentric squat schuine blok

5 x 10

Step ups 13cm blok

5 x 10

One legged high boxsquat 73cm

5 x 10

Seated legcurl

1 x 30 x blue

Die abductor shit heb ik een tijd gedaan, voor mijn rug dan. Hielp daar goed bij.

Goed dat je er zo serieus voor gaat. Laat de vastus medialis maar groeien...;)

Ik had ze eens een enkele keer gedaan en nu op aanraden van move to cure opnieuw begonnen :)

Dat is de bedoeling !

• #18.282
Wil eigenlijk ook mijn spieren rondom mijn gewrichten trainen maar als ik dat ook nog erbij ga doen doe ik niets anders meer dan trainen. Hoelang ben je hier mee bezig?

Ik had gisteren speciaal bijgehouden voor jou hoe lang het geduurd had maar vergeten te vermelden :P
Met de oefeningetjes ben ik 25 minuten bezig geweest (ex. crosstrainer)

Ik had gisteren speciaal bijgehouden voor jou hoe lang het geduurd had maar vergeten te vermelden :P
Met de oefeningetjes ben ik 25 minuten bezig geweest (ex. crosstrainer)

:kiss::kiss:

Toch wel lang bezig geweest. Maar zal ook wel nodig zijn aangezien de belasting veel minder is. Ben van plan het internet een beetje af te zoeken naar gewrichtsspieren om er dan een topic over te openen.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat een hoop blessures kan voorkomen.
En ik moet ook aan mijn elleboog werken. Heb er al een paar maand last van maar het wordt nu erger en moet nu alweer lager in gewicht en bepaalde oefeningen weglaten om er geen erge last van te krijgen.
Mijn rechterknie heeft ook een zeurend gevoel dus ik begin een beetje een wrak te worden:p

Maar thanks iig en ben benieuwd naar je resultaat :thumbs:

"Gewrichtsspieren"?

Gewrichten worden over het algemeen bij elkaar gehouden door kraakbeen.

Gewrichten worden over het algemeen bij elkaar gehouden door kraakbeen.

Dat zou fijn zijn Tymen, maar dat is toch het kapsel en de 'banden/ligamenten'.

Ik denk dat Erwin gewoon het verschil bedoeld tussen movers en stabilizers.

• #18.289
popcorn_yes.gif

Sorry vriend, maar hoe kan je al ruim 6 jaar op een krachtsport forum zitten en (blijkbaar) nog niet het flauwste idee hebben van de manier waarop het menselijk lichaam in elkaar steekt? Daar begrijp ik echt niets van. Je traint wel hoop ik? Je verdiept je toch op z'n minst oppervlakkig in dat lichaam waarvan jij wilt dat het groter en sterker wordt teneinde het ook daadwerkelijk op een veilige en verstandige manier groter en sterker te maken?
Je kunt hooguit wat in je supplementatie doen om botten en kraakbeen te verstevigen, bijv glucosamine en chondroïtine. Als je gewricht of je kraakbeen daadwerkelijk beschadigd is dan is dat meestal niet te herstellen, behalve operationeel. Waar jij het waarschijnlijk over hebt zijn pezen en banden en dergelijke. Die kun je wel sterker maken. Het verstandigste is natuurlijk altijd bij langdurige pijn rondom je gewrichten gewoon eens bij een goede orthopeed of manueel therapeut naar binnen te stappen.

Eerst de oorzaak vinden en dan pas naar de oplossing gaan zoeken.

Excuus voor offtopic gelul, sanca.

:thumbup:

---------- Post toegevoegd 17 May 2013 om 13:38 ----------

Sorry vriend, maar hoe kan je al ruim 6 jaar op een krachtsport forum zitten en (blijkbaar) nog niet het flauwste idee hebben van de manier waarop het menselijk lichaam in elkaar steekt? Daar begrijp ik echt niets van. Je traint wel hoop ik? Je verdiept je toch op z'n minst oppervlakkig in dat lichaam waarvan jij wilt dat het groter en sterker wordt teneinde het ook daadwerkelijk op een veilige en verstandige manier groter en sterker te maken?
Je kunt hooguit wat in je supplementatie doen om botten en kraakbeen te verstevigen, bijv glucosamine en chondroïtine. Als je gewricht of je kraakbeen daadwerkelijk beschadigd is dan is dat meestal niet te herstellen, behalve operationeel. Waar jij het waarschijnlijk over hebt zijn pezen en banden en dergelijke. Die kun je wel sterker maken. Het verstandigste is natuurlijk altijd bij langdurige pijn rondom je gewrichten gewoon eens bij een goede orthopeed of manueel therapeut naar binnen te stappen.

:thumbup: :D

Ja ok, dat is dan toch het gewrichtskapsel met daarin bindweefsel, banden, pezen, kraakbeen, het gewricht zelf en alles wat ik nog vergeten ben, kwestie van definiëring dan of je onder "het gewricht" dit geheel verstaat of alleen de kom en de kop en het tussenliggende kraakbeen. Ik weet dat jij er meer van weet dan ik, maar sommige mensen lijken echt nog niet te weten wat het verschil tussen een knie en een elleboog is bij wijze van spreken;)

Ik zie dat Die Nase ook al mee komt kijken, nemen jullie het vanaf hier over? :D

Bedankt voor de info maat! Vriend van me.
:kiss:

Je moet trouwens echt iets doen aan die opgefokte uitbarstingen van je;)

• #18.294
Wat mij betreft mogen zo'n discussies hier vrij gevoerd worden

Foamroll

Buitenkant bovenbenen naar de heup, onderrug, bovenrug, "heerlijk" zo'n grote roll

Crosstrainer

10 minuten (3.3km)

5 x 10

Step ups 13cm bblok

5 x 10

5 x 10

5 x 10

Chins tussendoor

bw*8
bw*8
bw*8
bw*8
bw*7
bw*7
bw*7
bw*7

Ik dacht altijd dat die zooi bij elkander gehouden werd door een hoopje ellende.

---------- Post toegevoegd 17 May 2013 om 20:32 ----------

Je moet trouwens echt iets doen aan die opgefokte uitbarstingen van je;)

Dat soort dingen moet je juist uiten anders krijg je diarree

op zulke trainingen zal niemand commentaar kunnen geven! ;)

Alles onder controle hier. Nice.

• #18.299

5 x 10

Step ups 17cm blok

5 x 10

5 x 10

5 x 10

Seated legcurl