XXL Nutrition

Mijn resultaten + advies nodig

Bezoekers in dit topic

Je doet me denken aan mijzelf toen ikdestijds 16-17 was. Ik maakte de domme fout om te cutten en ik behaalde niet wat ik wou.. Zag eruit als een plank. Ik denk dat als je gecontroleerd licht boven onderhoud eet, je eten ook goed volhoudt dus ook je koolhydraten vetten en eiwit behaald elke dag, hard traint goed slaapt dat je heel tevreden gaat zijn
Ja ik dacht dat ik na een jaar wel genoeg massa had gebouwd, maar ik twijfelde nog wel vandaar dit topic. Dus eigenlijk als ik het goed begrijp is het niet meer haalbaar om deze zomer mijn doelstellingen te behalen al is het maar met minder massa, ook niet met een lichte calorie overschot?
 
Die abs en v-cut ga je ook niet zien als die spieren niet ontwikkeld zijn
Klopt, tijdens het bouwen heb ik me ook nooit echt veel gefocust op mijn buikspieren, je traint tevens je core al met een hoop compound oefeningen. Laatste tijd ben ik wel wat meer buikspieren aan het trainen. Maar ik heb het idee dat compound oefeningen meer effect hebben.
 
Klopt, tijdens het bouwen heb ik me ook nooit echt veel gefocust op mijn buikspieren, je traint tevens je core al met een hoop compound oefeningen. Laatste tijd ben ik wel wat meer buikspieren aan het trainen. Maar ik heb het idee dat compound oefeningen meer effect hebben.
zoals ik al zei, het fysiek wat jij voor ogen hebt (denk ik) zal je minimaal 2 jaar voor gaan trainen
 
zoals ik al zei, het fysiek wat jij voor ogen hebt (denk ik) zal je minimaal 2 jaar voor gaan trainen
Mijn droom fysiek wat ik voor ogen heb, heb ik inderdaad 2-3 jaar voor nodig. Maar ik heb het over mijn fysiek voor de zomer. Gewoon wat vet eraf, zodat mijn buikspieren iets meer zichtbaar worden. That's all. Ik ben wel realistisch en weet dat ik niet een schredded gozer kan worden, omdat ik die massa nog niet heb. Maar een wat minder buik- en heupvet lijkt me wel te behalen. Dat is namelijk het doel wat ik momenten voor ogen heb. Ik zie mezelf nog totaal niet breed of gespierd in de zomer. Ik snap dat iedereen dit fout vindt, maar voor mij zou het super chill zijn om vanaf het begin te beginnen. En hiermee bedoel ik: (wat) Kennis van voeding, training, ervaring en lichamelijk weinig vet. Helaas heb ik dat laatste nog niet. Het klinkt HEEL gek, maar ik wil gewoon dun zijn in de zomer. En ik begrijp dat het daarna alleen maar beter kan worden door te bouwen. Vandaar dat ik dat daarna doe.
 
Mijn droom fysiek wat ik voor ogen heb, heb ik inderdaad 2-3 jaar voor nodig. Maar ik heb het over mijn fysiek voor de zomer. Gewoon wat vet eraf, zodat mijn buikspieren iets meer zichtbaar worden. That's all. Ik ben wel realistisch en weet dat ik niet een schredded gozer kan worden, omdat ik die massa nog niet heb. Maar een wat minder buik- en heupvet lijkt me wel te behalen. Dat is namelijk het doel wat ik momenten voor ogen heb. Ik zie mezelf nog totaal niet breed of gespierd in de zomer. Ik snap dat iedereen dit fout vindt, maar voor mij zou het super chill zijn om vanaf het begin te beginnen. En hiermee bedoel ik: (wat) Kennis van voeding, training, ervaring en lichamelijk weinig vet. Helaas heb ik dat laatste nog niet. Het klinkt HEEL gek, maar ik wil gewoon dun zijn in de zomer. En ik begrijp dat het daarna alleen maar beter kan worden door te bouwen. Vandaar dat ik dat daarna doe.
Als ik zo naar je foto's kijk denk ik ook niet dat het gaat helpen als je nu gaat zakken in VP om je abs zichtbaar te krijgen, je hebt ze nou eenmaal niet zo goed ontwikkeld. Zelf zou ik gewoon maling hebben aan 'dun' zijn deze zomer en lekker massa gaan kweken :p
 
Als ik zo naar je foto's kijk denk ik ook niet dat het gaat helpen als je nu gaat zakken in VP om je abs zichtbaar te krijgen, je hebt ze nou eenmaal niet zo goed ontwikkeld. Zelf zou ik gewoon maling hebben aan 'dun' zijn deze zomer en lekker massa gaan kweken :p
Hmm, je hebt ook gewoon gelijk hoor maar ik ben nou al 5 weken bezig met lekker resultaat en het is moeilijk om nou de juist beslissing te nemen. Maar ik denk dat ik zometeen even een lekker weight gainer shakeje ga maken Havermout, pindakaas, melk en 2 stukjes banaan. Ik weet ook echt niet wat ik wil... Maar als ik het goed begrijp heb ik een grotere kans dat ik er beter uitzie in de zomer als ik nu gewoon bouw, dan dat ik door blijf cutten?
 
Ja. Als je nu gaat cutten wordt je skinny en die abs zullen evengoed niet zichtbaar zijn omdat ze er nog niet zijn. In ieder geval zijn ze nog niet zodanig aanwezig dat ze zichtbaar zijn als je nu afvgaat vallen. Dus lekker bouwen nu en volgend jaar die abs maar eens tevoorschijn halen met een cut.
Maar oo dan lukt t alleen als je nu goedvgaat bouwen. Dus een goed schema voor trainen en voeding en voldoende rust.
Dat laatste vergeten velen nogal eens.... ;)
 
Hmm, je hebt ook gewoon gelijk hoor maar ik ben nou al 5 weken bezig met lekker resultaat en het is moeilijk om nou de juist beslissing te nemen. Maar ik denk dat ik zometeen even een lekker weight gainer shakeje ga maken Havermout, pindakaas, melk en 2 stukjes banaan. Ik weet ook echt niet wat ik wil... Maar als ik het goed begrijp heb ik een grotere kans dat ik er beter uitzie in de zomer als ik nu gewoon bouw, dan dat ik door blijf cutten?
Gewoon boven onderhoud blijven eten en goed trainen, je bent ook 15 jaar dus je lichaam heeft nu ook voeding nodig. En er beter uitzien? tja abs hebben is wel leuk maar brede schouders, een borst en grote rug is veel mooier :rolleyes:
 
Gewoon boven onderhoud blijven eten en goed trainen, je bent ook 15 jaar dus je lichaam heeft nu ook voeding nodig. En er beter uitzien? tja abs hebben is wel leuk maar brede schouders, een borst en grote rug is veel mooier :rolleyes:
Precies, met abs op dit gewicht blijft er met kleding aan vrijwel niets over. En zomer of niet, het grootste deel van de tijd loop je toch niet in je blote bast rond te paraderen.
 
Hey Bodybuilders,

Ik train nu zeker een jaar lang en in die periode heb ik veel geleerd. Ik begon als een "Skinny fat" jongetje van 15 jaar. Mijn broer die al enige tijd ervaring had heeft me in de fitnesswereld gekregen.

Zoals iedere noob/beginner die Skinny fat is denkt gelijk aan afvallen. Stopte met tussendoortjes en deed afentoe cardio in de gym. Dit was niks voor mij. Mijn broer liet me de wereld van krachttraining zien en dat vond ik erg leuk. Ik leerde oefeningen op isolatie machines en werd wat sterker. Ik nam een vriend mee en we gingen samen gymmen. Ik probeerde voor het eerst de bechpress en vond het geweldig.

Ik heb in die periode veel getraind en ben ook gaan letten op voeding. Ik was niet tevreden met mijn lichaam en wilde graag van mijn vet af te komen. Ik besefte dat ik juist spiermassa moest gaan bouwen om van die Skinny fat look af te komen. Ik woog 62kg. Dat ben ik gaan doen. Naja, eigenlijk veranderde er vrij weinig aan mijn eetpatroon want die was al goed genoeg om massa te bouwen. Dat lukte ook en ik werd sterker. Lichamelijk was er weinig verschil, ik at nog steeds snoep dus ik kwam nog wel een klein beetje vet aan.

Ik was breder en sterker geworden en woog rond de 71 kg. Omdat ik nogsteeds geen "sixpack" had en nog niet tevreden was met mijn lichaam probeerde ik een keer te cutten. Het ging wel goed en stopte rond de 68kg. Zelf zag ik nog geen verschil dus besloot ik gewoon weer massa te gaan bouwen. Ik woog rond de 75kg totdat ik een tijdje ben gestopt ivm. depressie/downperiode. Intussen was ik 16 jaar enen start na een tijdje weer met trainen en ik woog rond de 73kg. Ik ging gewoon weer bouwen. Ik zag steeds meer aderen tevoorschijn komen en ik werd echt veel sterker. Ik at weer gewoon zoals altijd, maar mijn gewicht bleef gewoon 73kg. Sterker nog ik woog een tijdje terug zelfs 72kg.

De zomer staat weer voor de boeg en ik vind dat het nu tijd is om echt te gaan cutten. We stoppen met snoepen en ongezonde tussendoortjes. Ik neem wel gewoon een mandarijn of een rijstwafel met wat pindakaas. Normale maaltijden worden vervangen voor koolhydraatarmere maaltijden zoals brood --> havermout.

So far so good, ik ben nu 5 weken bezig en ik ben van 72kg --> 67kg en ik ben qua vet echt afgevallen en andere mensen merken het nu ook op. Helaas heb ik nog niet echt die ripped look. Ik Zelf wil gewoon echt die mooie v-hals en minder vet rond mijn benen. Voorderest ben ik redelijk tevreden met mijn resulaten tot nu toe, weinig kracht verlies en ik heb zelfs een ader over mijn biceps lopen!

Ik zit te twijfelen of ik moet doorgaan met cutten of juist gewoon weer normaal moet gaan eten maar dan gewoon zonder ongezonde tussendoortjes. In ieder geval geen calorie deficit meer. Heeft iemand advies voor me? 2 of meer weken door blijven gaan met cutten of gewoon normaal eten? Hier heb ik wat foto's:

Bekijk bijlage 452653

Bekijk bijlage 452655

Bekijk bijlage 452656

Bekijk bijlage 452657

Bekijk bijlage 452658

Bekijk bijlage 452660

Bekijk bijlage 452662

Bekijk bijlage 452663

Bekijk bijlage 452664

Bekijk bijlage 452665


- Je bent 15 jaar en nog lang niet volgroeid. Pas rond je 20.

- Schei uit met die zieke opsesie van een six-pack...vooral al zo'n jonge leeftijd

- Door dat geouwehoer met proberen te "cutten", terwijl je hormonaal en geestelijk nog in ontwikkeling bent, dat is vragen om depressie of andere ellende.

- Eet gewoon normaal en gezond, ga lekker trainen en aan de gewichten hangen en zorg eerst dat je een fundament hebt om straks op te kunnen bouwen...rond je 18...

- Die laatste foto is niet ripperd, maar anorexia ...kap ermee en geniet...wees een kind

- Daarnaast rijstewafels zijn net zo slecht als een mars...het is zelfs zo slecht dat het voedingscentrum de ouders dringend adviseerde baby's en jonge kinderen helemaal geen rijstewafels te doen.

Ik wil je niet demotiveren, maar inspireren...zoals je nu bezig bent, sloop je jezelf voor de rest van je leven.

Vragen zijn altijd welkom.

Succes kerel. :lifter: :thumb:
 
  • Like
Waarderingen: Apw
- Je bent 15 jaar en nog lang niet volgroeid. Pas rond je 20.

- Schei uit met die zieke opsesie van een six-pack...vooral al zo'n jonge leeftijd

- Door dat geouwehoer met proberen te "cutten", terwijl je hormonaal en geestelijk nog in ontwikkeling bent, dat is vragen om depressie of andere ellende.

- Eet gewoon normaal en gezond, ga lekker trainen en aan de gewichten hangen en zorg eerst dat je een fundament hebt om straks op te kunnen bouwen...rond je 18...

- Die laatste foto is niet ripperd, maar anorexia ...kap ermee en geniet...wees een kind

- Daarnaast rijstewafels zijn net zo slecht als een mars...het is zelfs zo slecht dat het voedingscentrum de ouders dringend adviseerde baby's en jonge kinderen helemaal geen rijstewafels te doen.

Ik wil je niet demotiveren, maar inspireren...zoals je nu bezig bent, sloop je jezelf voor de rest van je leven.

Vragen zijn altijd welkom.

Succes kerel. :lifter: :thumb:
Waarom zijn rijstewafels net zo slecht als een mars?
 
RAMONSTER heeft iets gelezen over een klok en klepel , klepel is hij echter kwijt ..

TE veel rijstewafels zijn slecht K I N D E R E N , dit ivm een hogere concentratie arscenicum , bij langdurig hogere concentratie arscenicum zou dit schadelijk kunnen zijn voor kids ..
Maar 98 procent hier is geen kind meer , althans op papier en in officiele documenten , het gedrag daarintegen laat anders zien
 
Back
Naar boven