XXL Nutrition

meer massa toch minder kracht?

glt91

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
16%
Hey,

ik was gisteren aan het trainen in de sportschool en ik zet me daar neer op een bankje pak me dumbbells van 12kilo en begin me oefening te doen
dan komt er een gast niet ver van me zitten en hij pakt 16kilo met dezelfde oefening.

nu is het wel dat ik een stuk breder ben als hem en al 2 maand train en hij nog geen maand! als ik hem zie denk ik dat hij nog geen 65kilo weegt en ik 78kilo...

hij deed dezelfde oefening met evenveel sets en reps enzo en ik probeerde die oefening dan ook met 16kilo en het lukte me maar 3 keer :S

dit geldt niet alleen voor die bepaalde oefening, hij neemt bij al z'n oefeningen meer gewicht dan ik..

dat is toch niet normaal?
kan iemand dit aub verklaren?

voert die de oefeningne ook correct uit?

Kan aan verschillende dingen liggen.
Maak je er niet druk om, gaat om het eindresultaat, toch?
En het gaat er vooral om dat de oefeningen voor jezelf zwaar zijn want er is altijd wel iemand sterker.

dan is hij gewoon sterker...

• Topic Starter Topic Starter
voert die de oefeningne ook correct uit?

ja hoor,

op het eerste zicht ziet het eruit alsof ie de oefeningen precies goed doet hoor..

en ik vind het zo moeilijk om te geloven dat hij sterker is want hij ziet er echt zo mager uit!

Kan aan verschillende dingen liggen.
Maak je er niet druk om, gaat om het eindresultaat, toch?
En het gaat er vooral om dat de oefeningen voor jezelf zwaar zijn want er is altijd wel iemand sterker.

je hebt gelijk ;), ik meot het maar accepteren :)

Laatst bewerkt:
ja hoor,

op het eerste zicht ziet het eruit alsof ie de oefeningen precies goed doet hoor..

en ik vind het zo moeilijk om te geloven dat hij sterker is want hij ziet er echt zo mager uit!

je hebt gelijk ;), ik meot het maar accepteren :)

accepteren is voor beta's,gewoon een dumbbell naar zijn hoofd gooien.

Niks mis mee. Bij mij op de sportschool zit er ook een kerel die veel magerder is als mij maar wel lekker setjes drukt met 60 kilo terwijl ik amper aan 5 reps geraak. Maakt helemaal niets uit, als die 12 kilo voor jou voldoende weerstand groei je toch wel en zal je binnekort ook 16 kunnen pressen :D

Niks mis mee. Bij mij op de sportschool zit er ook een kerel die veel magerder is als mij maar wel lekker setjes drukt met 60 kilo terwijl ik amper aan 5 reps geraak. Maakt helemaal niets uit, als die 12 kilo voor jou voldoende weerstand groei je toch wel en zal je binnekort ook 16 kunnen pressen :D

hopelijk duurt dat niet meer te lang ;p

en hoe weet jij je zeker hoe lang hij traint?

had ik ook in het begin, heel frustrerend. maar als je wat langer traint en je eet en rust goed, dan zul je zien dat je vanzelf wel sterker als hem word.+ de meeste mensen die om deze tijd beginnen te sporten doen het voor de zomer en haken (meestal) snel af. en wie het laatst lacht lacht het best tog:)

had ik ook in het begin, heel frustrerend. maar als je wat langer traint en je eet en rust goed, dan zul je zien dat je vanzelf wel sterker als hem word.+ de meeste mensen die om deze tijd beginnen te sporten doen het voor de zomer en haken (meestal) snel af. en wie het laatst lacht lacht het best tog:)

thx voor de motivatie :D

ja het is heel belangrijk om naar andere mensen te kijken hoeveel gewicht zei kunnen tillen/duwen etc....Ga door met trainen en word sterker dan die ecto

Maakt niet uit , BB is niet hoeveel je lift maar HOE.

kracht en massa zijn inderdaad 2 verschillende dingen.

Gewoon meer oefenen, eten en rusten dan haal je zo 16.
Toen ik net begon had ik moeite met 8 kg :P nu doe ik bijna 16

True , sommige mensen zijn gewoon van nature sterker dat merkte ik vroeger al. Heeft waarschijnlijk ook te maken met welke sporten/activiteiten dat je als kind deed. Bv voetbal , er wordt hier vaak om gelachen dat je gespierde benen kan krijgen van voetbal in combinatie van interval training. Maar je kan toch al best gespierde benen ervan hebben zeker als je aanleg ervoor hebt. Niet qua IFBB pro standards , want dit is maar voor <1% van heel de mensheid bereikbaar. En zij doen dan nog specifiek gerichte massa oefeningen met een shitload aan AAS.

Ik denk dat ik aanleg heb voor grote benen , zeker als ik naar foto's van m'n vader kijk en de gelijkaardige bouw zie met ik qua UB en LB. Hij was korte duur en marathon loper en dan heb je zo'n stereotype beeld van iemand die 10kg onder z'n gewicht weegt. Hij woog een paar kg boven z'n gewicht of break even en dat gewicht zat voornamelijk in z'n benen. Hij is ook niet groot dus lijkt het al sneller groter.

dat geloof ik wel maar ik blijf hier overal wel lezen dat als je de 1 traint de ander zoiezo ook komt. dus ik met meer massa zou eigelijk ook meer kracht moeten hebben als hij, snapje? daarvan dat ik het zo raar vind dat hij meer gewicht kan dan ik.

dat geloof ik wel maar ik blijf hier overal wel lezen dat als je de 1 traint de ander zoiezo ook komt. dus ik met meer massa zou eigelijk ook meer kracht moeten hebben als hij, snapje? daarvan dat ik het zo raar vind dat hij meer gewicht kan dan ik.

Sterker van nature , heeft al getraind en gestopt en weer herbegonnen , heeft andere sporten vroeger.

Terug
Naar boven