XXL Nutrition

Meer dan helft Indiase kinderen misbruikt

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
279
ANP - 9 april 2007 17:26

Meer dan helft Indiase kinderen misbruikt

NEW DELHI (ANP) - Een onderzoek onder zo'n 15.000 kinderen in India heeft schokkende cijfers opgeleverd over kindermishandeling in het Aziatische land. Bijna 53 procent van de ondervraagde kinderen tussen de 5 en 18 jaar zegt slachtoffer te zijn geweest van seksueelmisbruik.

Twee op de drie is op een andere manier lichamelijk mishandeld. Ouders, familieleden en bekenden zijn in tachtig procent van de gevallen de daders, zo blijkt uit het onderzoek dat is uitgevoerd door de non-gouvernementele organisatie Prayas in opdracht van Unicef, het kinderfonds van de Verenigde Naties, en de organisatie Save the Children.

WTF is daar de helft van de ouders pedofiel ofzo :mad:

beoorlijk zieke boel daar :(

53%. Waarvan misschien nog wel 27% niet eerlijk durfde te antwoorde.

Dat wij mensen deze aarde eigenlijk niet verdienen wisten we al.

Don't forget, India heeft een miljard inwoners!

leuke cijfers zeg :S

• Topic Starter Topic Starter
53%. Waarvan misschien nog wel 27% niet eerlijk durfde te antwoorde.

Dat wij mensen deze aarde eigenlijk niet verdienen wisten we al.

Don't forget, India heeft een miljard inwoners!

des te erger, het zijn percentages he.

moeilijk te geloven vind ik... ?

ja ik hoop dat het onderzoek er toch wel flink naast zit.

Ziek. Geef mij maar de westerse cultuur!

Je moet jezelf afvragen in welke laag van de bevolking ze die 15000 kinderen hebben ondervraagd, zoals je weet heerst er in India nog steeds een klassenverschil. Als je 15000 kinderen uit de laagste klasse ondervraagd dan krijg je volgens mij een vertekend beeld.

Desalniettemin toch erg voor die kinderen :mad:

Je moet jezelf afvragen in welke laag van de bevolking ze die 15000 kinderen hebben ondervraagd, zoals je weet heerst er in India nog steeds een klassenverschil. Als je 15000 kinderen uit de laagste klasse ondervraagd dan krijg je volgens mij een vertekend beeld.

Desalniettemin toch erg voor die kinderen :mad:

hm ja maar dan nog, groot deel is daar nog behoorlijk arm en zulke dingen zijn niet enkel arm gerelateerd. Al is het inderdaad wel zo dat kinderen daar de prostitutie ingejaagd worden om zo geld te verdienen voor de familie. Maar dat is dan die 20 % aangezien 80 % bekenden /familie zijn.

hm ja maar dan nog, groot deel is daar nog behoorlijk arm en zulke dingen zijn niet enkel arm gerelateerd. Al is het inderdaad wel zo dat kinderen daar de prostitutie ingejaagd worden om zo geld te verdienen voor de familie. Maar dat is dan die 20 % aangezien 80 % bekenden /familie zijn.

Maar dan nog. Als ik in armoede zou zitten, zou ik er nog niet aan kunnen denken om m'n kind de prostitutie in te jagen.

nee zoiets valt niet voor te stellen :sad:

nee zoiets valt niet voor te stellen :sad:

Ik kan me dat inderdaad niet voorstellen. Ik weet uiteraard niet hoe het is om in zo'n situatie te leven, de mensen zullen het ook niet voor hun plezier doen. Maar op dit moment kan ik me daar echt helemaal niets bij voorstellen. Ik zou denk ik eerder de misdaad ingaan voor m'n kinderen, dan dat ik ze in zo'n positie zou brengen. (en dan te bedenken dat ze waarschijnlijk voor een appel en een ei worden misbruikt, te ziek voor woorden gewoon)

Nog zieker is dat mensen denken dat het alleen daar zo is.

Terug
Naar boven